صدور نمون برگ هدایت تحصیلی دانشآموزان قبولی خرداد + نحوه دریافت
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی وزارت آموزش و پرورش از صدور نمون برگ هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم خبر داد.
به گزارش ایسنا، سمیه سادات ابراهیمی درباره اجرای مراحل نهایی فرایند هدایت تحصیلی دانش آموزان گفت: نمون برگ هدایت تحصیلی دانش آموزان قبولی خرداد صادر شد. دانش آموزان و والدین میتوانند با مراجعه به پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش (my.medu.ir) و سامانه هدایت تحصیلی نسبت به دریافت نمون برگ هدایت تحصیلی خود اقدام کنند.
وی با بیان اینکه اطلاعات مورد نیاز برای تصمیم گیری و انتخاب رشته مبتنی بر استعداد و علائق روی نمون برگ هدایت تحصیلی دانش آموزان بارگذاری شده است ادامه داد: دانش آموزان و والدین برای انتخاب رشته مناسب و تصمیم گیری برای ورود به دوره دوم متوسطه و انتخاب مسیر زندگی تحصیلی و شغلی آینده، به امتیاز بررسیهای مشاورهای در زیر هر رشته، زمینه که در ردیف اول جدول نمون برگ هدایت تحصیلی بارگذاری شده است توجه کنند. رشته یا زمینهای که بالاترین امتیاز در ردیف بررسیهای مشاورهای را به خود اختصاص داده است به عنوان پیشنهاد اول و منطقیترین گزینه برای انتخاب مد نظر قرار میگیرد.
ابراهیمی با بیان اینکه دانش آموزانی که شرایط ورود به رشته یا زمینه مورد نظر را کسب نکردهاند و در قسمت مربوطه کلمه «خیر» درج شده است، در صورت وجود ظرفیت در منطقه میتوانند با مراجعه به مدیر و مشاور مدرسه و درخواست آزمون تعیین رشته مجدد و کسب حد نصاب مربوطه، شرایط ورود به رشته یا زمینه مورد نظر را کسب کنند، به اولویت بندی دانش آموزان اشاره کرد و گفت: اولویت بندی دانش آموزان در رشتهها و زمینههای تحصیلی بر اساس عملکرد تحصیلی آنان در دوره اول متوسطه و تاثیر تمامی دروس محاسبه شده است و این اولویت بندی برای برنامه ریزی ثبتنام صورت می گیرد بنابراین دانش آموزانی که در رشتۀ مورد نظر دارای اولویت ب هستند، بعد از ۲ هفته می توانند نسبت به درخواست ثبت نام اقدام کنند.
وی با بیان اینکه جدول دوم موجود در نمون برگ هدایت تحصیلی دانش آموزان، نتایج آزمونهای رغبت و توانایی و ویژگیهای شخصیتی دانش آموزان را به طور خلاصه نشان میدهد. برای کمک به دانش آموزان محتواهای بصری به صورت QR کد بارگذاری شده و دانش آموزان میتوانند برای آشنایی با مسیرهای شغلی متناسب با شرایط خود از این ظرفیت استفاده کنند.
ابراهیمی اظهار کرد: برای سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ ظرفیت پذیرش در شاخه فنی و حرفهای افزایش یافته و دانش آموزان بیشتری میتوانند در رشتههای مهارتی موجود در این شاخه ثبت نام کنند.
برچسب ها : _دانش آموز وزارت آموزش و پرورش هدایت تحصیلی
- راوی گفت: عوامل وزارت کشور به جای کمک به تسریع پروژه قطار شهری، سنگ لای چرخ می گذارند
- راوی گفت: حاشیه هایی از نشست جمع بندی سفر معاون رئیس جمهور به خوزستان/با وجود ادغام بانک آیندگان در بانک ملی و کمبود نیرو، مجوز استخدام نمی دهند
- راوی گفت: خط و نشان های دادستان مرکز خوزستان، امیدی تازه برای برخورد با قصور در کاهش آلودگی هوا/رسیدگی به مطالبه گری کارکنان برق اهواز، مانع از خسارت بار شدن مردم است
- راوی گفت: آزاد شدن تردد خودروهای ایرانی و عراقی در مرز، نیازمند مدیریت چالش ها و تقویت زیرساخت هاست/فشارهای پشت پرده مانع از تعیین تکلیف شورای شهر اهواز است
- مدیرکل نام نویسی و حسابهای انفرادی سازمان تأمین اجتماعی : بیمهشدگان دارای سابقه کمتر از ۱۵ سال باید ۳۵ سال خدمت کنند
- دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خبرداد: سن ورود به دانشگاه فرهنگیان افزایش یافت
- به بهانه روز جهانی زنان خانه دار/ وقتی «خانهداری» وظیفه زنانخانهدار میشود
- موتورسیکلتهای سنگین حتی از خانه تا پیست هم اجازه تردد ندارند
- نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو اهواز؛ فرصتی برای معرفی تولیدات ایرانی باکیفیت
- افتخارآفرینی ورزشکار خوزستانی در مسابقات وزنه برداری قهرمانی ارتش های جهان
- مدیرکل آموزش و پرورش استان: مدارس خوزستان یکسوم روزهای سال تحصیلی تعطیل بودهاند
- کارگروه اضطرار آلودگی هوای خوزستان برگزار شد؛ هشدار درباره تشدید بحران زیستمحیطی و آموزشی در خوزستان
- راوی گفت: عوامل وزارت کشور به جای کمک به تسریع پروژه قطار شهری، سنگ لای چرخ می گذارند
- راوی گفت: حاشیه هایی از نشست جمع بندی سفر معاون رئیس جمهور به خوزستان/با وجود ادغام بانک آیندگان در بانک ملی و کمبود نیرو، مجوز استخدام نمی دهند
- راوی گفت: خط و نشان های دادستان مرکز خوزستان، امیدی تازه برای برخورد با قصور در کاهش آلودگی هوا/رسیدگی به مطالبه گری کارکنان برق اهواز، مانع از خسارت بار شدن مردم است
- راوی گفت: آزاد شدن تردد خودروهای ایرانی و عراقی در مرز، نیازمند مدیریت چالش ها و تقویت زیرساخت هاست/فشارهای پشت پرده مانع از تعیین تکلیف شورای شهر اهواز است
