شماره خبر : 4983
منتشر شده در مورخ : ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
ساعت : 21:48
جلوه ای از برکات قیام عاشورا!

جلوه ای از برکات قیام عاشورا!

                

روز گذشته همایش شیرخوارگان حسینی عمدتاً در فضای مجازی و بعضاً بصورت حضور حداقلی و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در ایران و بیش از 45 کشور جهان برپا شد تا یکی از صدها گوهر ارزشمند گنجینه عاشورا در معرض جان جهانیان قرار گیرد. هدف از برگزاری این همایش سالانه که از سال 82 شروع و در اوّلین جمعه محرّم برپا می شود، رساندن پیام مظلومیت حضرت اباعبد...علیه السّلام و طفل شیرخوار ایشان و برپائی نهضت عاشورا پژوهی در جهان است تا جهانیان بتوانند با نهضت عاشورا و پیام این قیام الهی که قیامی برای امر بمعروف و نهی از منکر و مقابله با ظلم و بیدادگری و منطبق بر فطرت پاک انسانها بوده آشنا شده و با الفبای قیام موعود جهانی که با محوریت خونخواهی سرور شهیدان عالم علیه السّلام برپا خواهد شد، خو بگیرند. از 18 سال قبل که اولین همایش شیرخوارگان حسینی برگزار شد، حضور آگاهانه، پرشور و داوطلبانه خانواده ها در این همایش روز افزون بوده است، و این مسᅢله اشتیاق مردم را به انطباق و همرنگی زندگی خود با زندگی اسوه کمال یعنی حضرت ابی عبدا...علیه السّلام نشان می دهد. 
پیروان سرور شهیدان عالم در طول 14 قرن، در دعاهای خود زندگی و مرگی را همچون زندگی و مرگ اهلبیت علیهم السّلام از پروردگار طلب کرده و کوشیده اند تا در متن زندگی خود نیز، سبک زندگی آن بزرگواران را پیاده کنند. اشتیاق مادران و پدران به همشکل سازی شیرخوارگان خود با شهید 6 ماهه کربلا، تجلّی اشتیاق آنان به همسان سازی همه ابعاد زندگیشان با زندگانی حماسه سازان عاشورا است و این مسᅢله بهترین فرصت را برای معرفی دیگر ابعاد زندگی آن بزرگواران فراهم کرده است، تا معلوم گردد که آن الگوهای الهی، تنها در کربلا و در حماسه و جهاد و شهادت، الگوی ما نیستند، بلکه در تمام عرصه‌های معنوی، اخلاقی، معاشرت، ادب و بزرگواری، تهجّد و شب زنده داری، سخاوت و جوانمردی، انس با قرآن و تکریم انسان، و در یک کلمه، در "سبک زندگی اسلامی" برای ما الگو و معیارند.
امسال نیز علیرغم شرایط کرونائی با استفاده از فضای مجازی و یا در برخی نقاط با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در هزاران شهر و روستای ایران اسلامی و دهها کشور جهان، مادران و پدران بهمراه شیرخوارگان خود جمع شدند تا با سردادن ندای مظلومیت حق طلبان دشت کربلا و اعلام بیعت مجدّد خود با عاشورائیان، آمادگی خود را در ادامه راه سیّد و سالار شهیدان و یاران وفادارش اعلام کنند. حضوری چنین پرشور و هدفمند در این همایش جهانی، علاوه بر  اعلام برائت و انزجار از نظام استکباری کودک کش حاکم بر جهان امروز، می تواند افشاکننده چهره مدعیان دروغین اسلام ناب باشد که با الگوگیری از اسلاف یزیدی خود و باسم این دین رحمت و در جهت منافع دشمنان اسلام و بفرمان آنها،مᅢمورند تا با انجام اعمال وحشیانه و ضدانسانی چهره اسلام رحمانی را مخدوش و مردم جهان را از آشنائی با برکات این دین آسمانی محروم کنند.  ‌
موسوی زاده
1400/05/23

برچسب ها : همایش شیرخوارگان حسینی خوزستان عاشورا فضای مجازی