نمایندگان خوزستان هنگام رای اعتماد، منافع و توقعات استان را در نظر بگیرند
انتشار فهرست وزیران پیشنهادی دولت جدید، فرصتی به نمایندگان داد تا قبل از بررسی آنها در مجلس بتوانند درباره سوابق، مدارک و میزان توانمندی یا ناتوانی آنها مطالعه و نظرات کارشناسی (و نه مصلحتی) را در روزهای رای اعتماد عنوان کنند.
در این میان انتظار از نمایندگان خوزستان این است که در این مقطع حساس با چشم باز و بصیرت، عمل کنند و ازعملکرد بعضی وزیران دولت سابق که به خوزستان لطمه زدند عبرت گرفته و مانع از تکرار لطمات گذشته به استان شوند.
ما، کاری به همه وزیران پیشنهادی نداریم. برای ما وزیرانی مهم است که به استانمان مربوط می شوند و مهمترین آنها وزیران پیشنهادی نیرو و جهاد کشاورزی است.
بنابراین بررسی سوابق و عملکرد این دو نفر باید برای نمایندگان خوزستان اهمیت داشته باشد و هنگام بررسی رای اعتماد آنها، منافع استان خود را در نظر بگیرند. به عنوان مثال باید دید آیا کسی که زمان حضور در وزارت صنایع، واحدهای صنعتی فولاد که پرآب برترین واحدها محسوب می شوند در مناطق کویری احداث کرد مناسب برای مدیریت وزارت نیروست، در حالیکه این وزارت نیروهای کاربلد و توانمند در بدنه اش ، کم نیستند در زمینه مدیریت برق هم آیا فنی تر از ایشان نداریم¿ کوتاه اینکه در شرایط کمبود برق و خشکسالی انتخاب کسی که از دانش فنی بهره کافی ندارد، خدمت به مردم و کشور نیستعلی الخصوص برای خوزستان.
همینطور شخصیت فردی و کاری وزیر پیشنهادی وزارت کشاورزی باید بررسی شود که آیا سوابقی مانند رئیس کمیسیون کشاورزی، معاونت وزارت علوم در دولت دهم، ریاست دانشگاه کاشان معاون اداری مالی دانشگاه تهران و دبیر کمیسیون کشاورزی برای سکانداری این وزارتخانه که باید سوابق به مراتب تخصصیتر با عملکرد بالا دارا باشد، مناسب است¿ البته تجربه نشان داده که خیلی از نمایندگان در قبال رای اعتمادی که می دهند، پیشاپیش قول هایی به نفع استان و حوزه انتخابیه خود از وزیر پیشنهادی می گیرند و باید ببینیم نمایندگان استان ما این بار زرنگی می کنند یا مثل گذشته بی چون و چرا رای خواهند داد. ضمنا به خاطر داشته باشیم که وزیران پیشنهادی نیرو و جهاد کشاورزی باز هم اصفهانی هستند!
احداث راه آهن اهواز، اصفهان بیشتر به نفع هموطنان اصفهانی است
احداث راه آهن اهواز،اصفهان بیشتر بنفع هموطنان اصفهانی است چون مشکل دسترسی به بنادر بمنظور صادراتشان راحل می کند درصورتی که خوزستان با وجود بندر امام این مشکل را ندارد نظر کارشناسی یک هم استانی را که برای راوی ارسال کرده بخوانید:
مطلب راه آهن اهواز، اصفهان را مطالعه نمودم این پروژه از دکتر حجازی در حال پیگیری است هرچند که برای خوزستان هم یک فرصت است ولی طرح اولویت دار راه آهن برای خوزستان باید کوتاه کردن فاصله با مرکز کشور و اصلاح و دوخطه کردن راه آهن اهواز تهران باشد راه آهن اهواز اصفهان را دوستان اصفهانی پیگیری میکنند تا فاصله اشان با بنادر راه کوتاه کنند و تقریبا به نصف برسانند چون الان برای صادرات کالاهایشان با راه آهن حدودا 940 کیلومتر با بندر عباس فاصله دارند برای بنادر خوزستان هم که باید ازمسیر تهران استفاده کنند که آن هم طولانی است وهزینه صادرات آنها با ایجاد خط راه آهن اهواز، اصفهان به نصف کاهش می یابد.
اگر به فکر خوزستان هستیم باید فکر مسیر کوتاه با تهران باشیم شاید مسیر مسجدسلیمان به ازنا، تهران مسیر مناسب تری باشد.
واکنش محسن رضایی به شایعه انتصابش برای استانداری خوزستان
آقای محسن رضایی در واکنش به شایعاتی مبنی بر احتمال انتصابش به استانداری خوزستان در توئیتی نوشت: به شایعات غیر واقعی این روزها توجه نکنید، رهبرم سوال کردند که نظرت برای آینده چیست¿ بنده هم گفتم من سرباز جنابعالی هستم. هرجایی که شما ماموریت بدهید، به آن عمل می کنم.
همچنین شایعه انتصاب رضایی به عنوان رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در فضای مجازی مطرح شده است که آن هم تا این لحظه تایید نشده است.
توجیه گمرک برای صادرات اکسیژن به عراق باید تایید یا رد شود
صدور اکسیژن از خوزستان به عراق تایید شد اما مسئولان گمرک توجیه کرده اند که مازاد بر نیاز ما صادر شده است که این موضوع را باید رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تایید یا رد کند چون تا آنجا که شنیده ایم بیمارستاهای استان در این مورد درخواست تامین اکسیژن را داشته اند.
برچسب ها : راه آهن اهواز فهرست وزیران پیشنهادی دولت جدید خشكسالی