شماره خبر : 5011
منتشر شده در مورخ : ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
ساعت : 21:9
اعضای شورای شهر به جای حرکت های تبلیغاتی  بازدیدهای سرزده و دیدارهای مردمی داشته باشند

اعضای شورای شهر به جای حرکت های تبلیغاتی  بازدیدهای سرزده و دیدارهای مردمی داشته باشند



در اولین روزهای شروع به کار شورای شهر اهواز خبر بازدید بعضی از اعضا از شهرداری های مناطق با آب و تاب منتشر می شود، که نه در مقام نقد بلکه به عنوان کسی که سالها کار بازرسی و سرکشی به ادارات و اماکن شهری را تجربه کرده، مواردی را با دوستان شورای شهری در میان می گذارم تا چه قبول افتد و چه در نظر آید.
اصلاً اگر قرار است چنین سرکشی هایی مفید واقع شود، حتماً باید بدون اطلاع قبلی و بدون خبر دادن به خبرنگاران باشد، یعنی عضو شورا سرزده به نقاط و محل های مورد نظر برود و تا لحظه حرکت  حتی راننده هم خبر نداشته باشد چرا که اگر هدف کار تبلیغاتی باشد، این اقدام یک دید و بازدید است و عضو شورا اوضاع و احوال اداره را آنطور که هست نخواهد دید، بلکه آن گونه که تدارک دیده شده مشاهده خواهد کرد که هیچ فایده ای ندارد.
ثانیاً نباید بازدیدها و بازرسی ها، رسمی و روی برنامه باشد، به این ترتیب که عضو شورا وقتی از خانه بیرون آمد باید هر آنچه که در شهر جریان دارد را زیر نظر داشته باشد و کاغذ و قلمی برای یادداشت مواردی که می بیند همراهش باشد و هیچ موضوعی را از قلم نیندازد. پس از ورود به شورا هم نکات یادداشت شده را تا حصول نتیجه پی گیری کند.
شایسته است عضو شورا دیدار مردمی در مناطق مختلف شهر ( هم نقاط محروم، هم دیگر مناطق) برگزار و با ساکنان آنجا چهره به چهره گفتگو کند تا مردم بدانند نماینده آنها در شورا به فکرشان است. هیچ اشکالی ندارد نماینده شورا گاهی شخصا خرید کند و از نزدیک وضعیت بازارچه ها و حرفهای مردم را بشنود. بازدید جمعی اعضای شورا ( باز هم بدون اطلاع قبلی) از مکان هایی مثل میدان تره بار و میوه پایانه ها، سد معبر در جاده ها پارکینگ ها و مراکز دیگر در شهر می تواند برای اعضای شورا سوژه های خوبی به منظور طرح در صحن شورا و رسیدگی به آنها باشد و در مجموع شورایی می تواند عملکرد خوبی داشته باشد که در کنار کارهای قانونی که از وظایف شوراست و نیز نظارت بر کار شهرداری ها و تصویب لوایح تقدیمی از سوی شهردار فعال باشد و از ایستائی و بی تحرکی پرهیز کند.

امکانات مراکز واکسیناسیون مناطق کم برخوردار، ضعیف است

این روزها مراکز واکسیناسیون، فعالترین بخش های اداری در هر شهرستان هستند بعضی از این مراکز که در سالن های شرکت ها و سازمان های مطرح واقع شده اند، مثل ساختمان های ملی حفاری  سینماها، شرکت نفت  و نظایر آن از امکانات خوبی برخوردارند و واکسیناسیون در فضای مناسب انجام و پرسنل این مراکز هم امکانات مناسبی دارند. جالب اینکه در چنین مراکزی ازدحام هم نیست. اما برخی دیگر مراکز واکسیناسیون که در مناطق کم برخوردار هستند، مثل سپیدار، پردیس و نقاط مشابه که در ورزشگاه یا مکان های غیر استاندارد واقع اند و اتفاقاً خیلی هم شلوغ اند از نظر امکانات رفاهی خیلی ضعیف اند. حتی در خبر ساعت 23 جمعه شب یکی از این مراکز واکسیناسیون را نشان داد که روی میز پرسنل آنجا پنکه دستی قرار داده شده بود. پرسنل مسئول واکسیناسیون در این نقاط بعضاً با هزینه خودشان تردد می کنند و اگر هم راننده ای باشد، سلیقه ای رفتار می کند و به نقاط دور ( از دید راننده) نمی رود.
از این رو انتظار اینست که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و معاونت بهداشت ضمن سرکشی از مراکز واکسیناسیون مناطق محروم شهر، امکانات حداقلی را برای پرسنل در نظر بگیرند و در جریان مشکلات آنها که بدون وقفه در خدمت مردم هستند قرار بگیرند.

هویج هم با توجیه خشکسالی گران شد

تا همین اواخر وقتی بین دو نفر جر و بحث می شد و یک طرف می خواست به خودش طعنه بزند و به طرف حالی کند که او را دست کم نگیرد می گفت : <فکر کردی منم هویجم> یا سیاست های بعضی کشورها نسبت به دیگران را <چماق و هویج> می گفتند و البته هنوز هم مصطلح است، اما حالا با صدرنشینی هویج به عنوان یکی از گرانترین میوه ها نسبت به قیمت گذشته، این تعبیرها کمرنگ شد چرا که کمتر کسی، جز سوداگران میادین و دلالان فکر می کند هویج کیلوئی 4 هزار تومان که کیسه ای آن را هم روی وانت ها ارزانتر می دادند حالا از مرز هر کیلو 20 هزار تومان بالاتر برود و این نیست جز اینکه هر وقت یک ماده غذایی یا کالایی خریدار پیدا کرد فوراً آن هم به مافیا تبدیل می شود و تصمیم به گران کردن آن می گیرند، مثل حالا که خشکسالی و آب بر بودن هویج را بهانه کردند که این توجیه اصلاً با بالا رفتن یک شبه قیمت هویج جور در نمی آید و فقط بی عرضگی متولیان امور را می رساند که قادر به تنظیم بازار و مقابله با گرانی و حمایت از کشاورز نیستند و ظاهراً تا کرونا وجود دارد هر چیز را که گفتند برای پیشگیری یا درمان کرونا مفید است فوراً دلالان، قیمتش را بالا می برند.

برچسب ها : واكسیناسیون مناطق كم برخوردار خشكسالی