شماره خبر : 5069
منتشر شده در مورخ : ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
ساعت : 20:15
تعطیلات نیمبند تاثیری در کاهش خطرات کرونا ندارد

تعطیلات نیمبند تاثیری در کاهش خطرات کرونا ندارد


 
آمار تلفات مبتلایان به کرونا، همچنان صعودی است و روزی نیست که صدها خانواده عزادار نشوند و در سوگ عزیزانشان ننشینند و اینطور که معلوم است به این زودی امیدی به بهتر شدن اوضاع نیست بلکه خبرها از وخیمتر شدن آن می دهد و بنا به اعلام برخی مسئولان با توجه به تجمع‌های این روزها پیک جدید کرونا هم در پیش خواهد بود که اگر تصمیمات جدیدتری گرفته نشود، افزایش  مرگ و میرها را در پی خواهد داشت.
واقعیت این است که محدودیتها برای مهار یا لااقل کاهش تلفات کرونا این‌بار هم خیلی جدی نبود. در تمام دنیا وقتی کرونا قوی تر می‌شود تصمیم به قرنطینه نقاط پرخطر می‌گیرند، درحالیکه ما از تعطیلی استفاده می‌کنیم، تازه تعطیلی ما هم نیمبند است و بیست و یک شغل شامل آن نمی‌شوند، حتی خشکشوئی ها!!
در همین اهواز، با وجود دستور تعطیلی صنوف مورد نظر ستاد مقابله با کرونا، اکثر قریب به اتفاق مغازه ها که ضرورتی به بازبودن آنها نیست، مشغول کارندو خیابانها و اوضاع مناطق عادی است.
در تجمع ها هم مثل دوران عادی، شربت توزیع می شود که باعث برداشتن ماسک به منظور نوشیدن آن است. در حسینیه ها هم غذا طبخ و سفره می اندازندو انگار نه انگار که خطر کرونا همچنان تهدید می کند.
افرادی که به کرونا مبتلا می شوند با وسیله عمومی به بیمارستان می روند و پس از آنکه تست آنها مثبت اعلام می شود، بازهم با تاکسی و وسیله عمومی دیگر ،  بخانه برمی گردند که  در نتیجه کنار هر شهروند سالمی نشستند، او هم مبتلا می شود، در حالیکه پس از مثبت بودن تست نباید راحت از بیمارستان مرخص و در اجتماع ظاهر شوند چون به این طریق نه تنها تصمیمات ستاد بی اثر می شود، بلکه هر روز تعداد زیادی بر بیماران افزوده و معلوم نیست جواب به این سهل انگاریها با کیست؟
بیمارستانها شبیه سالنها و تالارهای پذیرایی شده اند و جمعیت در آنها موج می زند و بیمار و همراه در یکدیگر تداخل دارند و نظمی در کار نیست، دستفروشها هم بدون اینکه مردم از سلامت آنها مطمئن باشند، بدون ماسک به کارشان مشغولند.
قبلا در داروخانه ها و دیگر فروشگاه ها پلاستیک نصب شده بود و تابلوی بدون ماسک وارد نشوید وجود داشت، حالا آنهم قدیمی شده و بیمار و سالم باهم وارد می شوند. کنترلی برای سلامت رانندگان مواد غذایی امری عادی است.
در چنین شرایطی آیا امیدی به بهترشدن اوضاع کرونایی هست؟ مسلما خیر، مگر آنکه مسئولان اجازه پیدا کنند، سلامت مردم را بر دیگر مسائل ترجیح دهند و سخت گیرانه عمل کنند.
مجلس به هشتاد درصد وزیران پیشنهادی چراغ سبز نشان داده
شواهد نشان می دهد هشتاد درصد وزیران پیشنهادی، رای اعتماد خواهند گرفت و کمیسیون های تخصصی مجلس به آنها چراغ سبز نشان داده اند و به جای اسناد به مدارک و سوابق، بیشتر توجیهات بر فضای بررسی سوابق آقایان حاکم است و فرقی نمی کند کسی که مثلا وزارت نفت را عهده دار بوده، حالا وزیر راه و شهرسازی شود یا فردی که سلسله مراتب برای وزارت کشور را طی نکرده سکاندار این وزارت خانه شود و باید دید نتیجه این بررسی ها که خیلی هم با عجله انجام شد، چه د ولتی را تشکیل خواهد داد.
انتخاب استانداران در حد وزیر، سیاست آینده وزارت کشور است
نایب رئیس کمیسیون برنامه وبوده گفته است: وزیر پیشنهادی کشور بر روی شاخص های تعیین استانداران تاکید و اعلام کرده که نمود علمی مردم سالاری باید در فرمانداری ها و بخشداری ها دیده شود و بر این اساس باید از نیروهای انقلابی جهادی و سازگار با مردم و خدمتگزار به آنها در این حوزه استفاده کرد. به گفته وی قرار است از استانداران قوی در حد وزیر بهره برد.
قضاوت عبرت آمیز ملت ها در روزهای سخت
این روزها با مشاهده اوضاع و احوالی که در کشور همسایه حاکم شده و نحوه برخورد مردم در برابر وقایعی که برکشورشان می گذرد، پی به عظمت حماسه های هموطنانمان در جریان جنگ تحمیلی و جانفشانی مردم، بخصوص جوانان و ساکنان شهرهایی که مورد تجاوز دشمن قرار می گرفت، می بریم. مردمی که به جای فرار از کشورشان تا آخرین قطره خون از خاکشان دفاع کردند و نمونه بارز آن خرمشهر است که خونین شهر شد اما تسلیم نشد.
 
 

برچسب ها : تعطیلات خطرات كرونا كشور های همسایه