شماره خبر : 5109
منتشر شده در مورخ : ۱ شهریور ۱۴۰۰
ساعت : 10:26
مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی بهداشت چه گفتند؟

مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی بهداشت چه گفتند؟

صلاحیت وزیر پیشنهادی بهداشت با نطق نمایندگان مخالف و موافق در جلسه علنی مجلس بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛  به نقل از خانه ملت ؛ رضا آریان پور در جلسه علنی صبح امروز مجلس در موافقت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی بهداشت گفت: وزیر پیشنهادی بهداشت بر اساس شاخصه‌های فردی و علمی و همچنین تجارب کافی توان مقابله با چالش‌های حوزه بهداشت را دارد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس افزود: ایشان سوابق اجرایی و رشته تحصیلی مرتبط را دارا است و سال‌ها معاون وزیر و رئیس بیمارستان بود بنابراین حوزه بهداشت و سلامت را از نزدیک می‌شناسد و می‌تواند مدیریت کند.

وی گفت: روز گذشته نمایندگان مخالف با وزیر دغدغه‌های خود را مطرح کردند و در واقع مخالف ایشان نبودند و تمامی ما نمایندگان این دغدغه‌ها را داریم.
نماینده مردم مینودشت و کلاله و مراوه تپه و گالیکش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیشترین مراجعات مردم به نمایندگان در مورد مباحث پزشکی و کمبود‌های پزشکی و درمانی است، افزود: نظام سلامت ما یکی از پرافتخارترین حوزه‌های کشور است البته رئیس مجلس در نطق پیش از دستور به برخی از این افتخارات اشاره کرد، اما ما در سطح بین‌المللی هم حرف برای گفتن داریم و حاصل ۴۰ ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی، نظام سلامتی است که مبتنی بر شبکه بهداشت و درمان از دورترین روستا تا سطح دوم و سوم است.
وی ادامه داد: در تهران و کلانشهر‌ها بیمارستان‌هایی وجود دارد که از نظر سطح و کیفیت خدمات‌رسانی بسیار مجهز است و حضور گردشگران سلامت در کشور به دلیل وجود چنین بیمارستان‌هایی است البته در کنار این بیمارستان‌ها در مناطق محروم، بیمارستان‌های با حداقل امکانات و نیروی انسانی داریم؛ نظام سلامت در غرب آسیا و منطقه خاورمیانه و همچنین بین‌المللی افتخار کسب کرده و در حال حاضر کرونا بزرگترین چالش نظام سلامت ما و دنیا است، بنابراین وزیری که می‌خواهیم انتخاب کنیم باید توانمندی و شاخصه‌های لازم را برای مقابله با این بیماری داشته باشد.
آریان پور با بیان اینکه کرونا چالشی بهداشتی، اقتصادی و اجتماعی است، گفت: کرونا باعث رکود و افت شاخص‌های اقتصادی در کشورمان و برخی کشور‌ها شده است و قدرت مقابله با این بیماری نشانه قدرت آن کشور سیاست و حاکمیت است بنابراین باید وزیری را انتخاب کنیم که در آینده بتواند به خوبی کرونا را مدیریت و کنترل کند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: یکی از چالش‌های مهم حوزه بهداشت و درمان، کمبود نیرو است البته با نبود برنامه مناسب برای حفظ و نگهداشت پزشکان مواجه هستیم که کمبود پزشک را تشدید می‌کند. متأسفانه مهاجرت پزشکان معضلی دیگر است و با افزایش ظرفیت و هزینه میلیاردی نیروی انسانی را تقدیم کشور‌های دیگر می‌کنیم بنابراین وزیر بهداشت آینده باید برنامه‌ای برای حفظ پرستاران و پزشکان داشته باشد.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم پرداختی از جیب مردم را یکی از چالش‌های حوزه سلامت دانست و افزود: البته پدیده زیرمیزی هم که توسط تعداد اندکی از پزشکان انجام می‌شود، آبروریزی و هتک حیثیت جامعه پزشکی را در پی دارد بنابراین نیاز به وزیری داریم که در آینده بتواند چالش‌های حوزه سلامت را مدیریت و رفع کند.

موافق وزیر پیشنهادی بهداشت/ محسنی بندپی: عین اللهی فردی عدالت محور است

عضو کمیسیون بهداشت مجلس در موافقت با برنامه وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان گفت: سکان وزارت بهداشت باید به مدیری مدبر مانند دکتر عین اللهی سپرده شود، زیرا وی فردی مدیر و مدبر، برنامه محور، عدالت محور و متمرکز بر رسیدگی به مناطق محروم است.
آقای محمدعلی محسنی بندپی در جریان بررسی صلاحیت بهرام عین اللهی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت سیزدهم در موافقت با برنامه‌های وی، ضمن تبریک روز پزشک گفت: سلامت یکی از مهمترین مولفه‌ها در کشور است، اگر مهمتر از بحث امنیت نباشد، کمتر از آن هم نیست و در نیم قرن گذشته هیچ چیزی مانند ویروس کرونا نتوانسته در یک روز جان ۵۰۰ تا ۶۸۴ نفر انسان را بگیرد و هیچ پدیده‌ای نتوانسته همزمان اشتغال، اقتصاد، کسب و کار مردم، فعالیت‌های اجتماعی و اداری و حتی شعائر مذهبی را در درگیر کند.
نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر این اساس باید سکان وزارت بهداشت و درمان با این شرایط به مدیری مدبر سپرده شود. من دکتر عین اللهی را از سال ۱۳۷۴ می‌شناسم، وی فردی مدیر و مدبر، برنامه محور، عدالت محور، تخلق به اخلاق اسلامی و متمرکز بر رسیدگی به مناطق محروم است.
وی تاکید کرد: در پاسخ به منتقدان دکتر عین اللهی باید بگویم مهمترین حلقه مفقوده نظام سلامت، نبود مواردی از جمله سلامت ارجاع، پزشک خانواده، سطح بندی خدمات، نسخه الکترونیکی، پرونده الکترونیکی سلامت و... است و تا زمانی که هر بیمار با هر دردی به هر پزشکی با هر تخصصی و نه تنها به یک پزشک بلکه به چند پزشک مراجعه می‌کند، وضعیت بهداشت و درمان ما همین خواهد بود.
محسنی بندپی تصریح کرد: از برنامه‌های مهم وزیر پیشنهادی بهداشت؛ توجه به موضوع پزشک خانواده است و اگر تنها دکتر عین اللهی به پزشک خانواده بپردازد، در حقیقت به ملت ایران، بیماران و نظام سلامت کشور خدمت کرده است.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به موضوع کمیت و کیفیت خدمات رسانی در حوزه بهداشت گفت: امروز ما در شرایط درست و مطلوبی قرار نداریم، اما با توجه به شرایط کشور در نقطه خوبی هستیم، بنابراین از شما نمایندگان می‌خواهم اگر دغدغه مردم، مناطق محروم و بیماران را دارید همانند رأی کمیسیون‌های بهداشت و آموزش به این وزیر پیشنهادی، رأی مثبت دهید تا سکان این وزارتخانه عظیم را به وی بسپاریم، وزارتخانه‌ای که برای ارزیابی عملکرد دولت‌ها همیشه مورد توجه بوده است.
نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس یازدهم خطاب به نمایندگان مجلس بیان کرد: به شما اطمینان می‌دهم با انتخاب دکتر عین اللهی به عنوان وزیر بهداشت و درمان دولت جدید، شاهد تحولات بسیار خوبی در بخش بهداشت، درمان و سلامت مردم خواهید بود.
مخالف وزیر پیشنهادی بهداشت/ عسگری: عین‌اللهی سوابق قوی ندارد

نماینده مردم کرج در مجلس در مخالفت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی بهداشت گفت: کسی باید جلوی مافیای دارو را بگیرد که خود ذینفع نباشد ضمن اینکه عین‌اللهی صرفا سوابق آموزشی داشته و سوابق قوی ندارد.
 آقای مهدی عسگری  در مخالفت با برنامه‌های بهرام عین‌اللهی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر اینکه ما وزیر معمولی در شرایط بحرانی فعلی نمی‌خواهیم، گفت: وزیر بهداشت در رأس ستاد مقابله با کرونا است و هر تصمیمی بگیرد مهم بوده و حتی اختیاراتی فراتر از قانون اساسی و اعتباراتی ویژه در دست دارد.

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: وزیر آتی نباید سیاست‌های قبل را دنبال کند و ادامه روند قبلی اشتباه است به خصوص که تناقضات زیادی در تصمیم‌گیری‌ها به خصوص در کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا که از دوستان وزیر سابق بودند، دیده شد.

وی در ادامه با اشاره به برخی از تناقضات در تصمیم‌گیری‌ها در ستاد مقابله با کرونا عنوان کرد: یکی از مسئولان، خبر از تخصیص اعتبار ۵ هزار میلیارد تومانی جهت خرید داروی رمیدسیور می‌دهد، اما مسئول دیگری می‌گوید اگر بیمار شوید طبق پروتکل‌ها نباید از این دارو‌ها استفاده شود. همچنین درباره واردات واکسن یک بار می‌گوید وارد نمی‌کنند و یک بار می‌گویند باید وارد شود که همین باعث بی‌اعتمادی در میان مردم می‌شود.

عسگری در ادامه با بیان اینکه وزارت بهداشت، وزارت پزشکان نبوده و وزارت سلامت و مردم است، اظهار کرد: کسی باید جلوی مافیای دارو را بگیرد که خود ذینفع آن نباشد و اگر دولت قبلی آقای رئیسی نتواند با این فساد‌ها مقابله کند چه کسی باید بتواند؟
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیر پیشنهادی بهداشت صرفاً سوابق آموزشی دارد در حالی که ما برای پست وزارت بهداشت نیازمند مدیری جوان، تحول‌گرا و با سابقه قوی برای مقابله با فساد هستیم.

موافق وزیر پیشنهادی بهداشت/ بهروزی فر: خودکفایی در تولید دارو اولویت عین اللهی است

نماینده مردم فومن در مجلس توجه به خودکفایی در تولید دارو، تجهیزات پزشکی و توزیع عادلانه پزشک در مناطق محروم را از محور‌های برنامه‌های وزیر پیشنهادی بهداشت دانست.
آقای خلیل بهروزی فر در جریان بررسی صلاحیت آقای بهرام عین اللهی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت سیزدهم در موافقت با برنامه‌های وی، گفت: عین اللهی دارای شخصیتی انقلابی با روحیه جهادی و فرهنگی بسیجی است؛ همچنین وی دارای سوابق روشن، درخشان و صلاحیت علمی و حرفه‌ای است و سوابق گذشته ایشان نشان از تفکر توسعه‌ای دارد.
نماینده مردم فومن و شفت در مجلس یازدهم اظهار کرد: بسیاری از دانشکده‌های پزشکی واقع در استان‌ها در زمان مسئولیت وزیر پیشنهادی بهداشت شکل گرفته که سبب ارتقای جایگاه بهداشت و درمان شده است.
وی افزود: ۹۱ درصد برنامه‌های وزیر پیشنهادی با اسناد بالادستی تطابق دارد که بیانگر اشراف به حوزه بهداشت و درمان است؛ اولویت دادن به مسائل مرتبط با سلامت مردم و مقابله با کووید ۱۹ از مهمترین محور‌های برنامه‌های عین اللهی محسوب می‌شود. متاسفانه مردم به خاطر کرونا، صدمات جانی و مالی جبران ناپذیری دیده اند، لذا واکسیناسیون رایگان و تسریع در این امر در دولت انقلابی و مردمی سیزدهم دارای اهمیت است.
بهروزی فر ادامه داد: در برنامه‌های وزیر پیشنهادی، توجه به دو شیوه لاک داون و واکسیناسیون با توجه به تجربه‌های تلخ سال‌های گذشته مورد توجه قرار گرفته است.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: گرانی دارو‌های خاص و نقش بیمه‌ها در این رابطه از مطالبات مردم به شمار می‌رود که عین اللهی در برنامه هایش به آن توجه کرده و تاکید جدی بر پوشش سراسری بیمه سلامت داشته است.
وی گفت: توجه به خودکفایی کشور در تامین دارو، واکسن و تجهیزات پزشکی؛ توجه به ایجاد رضایتمندی در نیرو‌های انسانی کارآمد و ارتقای نظام مراقبت‌های بهداشتی و همچنین توزیع عادلانه پزشک متخصص در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته از دیگر برنامه‌های وزیر پیشنهادی دولت جدید است.

مخالف وزیر پیشنهادی بهداشت/ توسلی: برنامه‌های عین اللهی مربوط به ۱۰ سال قبل است

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس، با انتقاد از برنامه ارائه شده وزیر پیشنهادی بهداشت گفت: برنامه‌های آقای عین اللهی حداقل مربوط به ۱۰ سال قبل است.
آقای فتح الله توسلی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در مخالفت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به فوت ۶۸۴ بیمار مبتلا به کرونا در روز گذشته، عنوان کرد: تورم و بیکاری سرسام آور در کشور در کنار تحریم‌های ظالمانه دشمنان خارجی موجبات ناامیدی مردم را فراهم کرده و زمینه بروز فساد شده به طوری که مردم به مسئولان بدبین شده اند به همین دلیل مردم منتظر آمدن فردی بودند که بتواند این روند را تغییر دهد و این مهم در ۲۸ خرداد با رأی به آقای رئیسی محقق شد.
نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه رأی مردم حاوی پیام مهمی بود که باید معنی آن را درک کرد، افزود: جا دارد در روز پزشک از تک تک سربازان حوزه سلامت به دلیل فداکاری‌های دوران کرونا تقدیر و تشکر کنیم، در این مسیر بسیاری از کارکنان جان خود را در راه مبارزه با این بیماری منحوس از دست دادند.
وی با یادآوری اینکه تحصیلات وزیر پیشنهادی بهداشت در حوزه چشم پزشکی است، ادامه داد: در برنامه بلندمدت و ۱۱۷ صفحه‌ای آقای عین اللهی نشانه‌ای از فکر استراتژیک در حوزه سلامت دیده نمی‌شود و متاسفانه شاهد برخی کلی گویی‌ها در حوزه وزارت بهداشت هستیم و شاخص‌های سنجش پذیری در زمان‌های مناسب در این برنامه دیده نمی‌شود.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه پزشک خانواده و نظام ارجاع از تکالیف اسناد بالادستی به شمار می‌آید، افزود: باید مشخص شود این دو موضوع در برنامه‌های وزیر چه جایگاهی دارد. همچنین پرونده سلامت الکترونیک کشور حدود ۱۰ سال است که معطل مانده و باید اجرایی شود.
وی با انتقاد از خروج تعداد زیادی از اساتید و ورود آن‌ها به بخش خصوصی که لطمات بسیاری به دانشجویان و بیمارستان‌های دولتی وارد کرده، گفت: برنامه وزیر برای جلوگیری از خروج اساتید از دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های دولتی چیست، ضمن اینکه در برنامه دولت هیچ بندی در مورد جایگاه اخلاق و مقابله با زیرمیزی و فساد وجود ندارد.Play

توسلی با طرح این سوال که آقای وزیر نمی‌دانم برنامه‌ای که نوشته اید را خود خوانده اید یا نه، گفت: برنامه صحیح نیازمند داده‌ها و آمار دقیق و صحیح است، اما شما چگونه می‌خواهید براساس داده‌هایی تصمیم گیری کنید که حداقل مربوط به ۱۰ سال قبل است در حالی که بروزرسانی داده‌ها و اطلاعات نه تنها یک ضرورت بلکه برای شما یک تکلیف است.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: در برنامه وزیر پیشنهادی علت اصلی مرگ ایرانیان بیماری‌های عروقی عنوان شده که این موضوع حداقل مربوط به ۵ سال قبل است و اکنون این کروناست که مردم را قتل عام می‌کند.
وی با بیان اینکه در برنامه وزیر عنوان شده آلزایمر ۱۰۳ درصد افزایش داشته که این آمار نیز حداقل مربوط به ۵ سال قبل است، ادامه داد: چنانچه این آمار صحیح و این روند ادامه داشته باشد حداقل جمعیت قابل توجهی از مردم دچار نسیان شدند.
توسلی افزود: در صفحه ۴۲ برنامه وزیر پیشنهادی ۱۲.۵ میلیون ایرانی را مبتلا به اختلالات روانی عنوان کرده ایم، اما در خصوص شدت و میزان اختلالات سخنی گفته نشده اگر این آمار درست باشد از هر ۴ نفر یک نفر مشکل روانی دارد، اما به نظر می‌رسد این آمار هم مربوط به ۱۰ سال قبل است.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: آقای وزیر پیشنهادی برنامه‌های شما درحوزه واکسن که به صورت روزانه به روزرسانی می‌شود نیز مربوط به ۲ ماه قبل است.
توسلی تصریح کرد: در حالی که سازمان بهداشت جهانی طب سنتی را به رسمیت شناخته در کشور ما سخن گفتن از طب سنتی جرم است و حکیم خیراندیش با شکایت وزارت بهداشت و عوامل آن تاکنون ۵۷ بار راهی دادگاه شده است. شما هیچ برنامه‌ای برای مبارزه با مافیایی که اجازه نمی‌دهد طب سنتی جان بگیرد ارائه نکرده اید.
نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ درمجلس اضافه کرد: در حوزه نیروی انسانی بسیاری از کادر درمان در محلی غیر از محل سکونت خود خدمت می‌کنند که انگیزه و توان لازم برای اعلام کار ندارند، هزاران نفر از کادر درمان از کمترین حقوق و مزایا بهره‌مند بوده و در برنامه شما برای تبدیل وضعیت شما مطلبی نیافتم.
وی تاکید کرد: یکی دیگر از وظایف شما در اسناد بالادستی مقابله با آلودگی‌های تهدیدکننده سلامت است که در برنامه‌های شما راهکاری برای مقابله با این مهم ندیدم.
توسلی با اشاره به ابهاماتی که در سابقه وزیر پیشنهادی بهداشت وجود دارد، گفت: شما دوره‌های دکتری علوم آزمایشگاهی را لغو و آن را به کارشناسی تقلیل دادید که باید توضیح دهید که علت آن چه بود، همچنین در سال ۷۴، ۱۴ دانشکده پزشکی بیش از ۶۶۰ دانشجو پذیرش کرده که این رقم در سال ۸۳ با وجود ۱۶ دانشکده دندانپزشکی به ۴۳۰ دانشجو کاهش یافته است.
وی افزود: حضور همزمان وزیر پیشنهادی در بخش خصوصی و دولتی ممنوعیت داشته، اما آقای عین اللهی با وجود دارا بودن کرسی در دانشگاه شهید بهشتی و بیمارستان شهید لبافی نژاد دارای مطب خصوصی در بیمارستان خصوصی نگاه واقع در خیابان گل نبی و مجتمع خصوصی قائم بوده اند.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به وزیر پیشنهادی بهداشت تصریح کرد: آقای عین اللهی آقازاده و داماد شما آقای دکتر رضایی و سرکارخانم ندا عبداللهی که در سال ۹۵ از استان گلستان فارغ التحصیل شده اند برابر سند محضری موظف بودند که ۴۸ ماه در مناطق موردنیاز خدمت کنند اول اینکه محل خدمت آن‌ها در دماوند تعیین گردید و ثانیا بعد از ۲.۵ سال به تهران منتقل شدند که ان شاءالله هیچ رانت و پارتی در این زمینه وجود نداشته فقط سوال این است که چرا با وجود اینکه شهرستان‌ها به شدت به این نیرو‌ها نیاز دارند هردو بزرگوار به تهران منتقل شده اند آن هم دقیقا در زمانی که شما به عنوان وزیر پیشنهادی بهداشت به مجلس معرفی شده اید.

موافق وزیر پیشنهادی بهداشت/ نماینده تفت:عین اللهی توان مدیریت دارد

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: مقابله با کرونا نیازمند پای کار آمدن تمامی ارکان دولت است و وزیر پیشنهادی وزارت بهداشت این توان را دارد.
سیدجلیل میرمحمدی میبدی در موافقت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی بهداشت افزود: برای آقای عین‌اللهی امروز اتفاق خوبی رقم خورده که باید پاسخگوی عملکرد دولت در ۸ سال گذشته باشد. با طرح خلق‌الساعه تحول سلامت، طب سنتی و توانبخشی از بین رفت و بخش خصوصی تقویت شد و مجلس باید به این موضوعات در زمان خود ورود می‌کرد.
نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قرار نیست از فردی معصوم دفاع کنم، قطعاً کسی که ۴۰ سال خدمت کرده در کنار نقاط قوت خود نقاط ضعفی نیز دارد، تصریح کرد: فردی جهادی و بسیجی که ۳ سال در خط مقدم جبهه بوده و ۷ سال برای درمان جانبازان خدمت کرده به عنوان وزیر بهداشت معرفی شده است.
وی با تأکید بر اینکه قرار نیست شیوع بیماری کرونا توسط یک وزارتخانه متوقف شود، این موضوع جمعی بوده و کار دولت و بیرون دولت است و به فردی پای کار نیاز دارد، تصریح کرد: آقای عین‌اللهی این توان را دارد که همه را برای مقابله با کرونا همراه کند. وی بعد از عملیات والفجر مقدماتی دو هزار مجروح را در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری بدون دریافت یک ریال از دولت تحت مداوا قرار داد. ما در حال حاضر به اینگونه مدیران نیاز داریم، اما موفقیت وی در مقابله با کرونا مشروط به ورود تمامی ارکان دولت است.
میرمحمدی با اشاره به اینکه کرونا درمان‌پذیر نیست مگر اینکه قرنطینه صحیح، واکسیناسیون کامل و پروتکل‌ها را رعایت کنیم، ادامه داد: وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طب سنتی را تأسیس و در این زمینه طی ۸ سال گذشته پاسخگو بوده است، در نشست امروز برنامه وزیر پیشنهادی مورد نقد قرار گرفت همان گونه که آقای پزشکیان در کمیسیون گفت ما برنامه ششم توسعه و سند ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت را داریم که باید آن‌ها را اجرا کنیم، عدم اجرای این برنامه‌ها را از وزیر دولت آینده مطالبه می‌کنیم.
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سوابق ده‌ها سال تلاش مجاهدانه وزیر پیشنهادی نشان از متعهد بودن وی دارد، افزود: از آقای عین‌اللهی در زمینه تمام وقتی جغرافیایی معاونین، روسای دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها در همین‌جا تعهد می‌خواهیم. اگر قصد دارید تعارض منافع نداشته باشید این راهکار را باید اجرا کنید.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تأکید بر اینکه محرومیت زدایی و مناطق محروم برای آقای عین‌اللهی دارای اولویت است، عنوان کرد: وزیر دولت آینده نباید سیستان و بلوچستان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و مناطق محروم را فراموش کند.
وی با بیان اینکه در خصوص کاهش ظرفیت‌ها، موضوعی مطرح شد، من در زمان آقای عین‌اللهی شاهد توسعه رشته‌ها و ایجاد دانشکده‌ها بودم، تصریح کرد: پاشنه آشیل کمبود پزشک، توزیع نامناسب است و باید بومی‌گزینی کرد. وزیر پیشنهادی بهداشت فردی میدانی است و عافیت طلب، مصلحت‌طلب و منفعت طلب نیست.
میرمحمدی با بیان اینکه اگر دولت، مجلس و کمیسیون بهداشت در عرصه مقابله با بیماری کرونا ورود و حمایت کنند، می‌توان با این بیماری مقابله کنیم، گفت: آقای عین‌اللهی با توجه به اینکه در ستاد وزارت بهداشت، بسیج جامعه پزشکی و دفاع مقدس حضور داشته، می‌تواند کمک کند که تمامی ظرفیت‌ها برای مقابله با کرونا پای کار بیایند. کمیسیون نیز با اتفاق آراء آقای عین‌اللهی را واجد شرایط دانسته است.

برچسب ها : وزیر پیشنهادی بهداشت کابینه سیزدهم مجلس شورای اسلامی