شماره خبر : 5115
منتشر شده در مورخ : ۱ شهریور ۱۴۰۰
ساعت : 20:12
راوی گفت: از وزیر اطلاعات بخواهید فکری برای دلال های شناخته شده بکند

راوی گفت: از وزیر اطلاعات بخواهید فکری برای دلال های شناخته شده بکند


در بسیاری از موارد، مسائلی در مملکت پیش میآید و بر اثر آنها مردم دائم گرفتارند که اگر بخاطر عجز و ناتوانی مسئولان، خون گریه کنیم حق داریم. نمونه شاخص این ادعا بی عرضگی مسئولان در مقابله با عواملی است که حالا از آن ها غول ساخته اند و اقرار دارند که یارای مقاومت در برابر آنها نیستند. این عوامل اصلاً به تحریم ها ارتباط ندارند و دشمن هم در تقویت و حمایتشان نقش ندارد و فقط و فقط ضعف دستگاه ها باعث و بانی ماندگاری آنها شده است. این غول ها چیزی نیستند جز موجوداتی که به نام دلال و واسطه معروفند و سالهاست هر کمبود و گرانی پیش میآید، ناشی از نفوذ و قدرت آنها تلقی می شود و تاکنون هیچ نیرویی جلودارشان نبوده است. آخرین کالایی که با سوء استفاده از نیاز مردم در مقابله با کرونا، ناگهانی چند برابر گران شد، هویج است که همه در جریان آن هستند و باز هم اعلام شده این گرانی زیر سر دلال هاست.
چقدر باید شرمنده باشیم و از خودمان بدمان بیاید که در جامعه ای بسر می بریم که رئیس اتحادیه بارفروشان پایتخت بگوید: به دلالان هشدار داده‌ایم و قول داده اند تا چند روز آینده قیمت ها را بشکنند و عرضه را افزایش دهند!
شاید تا حالا همه فکر می کردند این دلال ها که هیچ کس حریفشان نمی شود، پنهانی هر وقت اراده کنند، قیمت یک کالا را بالا می برند و گرنه با آنها برخورد می شد، در حالی که با این اعتراف رئیس اتحادیه بارفروشان معلوم شد، خیر، این صاحبان قدرت کاملاً شناخته شده اند و به جای برخوردهای لازم، از آنها قول گرفته اند که قیمت ها را بشکنند. 
دلال هایی که حاضرند بگذارند هویج یا هر جنس دیگری بماند و خراب شود و دور بریزند اما قیمت پائین نیاید.
شاید بهتر باشد در جائی که ثابت شده متولیان امور از اتحادیه ها گرفته تا بازرسان وزارت صمت و تعزیرات و بقیه حریف دلال های شناخته شده که خون مردم را در شیشه می کنند، نیستند، موضوع را با دید امنیتی بررسی و از وزیر جدید اطلاعات خواسته شود مردم را از چنگ دلالان نجات دهند چون درست است وزیر صمت عوض می شود اما سیاست ها که همانست و زیر مجموعه هم همان ها هستند که تا حالا یا قدرتی برای مقابله با غول دلالی نداشته اند یا پشت این دلال ها به جاهائی محکم است که برخورد با آنها از بازرسان و تعزیرات برنمیآید.
حاشیه هایی از جلسات بررسی صلاحیت نمایندگان
نشست های این روزهای مجلس که صلاحیت وزیران پیشنهادی در آنها بررسی می شود با حواشی و نکاتی همراه است که در مواردی خالی از لطف نیست و به دیدن، خواندن یا شنیدنش می ارزد که به برخی از آنها اشاره می شود.
با معرفی هر وزیر پیشنهادی، نمایندگان موافق و مخالف در باره سوابق، تخصص و شاخص هایی که باید آقایان دارا باشند، بحث می کنند. 
مدت بحث برای هر نماینده پانزده دقیقه است که نماینده می‌تواند دقایقی از وقتش را به نماینده دیگر بدهد. 
جالب این که یکی از این نمایندگان که از همکارش قول گرفته بود پنج دقیقه از وقتش را به او بدهد، فقط یک دقیقه به او داد که نماینده از این بدقولی همکارش عصبانی شد و جایگاه سخنرانی را با حالت قهر ترک کرد و گفت حالا که اینطور شده حرفی نمی زنم.
نکته جالب دیگر اینکه برخی از مخالفان ( حالا به هر دلیل) برای آنکه در عین عنوان مخالف داشتن نمی خواهند به وزیر پیشنهادی نقدی وارد کنند و اشکالی بگیرند، موافقت خود را پنهان نکرده و به جای مخالفت، پیشنهاد و توصیه هایی ابراز می کنند که در نوع خود جالب و نوبر است.
در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی بهداشت هم یک نماینده مخالف، اصلاً مخالفتی عنوان نکرد و از وزیر پیشنهادی درخواست کرد که تخت های بیمارستانی را توسعه بدهد و کمبودهای بیمارستانها را مرتفع سازد، در حالی که هنوز معلوم نیست که ایشان رای اعتماد بگیرد.
این چه اثر بخشی است که فوتی ها به مرز 700 نفر رسید؟
یکی از مسئولان اعلام کرده که تعطیلات یک هفته‌ای اثر بخش بوده و بیماران سرپایی کمتر شده‌اند، این در حالی است که همین روز یکشنبه آمار فوتی ها برای اولین بار به مرز هفتصد نفر رسید و معلوم نیست چرا آقایان ملاک بالا و پائین بودن میزان طغیان کرونا را بیماران سرپائی می دانند و فوتی ها را در نظر نمی گیرند، حالا هم که تعطیلات تمام شده بهتر است اوضاع تحت کنترل و همه چیز آتش به اختیار نباشدتا خانواده ها این همه در سوگ عزیزانشان ننشینند.
التماس دعای بازنشستگان  و دلیل دیر پرداخت شدن حقوقها
با وجود این که آخر ماه شده از پرداخت مستمری بازنشستگان خبری نیست و درخواست شده موضوع منعکس شود چون قبل از آخر ماه دستشان و جیبشان خالی می شود.
این عزیزان معتقدند به این دلیل حقوق ها دیر پرداخت می‌شوند که بانکها به خاطر سودشان اصرار دارند یکی دو روز پول در بانک بماند، بعد به حساب بازنشسته‌ها واریز شود.

برچسب ها : وزرای پیشنهادی صلاحیت نمایندگان بازنشستگان