شماره خبر : 5130
منتشر شده در مورخ : ۲ شهریور ۱۴۰۰
ساعت : 20:7
راوی گفت:با حرف های نسنجیده، اوضاع را خراب تر نکنید

راوی گفت:با حرف های نسنجیده، اوضاع را خراب تر نکنید



حاشیه‌های دیگری از جلسات بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی
در این چند روز بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی  در مجلس، بنده خدا قالیباف زبانش مو در آورد از بس به نمایندگان گفت نظم جلسه را رعایت کنند. بعضی وقت‌ها هم که می دید نمایندگان حرف گوش نمی‌کنند، تهدید می کرد که آنها را به اسامی خواهد خواند که باز هم بی اعتنا بودند و رئیس مجبور می‌شد نمایندگان را که در صحن قدم می زدند یا دو سه نفری ایستاده مذاکره می‌کردند، با اسم خطاب کند. بعضی وقت ها هم مثل مُبصر کلاس با صدای نسبتاً بلندمی‌گفت آقایان سرجایشان بنشینند که باز هم فایده نداشت و به این ترتیب خیلی ها به مطالب ناطقین گوش نمی‌دادند. 
جالب اینکه نمایندگان خانم تمام زمان برقراری جلسات سر جایشان نشسته بودند و جز برای نطق یا کار ضروری تکان نمی خوردند.
سه وزیری که مخالف نداشتند، کمترین وقت را گرفتند
کمترین وقت صرف شده مجلس برای وزیران پیشنهادی به سه وزیر مربوط بود که مخالفی نداشتند و طبق آئین نامه مجلس، وقتی کسی مخالف نداشت نیازی به حرف زدن موافق نیست و از پیش معلوم شد که سه وزیر رای اعتماد خواهند گرفت.
یک وزیر پیشنهادی مدعی شد همتا ندارد!
یکی از وزیران پیشنهادی بعد از تشریح برنامه‌هایش عنوان کرد که همتا ندارد و با این تعریف از خود در فضای مجازی سوژه شد. ایشان همچنین ضمن سخنرانی خود جمله‌ای گفت که خیلی زود مجبور شد حرفش را پس بگیرد و یا اصلاح کند و بگوید که منظورش چه بوده است.
گاف وزیر پیشنهادی که مخالف نداشت!
یکی از وزیران پیشنهادی که مخالف نداشت و به این جهت موافق هم حرف نزد، ظاهراً هنوز در عالم وزارت قبلی خود بود و گفت در روز اول حضورم در وزارت نفت چه می‌کنم، درحالی که وزارت پیشنهادی به وی یک وزارتخانه دیگر بود و بعد از تمام شدن سخنرانی، چون او را متوجه گافی که کرده بود، کردند پشت میکروفن برگشت و توضیح داد که منظورش وزارت نفت نبوده و اشتباه لفظی از او سر زده است.
وی هچنین نمایندگان حاضر را برادران خطاب کرد و ظاهراً خانم های نماینده از نظرش پنهان بودند!
حرف یک وزیر پیشنهادی که ماندگار شد!  ‌
اگر جلسات روزهای قبل مجلس را تماشا یا گوش داده باشید حتماً بخاطر دارید که وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ضمن ارائه برنامه هایش یک جمله تاریخی و ماندگار بیان کرد. او گفت: همه مادران دانش آموزان، خانم هستند که این جمله هم سوژه دیگری در فضای مجازی شد. آنجا هم که گفت <بهتون می فرمایم > اوج فن بیان او بود!
بعضی قول دادن ها آخر و عاقبت خوشی ندارد
بعضی از وزیران پیشنهادی در سخنان‌شان بدطوری مجیز  نمایندگان را کردند و قول دادند که اگر رای اعتماد آورند و به وزارتخانه راه یابند، در خدمت نمایندگان خواهند بود و یکی از آنها درخواست کرد که نمایندگان در جلسات هیئت دولت حضور داشته باشند.
کاش این آقایان از قضایای گذشته درس گرفته بودند و می دانستند که اگر قرار باشد زیر بیرق کسی باشند، بیشترین درخواست از آنها مربوط به استخدام کسانی است که به وزیر معرفی می شوند یا صدور مجوزهایی که ممکن است واجد شرایط آن نباشند، لذا کسی که وام دار آقایان بشود، طبیعی است که نمی‌تواند خلاف میل آنها عمل کند و در نتیجه قادر نیست وزیر فساد ستیزی باشد.
با حرف های نسنجیده، اوضاع را خراب تر نکنید
این روزها که بحث جا به جائی دولت مطرح است کشور موقعیت حساسی دارد و کسانی که تریبون در اختیار دارند باید مواظب زبانشان باشند تا اوضاع را ملتهب‌تر از آنچه که هست نکنند، چرا که با یک حرف نسنجیده، دلار بالا می رود و وضعیت معیشت مردم سخت‌تر می‌شود. درمواردی هم افرادی به جای آنکه مردم داغدار بر اثر ابتلا به کرونا را تسکین بدهند با حرف های نابجا نمک بر زخم آنها می باشند. 
مثل فردی که در فضای مجازی شاهد توهین او به مردم خوزستان به بهانه انتقال آب از استان بودیم و مستحق برخورد مناسب است.
رابطه لغو تعطیلی پنجشنبه ها با مسافرت‌های تهرانیها به شمال
شنیده شده که لغو تعطیلی پنجشنبه های کارکنان ادارات بخاطر اینست که مردم آخر هفته به مسافرت نروند، این در حالی است که دائم السفرهای آخر هفته کارکنان ادارات تهران‌اند که به شمال می‌روند.
 بنابراین ارتباطی به کارکنان استانها ندارد،  چون در استانها، هم رعایت دستورالعمل های کرونایی بیشتر و بهتر است هم کی شنیده که مثلاً یک شهروند از استانهای جنوبی آخر هفته به استان دوری سفر کند.
فقط به مردم توصیه نکنید، چراغهای بلوارها، روز هم روشن است
در حالی که مرتب به مردم توصیه می شود در برق صرفه جویی کنند و حتی خاموش کردن یک چراغ تاثیرگذار است در مناطقی از شهر اهواز، روز هم چراغهای روی پایه ها روشن است. از جمله یکی از شهروندان به راوی اطلاع داده که چراغ های بلوارهای داخل کوی نظام مهندسی (فلکه فرودگاه، روبروی شرکت ملی حفاری) شب و روز روشن اند و کسی به این وضع رسیدگی نمی‌کند. 
بجاست کلید این چراغ ها در اختیار هر سازمانی (شهرداری یا غیره) هست جلوی اسراف را بگیرد.

برچسب ها : وزیران پیشنهادی کابینه سیزدهم بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه سیزدهم