شماره خبر : 5202
منتشر شده در مورخ : ۷ شهریور ۱۴۰۰
ساعت : 19:48
راوی گفت: برای انتخاب استاندار، به کجا چنین شتابان؟

راوی گفت: برای انتخاب استاندار، به کجا چنین شتابان؟


این روزها یکبار دیگر تعیین استاندار خوزستان مطرح است و مثل گذشته، هر کس از نماینده گرفته تا سایر افرادی که متاسفانه به موضوع نگاه کارشناسی ندارند، در پی مطرح کردن گزینه مورد نظر خود است در حالی که نباید چنین باشد و سکان یک استان، آن هم استانی مثل خوزستان را که از ویژگیهایی برخودار است نمی شود به هر کسی که شاخص های لازم را ندارد سپرد.
اصولاً به کجا چنین شتابان و چه اصراری هست که استاندار با عجله انتخاب و منصوب شود، مگر در حال حاضر استان متولی ندارد و اتفاقاً این بنده خدا با دلسوزی کارها را پی گیری می کند اما اگر هم طالب تغییر هستند، عقل سلیم حکم می کند که شتابزده عمل نشود، چون خوزستان و مردم آن در گذشته تاوان بی تجربگی، ضعف مدیریت، قوم گرایی و عوامل دیگر بازدارندگی پیشرفت و توسعه را داده است.
موضوع اینست که گزینه استاندار باید توسط یک شورای راهبردی انتخاب و معرفی شود و چرا استان ما نباید چنین شورایی داشته باشد، در حالی که برخی استانها مثل اصفهان این شورا را تشکیل داده‌اند. 
شورای راهبردی متشکل از کارشناسان مختلف است که می تواند شاخص ها را تعیین، بعد30020 گزینه استانداری را مشخص و در نهایت 10 نفر از میان آنها انتخاب کرده و با انجام مصاحبه و مدارک و توانایی‌های آنها به گزینه ای که از هر لحاظ مانند داشتن انگیزه پشتکار، ارتباطات، محبوبیت، توانایی جسمی و روحی فرا جناحی و نداشتن وابستگی و دیگر شرایط لازم مناسب تشخیص داده شود، برسد و او را شایسته استانداری بداند و مطرح کند. البته رئیس جمهور در سفر یک روزه به خوزستان خبر از تشکیل شورای راهبردی در استان داده که امیدواریم بزودی تحقق پیدا کند.
می دانیم که استاندار در هر استان نفر اول است و نه تنها نماینده تام الاختیار دولت، بلکه نماینده حاکمیت است و باید قادر باشد تمام دستگاههای اجرایی، امنیتی و انتظامی و شوراها و نهادهای مردمی را در راستای توسعه پایدار استان و امنیت و آرامش و رونق اقتصادی و تامین نیازهای رفاهی و معیشتی بکار گیرد و در یک کلام استاندار باید یک مدیر ارشد و استراتژیک باشد نه اینکه نیروی افرادی خاص که دنبال سهم خواهی هستند.
واکنش متواضعانه سردار نقدی به پیشنهاد استانداری خوزستان
با توجه به گمانه زنی هایی که برای تعیین استاندار خوزستان این روزها مطرح است و از آن جمله از سردار نقدی هم در این خصوص نام برده شده، ایشان با جوابیه متواضعانه ای به این شرح واکنش نشان
داده اند:
اولاً حقیر توانایی انجام تکالیفی که در اسلام از یک فرماندار حکومت اسلامی خواسته شده ندارم و لایق خدمتگزاری آن هم به مردم خوزستان با آن مرتبه از فداکاری و ایثار نیستم و این مسوولیت را نپذیرفته ام.
ثانیاً و مهمتر از موضوع اول اینکه بنده سرباز کوچک ولایت هستم و در حال حاضر مسولیت خطیری در سپاه از سوی فرماندهی معظم کل قوا بر عهده بنده گذاشته شده محال است جسارت کنم و بدون دستور معظم له حتی لحظه ای ترک پست کنم.
آخرین گمانه زنی از انتصابات دولتی
شنیدنی ها حاکی است حکم‌هایی که احتمالا در هفته آینده  صادر می شود بشرح زیر خواهد بود :
صولت مرتضوی: رییس ستادهای مردمی آیت ا... رئیسی که تا مرز وزیر کشور شدن هم پیش رفت به‌زودی به‌عنوان معاون اجرایی رییس‌جمهور معرفی می‌شود.
امیرحسین قاضی‌زاده: از این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری که گزینه جدی وزارت بهداشت و درمان هم بود، به‌عنوان معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید دولت یاد می‌شود.
لطف‌ا... فروزنده: معاون رئیس‌جمهور در دولت احمدی‌نژاد که به حسن خلق و کار شهره است گزینه اول سازمان اداری و استخدامی کشور است.
علی صالح‌آبادی: مدیرعامل فعلی بورس که رابطه نزدیکی با مخبر دارد، جدی‌ترین گزینه برای تصدی مهم‌ترین پست ارزی و بانکی کشور است.
کاوه اشتهاردی: مسئول روابط‌عمومی ستاد انتخاباتی دکتررئیسی، احتمالا ابتدای هفته به‌عنوان دستیار ارتباطات و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت معرفی می شود.
علی لاریجانی : نامزد رد صلاحیت شده انتخابات هم طی چند روز آینده به عنوان دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام جایگزین محسن رضایی خواهد شد.
 کسی وعده ارزانی نداده !
به قرار اطلاع، دفتر معاون اول رئیس جمهور، در اطلاعیه ای، با اشاره به انتشار مطلبی در شبکه های اجتماعی با مضمون وعده ارزانی، همه چیز از جمله مسکن و خودرو، انتساب این مطلب را به آقای مخبر تکذیب کرد. 
در این اطلاعیه تاکید شده دولت  تمام توان و ظرفیت خود را برای حل مشکلات معیشتی مردم بازگشت ثبات به اقتصاد کشور و مهار قیمت ها، به کار گرفته و امیدواریم شاهد حل مسائل و مشکلات کشور، در آینده نزدیک باشیم.
به این ترتیب بهتر  است مردم هر کاری را که از نظر اقتصادی به صلاح خود می دانند بدون فوت وقت انجام دهند، به خصوص اینکه باز هم صحبت از گرانتر شدن خودرو است.
اعتقاد کارشناسان اقتصادی اینست که تا انحصار در مواردی مانند تولید و عرضه خودرو وجود دارد و حالت رقابتی در کار نیست و همچنین با وجود دلال‌ها، امیدی به ارزانی نیست.

برچسب ها : استانداری خوزستان انتصابات دولتی ریاست‌جمهوری