شماره خبر : 5216
منتشر شده در مورخ : ۸ شهریور ۱۴۰۰
ساعت : 20:0
راوی گفت: سنت شکنی دولت جدید و فرصتی برای محسن رضایی  در فرماندهی جنگ اقتصادی

راوی گفت: سنت شکنی دولت جدید و فرصتی برای محسن رضایی  در فرماندهی جنگ اقتصادی


در دولت های قبلی مرسوم نبوده که به افرادی که رقیب انتخاباتی آنها بودند پست بدهند اما این بار سنت شکنی شده و دیدیم یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری یعنی آقای محسن رضایی به عنوان معاون اقتصادی رئیس جمهور منصوب شد که در عین حال دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و دبیر ستاد اقتصادی دولت است و به این ترتیب می توان گفت سه حکم در قالب یک حکم است.
ستاد اقتصادی دولت یا همان ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در هفته دو جلسه با حضور رئیس جمهور دارد و به تصمیم گیری و پیگیری مسائل اقتصادی دولت می پردازد و از این به بعد محسن رضایی نقش مهمی در تصمیم گیری های اقتصادی خواهد داشت.
رضایی تز دکترا در زمینه اقتصادی نوشته و بیست سال است میگوید می تواند اقتصاد کشور را نجات دهد اما شانسی برای رئیس جمهور شدن نیاورد و اکنون فرصتی پیدا شده که از تخصص و تجارب و علم ایشان به منظور حل بزرگترین مشکل کشور یعنی اقتصاد بهره گرفته شود همانطور که قبلاً در تشخیص مصلحت نظام هم در مواردی مانند اسناد بالادستی کارهایی کرد و باید دید ایشان در مقطعی که کشور نیازمند نظریه پردازی  اقتصادی است چه نسخه ای می تواند به پیچد و تا چه حد قادر خواهد بود ادعای خود را مبنی برحلمشکل اقتصادی دولت و نجات کشور از بحران های موجود جامه عمل بپوشاند.
البته وقتی صحبت از مسایل اقتصادی و تنگناهای آن می شود منظور فعالیت های جاری و مقطعی مثل مسایل گمرک و موارد از این دست نیست و اقتصاد کلان و مسائل جنبی آن مطرح است. 
شاید مهمترین عامل برای پیروزی آقای رضایی در سنگر جدید ایجاد هماهنگی بین وزارتخانه ها و قواست و با توجه به اینکه ایشان روابط نزدیک با وزیران جدید دارد و حتی بعضی از آنها از فرماندهان ایشان بودهاند امید می رود او که فرزند خوزستان و از یادگاران جنگ است بتواند در سنگر جدید و جنگ اقتصادی پیروز شود.
ازرئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز دلجوئی شد
در پی اتفاقی که برای رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز مبنی بر هتک حرمت به ایشان رخ داد وزیر بهداشت ازآقای ابول نژادیان دلجوئی کرد. 
همچنین آقای قاسم دشتکی استاندار خوزستان در ستاد استانی مقابله با کرونا با محکوم کردن این حرکت از خدمات و تلاشهای رئیس دانشگاه علوم پزشکی قدردانی کرد و خواستار دلجوئی از وی شد.
یک مدیر کل مجمع تشخیص مصلحت استاندار و چند مدیر اسبق در میان گزینه های استاندار خوزستان
در ادامه گمانه زنیها برای انتخاب استاندار خوزستان اسامی جدیدی  مطرح شده ضمن اینکه برخی از چهرههایی که قبلاً اعلام شده همچنان بر سر زبان‌هاست. گزینه جدید محمود نقدی پور است که متولد خوزستان و دکترای تاریخ دارد و صاحب امتیاز و مدیر مسئول فصلنامه تخصصی <پژوهشهای تاریخی و جامعه شناسی هویت های علمی> است.  ‌
دکتر نقدی پور از بنیان گذاران و مدیران جمعیت دانشجویان و دانش آموختگان خوزستانی در تهران است و آخرین سمت وی مدیر کل امور مشاوران مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده. 
وی نزدیک به آقای محسن رضائی است. برخی شنیدنیها هم حاکی است که تشابه اسمی آقای نقدی پور با سردار نقدی موجب شده بود که نام سردار نقدی هم برای استانداری خوزستان به میان آید که با واکنش متواضعانه ای که ایشان نشان دادند موضوع منتفی شد. از دیگر شنیدهها اینکه آقایان دکتر حجازی استاندار اسبق خوزستان و محسن پویا معاون عمرانی اسبق استانداری خوزستان و مدیر عامل اسبق شرکت آب و فاضلاب استان از دیگر گزینه ها برای استانداری خوزستان است که نامشان مطرح شده است.سید احمد موسوی هم همچنان برای این سمت ازسوی برخی نمایندگان استان عنوان و پی گیری می‌شود. راوی باز هم تکرار می کند که برای انتخاب استاندار خوزستان نباید شتابزده عمل شود چرا که اگر مثل گذشته این انتخاب بر اساس شایسته سالاری و لحاظ داشتن منافع مردم خوزستان و پیشرفت استان نباشد باز هم مانند دفعات قبل استان دچار خسران خواهد شد و از اینکه سکان دار مناسبی انتخاب نشده افسوس و دریغ خواهیم خورد که البته سودی نخواهد داشت.
با افزایش خودسرانه قیمت نان در اهواز برخورد کنید
در پی افزایش قیمت نان در اهواز، از سوی برخی نانوایی ها که خودسرانه اقدام به اینکار کردهاند رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در این زمینه گفته است: هرگونه افزایش قیمت نان در خوزستان غیرقانونی است و با نانوایی ها و مراکز فروش نانی که افزایش قیمت انجام دهند، برخورد جدی خواهد شد. نظری این را هم گفته: براساس بازرسی میدانی انجام شده، برخی نانوایی ها نسبت به پایین بودن نرخ نان اعتراض داشته و قصد افزایش قیمت نان را دارند که باید به اطلاع مردم برسانم این کار غیرقانونی است و مردم در صورت مشاهده تخلف مراتب را به بازرسی سازمان صمت و یا تعزیرات خوزستان اطلاع دهند. برخی از شهروندان در تماس با راوی مدعی شده اند که این تخلف و نیز کاهش چانه نان از طرف برخی نانوایی‌ها انجام می شود ضمن اینکه مردم از کیفیت پایین نان در اهواز گله مند هستند

برچسب ها : قیمت نان استاندار خوزستان جنگ اقتصادی