شماره خبر : 5233
منتشر شده در مورخ : ۹ شهریور ۱۴۰۰
ساعت : 17:56
راوی گفت: شهردار جدید اهواز یادش بماند با وضع موجود شهرداری، قول تحول در شهر را داده است  ‌

راوی گفت: شهردار جدید اهواز یادش بماند با وضع موجود شهرداری، قول تحول در شهر را داده است  ‌


 بد حرف زدن، برای مسئولین دافعه دارد  ‌
ارنست همینگوی نویسنده برجسته معاصر که به پدر ادبیات مدرن مشهور و ملقب است میگوید ((انسان دوسال نیاز دارد تا حرف زدن را بیاموزد پنجاه سال نیاز دارد تا سکوت را بیاموزد)) شاید منظور همینگوی این باشد که انسان از طفولیت قادر است هر حرفی را بزند و تا پنجاه سال بعد سکوت را اختیار کند و هنر انسان در اینست که بجا، سنجیده و اثرگذار ((حرف)) بزند، یعنی حرفی که ارزش گفتن دارد را بموقع برزبان آورد و سخنی که نه  برای گوینده و نه برای شنونده سودی ندارد،نگوید .
به بیانی دیگر، خوب حرف زدن یکی از رموز نفوذ در دیگران است و موفقیت هر فرد بسته به تاثیر شخصیت او بر دیگران است ، برعکس ، بیان ضعیف ، نپخته همراه با مغلطه موجب ضعف شخصیت، بی اعتمادی و ناامیدی نسبت به گوینده و برنامه های او (اگر مسئولیتی داشته باشد) میشود. وچنین است وصف برخی از دولتمردان در آغاز قبول مسئولیت هایشان در حالیکه بهتر است آقایان در سخنانشان، حداقل بخاطر اهمیت دادن به جایگاهشان رعایت اصول سخنرانی را بکنند. دادن وعدههای زود هنگام و غلو درتوانائیشان برای مردمی که تشنه شفافیت،راستگویی و پرهیز از قول‌هایی که عمل به آنها ... زمان براست، سودی برای گوینده و شنونده ندارد و همین ابتدای کار باید با مردم صادق و درحد بضاعت و قدرت و امکاناتشان حرف بزنند و اطمینان داشته باشند گفتن حقایق ودادن قول به کاهش تدریجی مشکلات (به ویژه دربحث معیشت، اشتغال و تولید) بهتراز نشان دادن در باغ سبز و وعده های دور از تحقق است، ضمن اینکه برای رفع کمبودها نباید از جیب و اعتبارمردم مایه گذاشت.
گفتن اینکه خزانه خالی است و پنجاه درصد هزینه ها از طریق تنخواه تامین شده نه منابع معتبر و دولت قبلی کلی کسر بودجه برای دولت جدید باقی گذاشته و بعضی اتفاقات روزهای آخر اخلاق مدارانه نبوده و کارها بنفع مرفهین انجام شده و ... جزتضعیف روحیه مردم چه سودی دارد .آقایان با وضع موجود مسئولیت پذیرفته اند و ملزم به ساماندهی اوضاع علیرغم مسائلی که درگذشته رخ داده ،هستند .
یا با عنوان کردن این استدلال که درهیچ کشوری واکسن رایگان به مردم تزریق نشده و اگر بخواهیم واکسیناسیون شتاب بگیرد، مردم باید حداقل پنجاه درصد هزینه واکسن را پرداخت کنند که هماهنگی شده این مبلغ طی 10 ماه ازیارانه افراد کسرشود، آیا راهکارپسندیده و قابل اجرائی برای خانوادهایی است که با یارانه زندگی می کنند؟ بنابرین وعده ها باید بموقع و قبول شدنی باشد.
اعلام اینکه در مدت سه سال  خودرو ملی افتخار آفرین می شود درحالیکه ابتدا باید گام هایی بمنظور تحقق چنین برنامه ای برداشت و مردم شاهد تحولی دراین صنعت باشند ،تا چنین نویدهایی را باور کنند و دادن قول های شتابزده از سوی خودرو سازانی که باید پذیرای این وعده ها باشند. دوراز ذهن است که امید است سکانداران جوان امور کشور که قطعا برای ایجاد تحول وتغییر درساختارهای فرسوده به میدان آمده اند در گفتار و رفتار و برنامه های خود بجای هرکاری، ابتدا برای اعتماد سازی جامعه تکیه و از این طریق پیش بروند تا به اهداف خود دست یابند .  ‌
بقول سعدی :  ‌
قول مطبوع از درون سوزناک آید، که عود چون همی  سوزد،  جهان از وی معطر می شود.
شهردار جدید اهواز یادش بماند با وضع موجود شهرداری، قول تحول در شهر را داده است  ‌
شهردار جدید اهواز که گفته  خودم اصفهانی، پدرم اهل چهارمحال بختیاری و مادرم اهل و ساکن اصفهان است، در اولین روز کاری خود،از مناطق حاشیه ای و محروم اهواز دیدن کرد که در این برنامه سرپرست سابق شهرداری اهواز همراه وی بوده  و آنچه گفتنی است به آقای امینی گفته تا نقطه های سیاه ومشکل دار این شهرستان برای ایشان مشخص شود.  ‌
رئیس جمهور هم در سفریک روزه اش به اهواز،از برخی مناطق محروم شهر دیدن کرد، قبلا هم مسئولان قبلی چنین برنامههایی داشتهاند که حاصل آن بالا بردن توقع ساکنان این مناطق به اجرای وعده های داده شده بوده است، همانطور که این توقعات درهمین ابتدای کارشهردار جدید بوجود آمد و چه بهتر شهردار قبل از این بازدیدها،ابتدا به وضعیت و منابع شهرداری واقف شود، بعد یکی ،یکی به مناطق برود که بتواند جوابگوباشد. البته خرابیها به نقاط حاشیهای شهر اختصاص ندارد  و در مرکزی ترین نقاط اهواز هم،حتی مناطق به اصطلاح اعیان نشین هم نواقص چشمگیری وجود دارد. برای شهردار جدید که پشتوانه حمایت و اعتماد تمام اعضای شورای شهر اهواز را دارد،آرزوی موفقیت داریم و امیدواریم پس از بررسی های مقدماتی تکیه کلام قبلی ها را مبنی براینکه یک شهرداری بی پول را تحویل گرفتم که زورکی  حقوقها را پرداخت می کند، از ایشان نشنویم چون با وضع  موجود قبول مسئولیت و قول تحول وتغییر چهره اهواز را داده است.
شاخص های عالی شدن سطح استانداری ها کدامست؟   ‌
وزارت کشور طی نامه 80414 مورخه 27/5/1400 بعنوان آقای سلیمانی ،ا ستاندارخوزستان اعلام کرده که آن استانداری از مجموع 2000 امتیاز مربوط به شاخص‌های عمومی و اختصاصی که بر اساس07/1800 امتیاز کسب نموده است که با توجه به امتیاز کسب شده که براساس ارزیابی عملکرد سال 1399 توسط معاونت‌های تخصصی ،درقالب گزارش خود ارزیابی حوزه های استانداری صورت گرفته است ،درسطح عالی قرار می گیرد .با توجه به اینکه این امتیاز مربوط به زمانی است که وجود برخی مسائل دراستان منجر به تغییر استاندار وقت شد،باید دید سایر استانها چه وضعیتی دارند ولازم است ریزشاخص هایی که موجب می شود یک استانداری درسطح عالی قرار بگیرد مشخص شود تا سرلوحه کاردیگر استانداریها قرارگیرد .



 

برچسب ها : استاندار خوزستان شهردار جدید اهواز واكسیناسیون