شماره خبر : 5262
منتشر شده در مورخ : ۱۲ شهریور ۱۴۰۰
ساعت : 18:34
راوی گفت: عملکرد دولت انقلابی و جوان باید برای مردم ملموس باشد

راوی گفت: عملکرد دولت انقلابی و جوان باید برای مردم ملموس باشد


چند روزی بیشتر از آمدن دولت جدید نگذشته است. دولتی که به انقلابی بودن و جوان بودن معرفی شد و سطح توقعات مردم را بالا برد و انتظار این است که متفاوت از دولت های گذشته کار کند و اصلا توقع این نیست که دولتمردان، حرفها و عذرهای پیشین را دلیلی برای ادامه مشکلات انباشته شده بدانند. 
اینکه همچنان مثلا مشکل گرانی مرغ وجود داشته باشد و وزیر جهاد کشاورزی علت را  نبود نهاده ها و حضور واسطه ها و اشکال در توزیع و این قبیل موارد بداند، حرفهایی است که گوش مردم از آنها پر است و قرار این بوده که وزیر جوان انقلابی راه های عبور از آنها را پیدا کند، نه اینکه تکرار مکررات را بشنویم.
اینکه یک مقام مسئول دولت جدید بگوید دارو به حد وفور در بندر داریم و اگر به مقدار زیاد ترخیص شود، به دست دلال ها و قاچاقچی ها می افتد، به هیچ وجه دلیل قابل قبولی نیست چون قرار نیست بازهم دلال ها همه کاره باشند و کسی جلودارشان نباشد. 
اصلا مگر نه قرار این است که این همه چشم به دنیای خارج نداشته باشیم، پس چرا واردات باید حرف اول را بزند¿ آیا شعار ما می توانیم نباید شامل ابتدایی ترین مواد مورد نیاز، مثل نهاده های کشاورزی و دامی شود¿ آیا قابل قبول است که ما قادر به تولید واکسن و ساخت خیلی تجهیزات در زمینه های مختلف هستیم، آنوقت باید چشم به وارد کردن دان داشته باشیم¿ 
آیا درست است که هفتاد درصد حبوبات کشور، وارداتی باشد¿ و خیلی موارد دیگر که باید توسط مسئولان دولت دید برای آنها چاره جویی کنند، نه اینکه کمبودها را با دلائلی که قابل قبول نیست، توجیه کنند.
بهرحال همانطور که مشاهده می شود، در مواردی رئیس جمهوری و رئیس قوه قضاییه و بعضی وزیران جدید دست به کارهای خوبی زده اند و نشان می دهند که در پی متحول شدن امور هستند، از دیگر وزیران هم انتظار می رود در بحث مسائلی که به معیشت و نیازهای حیاتی مردم مربوط می شود، جدی باشند و اجازه ندهند عوامل بازدارنده که نارضایتی مردم را موجب می شوند، سد راه آنها شود و طوری عمل کند که فعالیت ها، به انجام کارهای روزمره خلاصه نشود و در کنار کارهای جاری، ایجاد خلاقیت، افزایش تولید و استفاده از نیروهای خلاق را در برنامه های خود بگنجاند و گره گشایی کنند تا مردم تفاوت و تغییر را در دولت جدید لمس و به آینده امیدوار شوند.
سابقه کاری مدافعان سلامت دوره ایثارگری حساب شود
از بهمن ماه سال 1398 که ویروس کشنده کرونا در دنیا و کشور ما شیوع پیدا کرد، کادر درمان و بهداشت به عنوان مدافعان سلامت، با ازجان گذشتگی، ایثار و فداکاری ، اعم از پزشک ، پرستار و کارکنان بیمارستان ها با تمام توان در محل کار خود حضور دارند و تاکنون که پیک پنجم کرونا، خطرناکتر از قبلی ها، در راه است همچنان در صحنه حضور فعال دارند. 
از مسئولان و نمایندگان مجلس درخواست شده که این سابقه کار، به عنوان دوره خدمت ایثارگری برای کادر درمان بیمارستانها لحاظ شود، انتظار این است که نمایندگان مردم استان پی گیری لازم را در این مورد انجام دهند و چه بسا این پیشنهاد در سطح کشور مطرح و به اجرا درآید. 
قالیباف قول داد یخچال بازنشسته ها خالی نماند
رئیس مجلس با اشاره به دیدارش با یک خانواده بازنشسته در حمایت از این قشر گفته: وقتی پای حرف دل این افراد می نشینیم آنها نگرانی هایشان را  مطرح می کنند واز جمله می گویند: همه تصور میکنند که ما بازنشسته ها یک خانواده دو نفری هستیم چون بچه ها دنبال زندگی خود رفته اند در حالیکه اینطور نیست و بسیاری از آنها، همچنان زیر بال و پر پدر و مادرشان که ما باشیم، هستند، ضمنا عروسها، دامادها و نوه ها میآیند و هربار که درب یخچال را باز می کنیم، نگرانیم که خالی نباشد. 
قالیباف وعده داد که قولهای داده شده به بازنشستگان عملی و طوری خیالشانراحت شود که لااقل درب یخچالشان را باز کنند، خالی نباشد. 
کاری کنید که نان اهواز به قیمتش بیارزد
در حالیکه نان تولیدی در خوزستان از نظر بی‌کیفیتی مشهور است و قرص نان هر روز کوچکتر می شود، بازهم صحبت از گران شدن قیمت نان است. 
یکی از پزشکان حاذق اهواز که دندان پزشک است و کار و اخلاقش مورد رضایت شهروندان مراجعه کننده به وی است، برای راوی تعریف کرد: اگر موقع خوردن نان مشکل دارید، اشکال فقط از دندانها نیست چون نان اهواز به راحتی قابل خوردن نیست.  
این متخصص بعد تعریف کرد که یکی از آشنایانش، یک گونی آرد تولیدی از گندم خوزستان برایش آورده و او در اختیار یک نانوایی گذاشته تا از این آرد برایش نان پخت کند و به قدری این نان معطر و با کیفیت و خوردن آن راحت است که اصلا با نان تولیدی در نانواییهای شهرقابل مقایسه نیست. 
دکتر پرویز احمدی معتقد است اگر از گندم تولیدی در خوزستان استفاده شود مسلما کیفیت نان بالا خواهد رفت و در آن صورت است که می توان اندکی بالا پایین رفتن قیمت را تحمل کرد به این پزشک پیشنهاد می‌شود با توجه به  ضرب المثل <هرآنکس که دندان دهد، نان دهد> مقداری از نانهای ویژه را به مطب ببرد و به کسانی که دندانهایشان را ترمیم می کند، هدیه بدهد تا مزه نان واقعی را بچشند!

 

برچسب ها : رئیس مجلس قیمت نان بازنشسته ها راوی