شماره خبر : 5346
منتشر شده در مورخ : ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
ساعت : 18:50
راوی گفت: استاندار نو، باید طرحی نو در اندازد

راوی گفت: استاندار نو، باید طرحی نو در اندازد


خوزستان از استانهایی است که استاندار زیاد دیده و باید دید در این حوزه، ثبات بهتر است یا تغییر؟ استاندار اگر خوب انتخاب شود، لااقل باید چهار سال بماند تا بتواند طرحهایی را که اجرای آنها به نفع استان و مردم است، اجرایی کند. مثلاً چرا باید پروژه ای مثل آبرسانی غدیر سالها مطرح باشد اما با آمدن و رفتن استانداران  به سرانجام نرسد؟ 
 بنابراین اگر قرار است استاندار خوزستان ویژه باشد باید انجام کارهای ویژه از او سر بزند که در حال حاضر یکی از مهمترین کارها، اجرای پروژه‌های ناتمام مثل پروژه آبرسانی غدیر و طرح های مشابه زمین مانده است. توفیق در این کار مستلزم داشتن اختیار، جسارت و ایجاد جهش در کارهاست و اگر قرار باشد مثل گذشته افراط در ملاحظه کاری و سیاست آسه برو، آسه بیا مد نظر باشد استان همچنان ایستائی خواهد داشت که امیدواریم چنین نباشد، استاندار نو باید طرحی نو دراندازد و حرف برای گفتن داشته باشد.
ایران سی و یک کشور در یک کشور است و هرجا مدیران جهادگر و انقلابی کار کرده اند، در خشش داشته و چرا همیشه اصفهان باید ضرب المثل باشد و خوزستان نباشد؟ 
اشکال ندارد استاندار، از تجارب استانداران موفق بهره ببرد، ضمن اینکه قابلیت های خوزستان از استانهای دیگر که از ما پیشی گرفتهاند، بیشتر است، مثل گردشگری که اگر بدست اهلش سپرده شود، می تواند از قطب های برجسته کشور شود.
در بخش درآمد ناخالص ملی، با توجه به اینکه خوزستان در اقتصاد کشور نقش اساسی دارد، با مدیریت پویا می توان گذشته پر افتخار و فعال شهرهای اقتصادی استان مانند آبادان، خرمشهر و شهرهای صنعتی و بندری را احیا کرد. می دانیم که اقتصاد یک زنجیره کاملاً به هم متصل است و نظام تولید، توزیع ومصرف اگر به خوبی مدیریت شود شکوفا خواهد شد و چنانچه استاندار جدید از تجارب و تخصص خود چه در کشاورزی و چه امور دیگر به خوبی بهره برداری کند با بکارگیری نیروهای کارآمد و نخبه می‌تواند خوزستان را در جایگاه اصلی و شایسته قرار دهد.
یکی از امتیازات استاندار ویژه اینست که در جلسات دولت شرکت می کند و این یعنی استان از زیر پونز خارج و مسائل آن بطور مستمر با اعضای کابینه در میان گذاشته می شود و توجه به استان منوط به سفرهای سالانه وزیران به اینجا نخواهد بود. ادامه این بحث در شماره آینده.
تکلیف مردم با الزامی بودن 
یا نبودن سند محضری خودرو چیست؟ 
نهادهایی داریم که خود ر ا تا آنجا مستقل می‌دانند که حتی زیر بار دستور مقام قضایی نمی‌روند با آنکه آن نهاد زیر نظر قوه قضائیه است.
از جمله در این مورد می توان دفاتر اسناد رسمی را نام برد. این دفاتر به عنوان یک مرکز حقوقی و مدنی رابط حاکمیت و شهروندان است و مهمترین کار این نهاد تامین و تضمین امنیت حقوقی و اقتصادی جامعه است.
قضیه اختلاف بین نیروهای انتظامی و رئیس کانون سردفتران بر سر اینست که آیا با وجود برگ سبز، رفتن مالک خودرو به دفترخانه و تنظیم سند رسمی خودرو لازم است یا خیر.
رئیس کانون سر دفتران اصرار دارد که تنظیم سند خودرو در دفترخانه و ثبت آن ضروری است. 
اما دادستان کل کشور ادعای او را رد کرده و معتقد است: آنچه که الزام آور بوده، بخشنامه سازمان ثبت بود که این بخشنامه ابطال شد.
ایشان در نامه ای خطاب به دادستانهای عمومی و انقلاب سراسر کشور تاکید کرده که برگ سبز خودرو، سند مالکیت است و مراجعه اشخاص به دفتر اسناد برای یک سند دیگر الزامی نیست.
و این بگو مگوها تا کی باید ادامه داشته باشد.  و مگرآیا بالاتر از دستگاه قضایی داریم و حرف دادستان کل کشور مگر فصل الخطاب نیست¿ اگر چنین است چرا تمکین نمیکنند و مردم را از سرگردانی نجات نمی دهند؟   ‌ 
<آقاجری> بازرس کل استان با اختیارات ویژه شد
حجت الاسلام درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور با صدور حکمی محمد آقاجری معاون نظارت و بازرسی امور سیاسی و قضائی این سازمان را به عنوان بازرس کل استان خوزستان با اختیارات ویژه منصوب کرد. 
آقاجری از قضات با تجربه خوزستانی است که چندین سال بازرس کل این استان بوده و در این مدت عملکرد قابل قبولی داشته است.
به قرار اطلاع بازرس کل جدید استان خوزستان دارای ابلاغ خاص قضائی از سوی ریاست قوه‌قضائیه با دارا بودن اجازه صدور قرار قانونی برای متهمان است. 
ضمناً نمودار نیروی انسانی و گروه‌های تخصصی بازرسی کل استان تقویت یافته و برخی از اختیارات سازمانی در تهیه و ابلاغ گزارش‌ها به آن واگذا شده است.
این انتصاب شایسته را به جناب آقاجری تبریک گفته و با سابقه ای که از ایشان داریم ان‌شاا... منشاء خدمات مفیدی خواهند بود.
 

برچسب ها : استاندار خوزستان سند محضری خودرو آقاجری