شماره خبر : 5407
منتشر شده در مورخ : ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
ساعت : 20:24
راوی گفت: چه می شد اگر استاندار جدید بجای دیدن این همه خرابیها شهرهای آباد می دید؟

راوی گفت: چه می شد اگر استاندار جدید بجای دیدن این همه خرابیها شهرهای آباد می دید؟


چه می شد اگر استاندار جدیدی که به استان می آید،  در بدو ورود وی را به نقاط آباد، با اهالی با نشاط می بردند و به ایشان می گفتند ما، در  استان به خصوص در این کلانشهر، در عمران، زیباسازی و تامین نیازهای مردم کمبود نداریم و از استاندار درخواست می‌کردند که به مسایل فرهنگی و آموزشی و به خصوص توسعه هنرستان در مناطق مختلف شهر بپردازند. اما افسوس که چنین نیست.
چه زیبا بود که کارون را همانطور که سوژه شاعران بوده و سواحل آنرا که محل تفریح باید باشد به استاندار نشان می دادند و ایشان از سلیقه و ابتکارهایی که در آنجا بکار برده شده لذت می‌بردند ولی چه حیف که این طور نیست.
چه خوب بود استاندار جدید از دیدن خیابان ها که تمیز و حتی نیاز به لکه گیری ندارند، خوشش می آمد، اما خبری از این هم نیست.  ‌
و سرانجام  اگر استاندار مشاهده می کرد، اثری از نشت فاضلاب در شهر نیست به مدیران و مسئولین مربوطه آفرین می گفتند، که این یکی اصلاً چنین نیست.
همینطور کاش استاندار با دیدن مناطق حاشیه‌ای شهر و حتی در داخل شهر که اثری از محرومیت در آنجا نمی دید، به خود می گفت چقدر کار  در این شهر و استان آسان است و با خیال راحت می توان به انجام کارهای بزرگتر پرداخت.
اما صد افسوس که چنین نیست و در اولین بازدید استاندار جدید ازچند منطقه شهر، آبروی شهر که در اصل آبروی مسئولان و مدیران گذشته است، پاک رفت.
دکتر خلیلیان در منطقه ای از اهواز، از آن همه فاضلاب که در فصل تابستان و بدون بارش خیابان و فضای محل را آلوده کرده، متاثر شد و دستور داد تا قبل از بارندگی مشکل را حل کنند که باید دید آیا در این مدت کم می شود کار اساسی کرد یا خیر.
استاندار حتماً دیده که نه فقط هیچ استفاده ای از نعمت کارون در وسط شهر نشده، سواحل آن کثیف است و وسط رودخانه هم آنقدر رسوبات انباشته شده که می شود در آنجا فوتبال بازی کرد.
استاندار حتماً خیابانهای پر چاله و جدول های درب و داغون و منهول های بدون درب و فضای سبز ابتدایی را دیده یا در روزهای آینده خواهد دید و سوال خواهد کرد مگر این شهر، شهرداری ندارد؟
استاندار جدید، سالها از خوزستان دور بوده و اکنون که برای ادای دین به استانش برگشته، قطعاً متعجب شده که چرا خوزستان و اهواز همانست که سالها پیش بوده و تغییری نکرده و انگار پای هیچ متولی و مسئول دلسوزی به اینجا نرسیده.
استاندار سوال کرده که چرا با آن همه اعتبارات و بعد از گذشت سالها، هنوز آبادان و خرمشهر آباد نشده اند، که به تدریج این سوال در خصوص سایر شهرها هم به ذهن ایشان خطور خواهد کرد، از جمله اینکه خواهد پرسید آن همه بودجه های نجومی که برای  سامان دهی فاضلاب اهواز تخصیص و پرداخت شد، کجا رفت.
ذکر مصائب استان ازطرف راوی ادامه خواهد داشت و ای کاش روابط عمومی استانداری یکی از وظایفش را که انعکاس مطالب مندرج در رسانه‌های مکتوب خطاب به استاندار است، به خوبی انجام می‌داد.
نمایندگان خوزستان برای جلوگیری از طرحهای زیانبار متحد شوند
در جریان سفر وزیر کشور به خوزستان به منظور معرفی استاندار جدید، یکی از نمایندگان اهواز با عنوان کردن مراتب نارضایتی مردم و نمایندگان از برنامه انتقال آب از رودخانه های استان، از وزیر کشور خواستار جلوگیری از این برنامه شد و هشدار داد که در غیر این صورت وزیر نیرو، اولین وزیری خوهد بود که توسط نمایندگان خوزستان استیضاح خواهد شد.
عرض شود که در گذشته و در دولت قبل هم از اتمام حجت هایی  با وزیر وقت نیرو و مقامات ذیربط شد اما برای ما تره خرد نکردند و آنها که دنبال کار انتقال آب استان بودند و هستند، موفق تر از نمایندگان استان عمل می کنند و حتی پروژه های جدیدی هم مثل طرح انتقل آب ونک در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفت. شاید علت این بی توجهی مقامات کشوری به خواست های مردم خوزستان این باشد که نمایندگان ما عزم و همت جمعی برای دفاع از منافع استان آن طور که باید وشاید ندارند و مسلماً یک دست صدا ندارد که امید است همسویی و انسجام نمایندگان مانع از اجرای طرحهای زیانبار برای خوزستان شود.
وقتی برق به خاطر سرقت فیوزها قطع می شود
یکی از شهروندان اهوازی در تماس با راوی اطلاع داد که دو روز پیش برای یکی دو ساعت از خانه خارج شده اند و پس از بازگشت متوجه شدند که برق خانه قطع است.
پس از بررسی معلوم شد که سارقین با ورود به خانه،  فیوزهای برق داخل محفظه کنتور را سرقت کرده اند. یک شهروند دیگر هم گفته سارقین سیم‌های مسی مربوط به کولرهایشان را سرقت کرده اند. جا دارد نیروی انتظامی برای مقابله با چنین سرقت ها یی چاره اندیشی کند.  ‌

برچسب ها : استاندار جدید خوزستان انتقال آب