شماره خبر : 5430
منتشر شده در مورخ : ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
ساعت : 19:21
راوی گفت: توصیه استاندار به نمایندگان اهواز برای راه ندادن مسئولان به شهر

راوی گفت: توصیه استاندار به نمایندگان اهواز برای راه ندادن مسئولان به شهر


آقای خلیلیان استاندار گفته: خوزستان روی نفت نشسته است اما مردم آن در بدبختی زندگی می‌کنند. وی این را هم گفته که < اگر جای نماینده های اهواز بودم در ورودی شهر اهواز می ایستادم و به مسئولان شهر اجازه ورود نمی دادم.>
استاندار هشدار داده که < نمی شود به این شکل ادامه داد زیرا ته این خط،  بن بست است.>
عرض شود که :
ز هجران جان به لب بودم که ناگه بوی یار آمد
             به قربان صبا گردم که در سختی به کار آمد
سالهاست مردم خوزستان که استاندار جدید به درستی تشخیص داده در بدبختی زندگی می کنند و نه پیامی، نه کلامی و نه دست یاری دریافت کرده‌اند و در حالی که روی دریای نفت هستند، در نهایت تنگدستی روزگار می گذرانند و در حالی که استان و شهرهایش برکت خدا در آنها جاری است همانند کسانی می مانند که در باغی با درختان مثمر هستند ولی اجازه چیدن میوه را ندارند.
آقای خلیلیان چه زود موقعیت هم استانی‌های خود را درک و لمس کرد و باآنها دمساز شد و ای کاش این یار مهربان خیلی پیش از این به این دیار می آمد.
پیداست که استاندار از دلایل عقب ماندگی استان و حال و روز مردم خبردار است. 
ایشان اشکال عمده را در غیر فعال بودن مسئولان تشخیص داده و از نمایندگان این کلانشهر خواسته در ورودی شهر بایستند و به مسئولان شهر اجازه ورود به شهر را ندهند و تاکید کرده اگر جای آنها بود حتماً چنین کاری را می کرد. حالا هم هر چند خیلی دیر شده و از شهر ما فقط نامی مانده اما می شود آقای استاندار، جور نماینده های شهر را بکشد و برخی از مسئولان کم کار را که از بس مانده اند چون آبی راکد استفاده‌ای ندارند، از شهر برانند چون تا حکمشان پابرجاست ماندگار هستند.
البته همانطور که پیش از این گفته شد، تر و خشک نباید با هم بسوزند و تغییرات باید با دقت و روی انصاف باشد تا احیاناً خوبها بمانند و آنها که ترک فعل داشته اند مرخص و مدیرن شایسته جایگزین آنها شوند تا جبران مافات کنند.
از استاندار هم این انتظار می رود که مقید به وعده ها و سخنان این روزهای خود باشد و دلسوزی و همدردی زبانی در کار نباشد و خود را متعهد به اجرای طرح های نو و انجام عملکردی در سطح یک استاندار ویژه که با اختیارات خوبی به استان آمده بداند و به این ترتیب نام نیکی از خود به یادگار گذارد. 
چه خوب گفته ادیب نیشابوری که :
ز آدمی به جهان نام نیک ماند و بس  ‌
                 به مهر کوش که گیتی به کس وفا نکند
مبادا استاندار جدید را هم قرنطینه کنند!
با توجه به اطلاعاتی که از دفتر استاندارهای قبلی داریم، مردم و مسئولین استان کنجکاو هستند بدانند آقای خلیلیان چه رویه و روحیه ای دارد چرا که در گذشته درب دفتر استاندار به روی خیلی ها که نباید باز باشد، باز بوده به خصوص برای هم
ولایتی ها. 
بعضی استانداران هم توسط دیده بان و مالک دفتر قرنطینه می شدند و به کبیر و صغیر استان اجازه ورود به حریم استاندار را نمی‌دادند که استان از این بابت ضربه خورد و منتظریم ببینیم استاندار تازه از راه رسیده که در همین چند روزه با رفتن به میان مردم و مناطق عقب مانده ( که خیلی از این مناطق داریم) نشان داده به دفترش نمی چسبد چه خواهد کرد چرا که بهر حال برخی دیدارها در دفترش اجتناب ناپذیر است که باید اذن ورود داده شود. مثل صاحبان صنایع، مدیران فرهنگی، نخبگان، نمایندگانی از جنس بی‌توقع های شخصی و چه خوب خواهد بود دیدار مردمی مسئولان را هم احیا کنید و خودتان پیش قراول این برنامه شوید چون مدتهاست مردم گوش شنوایی از صاحب منصبان نیافته اند، در حالی که مدعی هستند مردم ولی نعمت آنها هستند. به یاد داشته باشید :
دعای بینوایان است شمع محفل دولت  ‌
     ز نعمت بهره گر خواهی، به مظلومان رعایت کن
رسانه ملی به جای تلطیف کردن فضای کرونایی، مجموعه های غم انگیز پخش می کند
در حالی که به خاطر مرگ و میرهای ناشی از کرونا اکثر خانواده ها عزادار و با هر صدای تلفن دلها فرو می ریزد که مبادا خبر مرگ عزیزی دیگر به گوششان برسد، رسانه ملی به جای آنکه در صدد برآید مقداری از این تالمات را جبران کند و فضای اندوه حاکم بر جامعه را تلطیف کند، بر عکس با پخش مجموعه های تلخ غم‌ها را تشدید و بذر ناامیدی را در دلها می کارد.
واقعاً این چه برنامه ریزی است که مسئولان رسانه ملی اصلاً و ابدا توجهی به روحیات ببنندگان خود ندارد. مگر این سازمان عریض و طویل فاقد کارشناس و روانشناس است¿اگر ساخت فیلم و سریال فاخر از برنامه های سرگرم کننده تلویزیونی حذف شده، لااقل بر تهیه مجموعه‌های معمولی نظارتی داشته باشند و این همه با روحیه مردم دشمنی نکنند.
در حال حاضر برنامه های تلویزیون یا بحث های طولانی و خسته کننده است که بیشتر جنبه رادیویی دارد، یا پخش سریال های تکراری سالهای دور و یا مجموعه هایی که روی اعصاب مردم می رود و در معنا سازمانی که با هزینه های نجومی می چرخد و باید کاری کند که برنامه هایش مورد اقبال مردم باشد، طوری عمل می کند که بعضی از خانواده ها ترجیح می دهند شبکه های خارجی را که برنامه های شاد و سرگرم کننده دارند، تماشا کنند که به نوعی هدر دادن منابع ملی است و کار به جائی رسیده که مثلاً بچه ها فقط طرفدار پیامهای بازرگانی هستند که تا حدی متنوع اند.

برچسب ها : استاندار خوزستان نمایندگان اهواز