شماره خبر : 5463
منتشر شده در مورخ : ۲۳ شهریور ۱۴۰۰
ساعت : 11:20
کیفیت خرمای خوزستان امسال چگونه است؟

کیفیت خرمای خوزستان امسال چگونه است؟

 

 مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه برآورد می‌کنیم امسال ۸۰ درصد از خرمای تولید شده در خوزستان درجه یک، ۱۳ درصد درجه ۲ و تنها ۷ درصد درجه سه باشد، گفت: کیفیت مطلوب خرمای تولیدشده در استان، قطعا در بازارپسندی آن برای صادرات نقش ویژه‌ای خواهد داشت.

محمد حسنی نسب در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: خوزستان در رتبه دوم سطح و تولید خرما و همچنین در رتبه اول صادرات خرمای کشور قرار دارد و از این رو در تلاش هستیم تا مثل سال‌های گذشته عملکرد خوبی در صادرات خرما داشته باشیم.

وی افزود: پیش ‌بینی می‌کنیم در سال جاری، ۲۳۵ هزار تن محصول نخیلات شامل ۵۵ هزار تن خارک و رطب و ۱۸۰ هزار تن خرما از سطح نخیلات بارور استان برداشت شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: براساس آنچه پیش‌بینی شده ۸۵ هزار تن از خرمای برداشت‌شده از نخیلات استان، خرمای صادراتی است. این خرما توسط کارگاه‌های بسته‌بندی و صادرکننده خرمای بخش خصوصی خریداری و سپس صادر خواهد شد.

حسنی نسبت عنوان کرد: برآورد می‌کنیم امسال ۸۰ درصد از خرمای تولید شده در خوزستان درجه یک، ۱۳ درصد درجه ۲ و تنها ۷ درصد درجه سه باشد. کیفیت مطلوب خرمای تولیدشده در استان، قطعا در بازارپسندی آن برای صادرات نقش ویژه‌ای خواهد داشت.

حسنی نسب ادامه داد: بیشترین میزان خرمای برداشت شده از سطح نخیلات استان استعمران و سپس برحی است. پس از این رقم، سایر ارقام از جمله زاهدی، گنطار، خضراوی، خاصی، بریم و کبکاب از نخلستان‌های خوزستان برداشت می‌شوند.

برچسب ها : خرما استانی-اقتصادی اخبار اقتصادی - خوزستان