شماره خبر : 5526
منتشر شده در مورخ : ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
ساعت : 19:29
راوی گفت:  گوش دادن به حرفای مردم بهتر از همواره حرف ز دن جواب می دهد  ‌

راوی گفت:  گوش دادن به حرفای مردم بهتر از همواره حرف ز دن جواب می دهد  ‌


مدیران ما اگر به اندازه ای که حرف  می زنند، به حرفهای دیگران گوش میدادند، خیلی از مشکلات انباشته نمی شدند و چه بسا با آگاهی از آنها در صدد رفع آنها بر میآمدند. 
بی‌خود نگفته‌اند: هنر گوش دادن را فرا بگیریم. چون خوب  گوش دادن به سخنان دیگران موجب برقراری ارتباط  ما با مردم می شود.
گوته میگوید: سخن گفتن یک نوع احتیاج   است ولی گوش دادن هنر است. همچنین گفته اند: انسانهای موفق کم صحبت می کنند و خوب عمل میکنند. هندیها هم می گویند درباره هرچه می‌گویی فکر کن  ولی هرچه فکر میکنی باز گو مکن.
شاعر شیرین سخن‌مان هم گفته: 
کم گویی وگزیده گوی چون دُر
                          کز اندک تو جهان شود پُر
وقتی مسئولی حرفی میزند و قولی میدهد  برایش ایجاد تعهد می شود و شاهد بوده ایم که اگر قرار باشد حرفها و وعدههای مدیران، از رئیس جمهورگرفته تا استاندارانی که تا حالا داشتهایم بصورت مجموعه منتشر شود، در  این گرانی کاغذ و بالا بودن هزینه چاپ، مقرون بصرفه نیست، چون مجموعه ای به قطر یک شاهنامه می شود. 
بنابراین به تجربه ثابت شده که مدیران توانمند کمتر حرف می زنند و بیشتر عمل می‌کنند.
اصلا وقتی حرفها زیاد شد، ممکن است انسان ناخواسته ضد و نقیضهایی را  بیان کند که همواره از این نمونه ها دیدهایم ، شنیده ایم یا خواندهایم.
جای دوری نمی رویم و درمثل مناقشه نیست. 
به دو مورد از سخنان استاندارمانکه درهمین مدت کم نشان داده به جد پی گیر مسائل استان است توجه کنیم.
ایشان در دیدار با جمعی از  جوانان و فعالان اجتماعی استان گفته اند:<اگر انتصابی بخواهیم انجام دهیم باید حساب شده باشد، چرا که در تغییرات اصلا عجله ای ندارم.>
اما در جای دیگر  تاکید کردهاند: <بیش از این نمی توانیم مردم خوزستان را معطل ساختار های ناکار آمد و مدیریتهای ضعیف کنیم.>
هردوی این جملات منطقی است اما از آنها نمی‌توان فهمید که بالاخره ایشان قصد تغییرات در کوتاه مدت را دارند یا همانطور که گفته اند <اصلا برای اینکار عجله ای ندارند> و کلام آخر اینکه رفتن به میان مردم و گوش دادن به نظرات، گله ها و نیازهای مردم به مراتب بهتر از گفتنها جواب می‌دهد و امیدواریم مسئولان ما چنین رویه‌ای  را برای خدمات رسانی وتوسعه استان در پیش گیرند.
عوامل بازدارنده کنترل بازار بقوت خود باقی است  ‌
درخبرها بود که آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور، از میدان میوه و تره بار  و بازار تهران بازدید داشته که البته خبر تصویری آن هم در بیست و سی همان روز بازدید به اطلاع مردم رسید. 
در آن خبر مردم از گرانی قیمت ها شکایت داشتند، مغازه داران و غرفه داران هم مشکلاتشان را عنوان کردند(هر چند خیلی کوتاه و خلاصه پخش شد.) 
در جایی که آقای مخبر به چند مرغ فروشی سر زد، دیدیم که باز هم دو موضوع تکراری عنوان شد و مشکلات دیرینه از طرف فروشندگان مطرح گردید.
یکی گفت مرغ برایمان نمی آورند یا کم میآورند که علت آن همان سوء مدیریت در توزیع است. 
دومین مورد هم این بودکه یکی از فروشندگان به معاون اول گفت: شما دست دلال ها را کوتاه کنید مشکلات بازار حل می شود.
عجیب است که دولت جدید در این دو مورد و رفع آنها توفیقی نداشته و همچنان توزیع نامناسب و وجود دلال ها مانع از کنترل بازارها در تهران و استانها می‌شود بطوریکه در همین اهواز هم میدان تره بار  و میوه در اختیار دلال ها ست ، آنهم بصورت آشکار که باید دید سرانجام سازمان های عریض و طویل قادر خواهند بود این مشکل را حل کنند یا امیدی نیست.
شهرداری و مسئولان عمرانی چرا پی گیر پروژه پارکینگ طالقانی اهواز نیستند
در این به اصطلاح کلانشهر اهواز، فقط پروژه قطار شهری نیست که بعد از  گذشت پانزده سال روی زمین مانده و پروژه های دیگری هم داریم که با آمدن و رفتن شهرداران راکد مانده و نشانی حتی از پی گیری آنها نیست. از جمله پارکینگ طبقاتی که قرار بود در خیابان  طالقانی ساخته شود امام عملیاتی نشد ، با آنکه مقدمات کار فراهم و دست به کار هم شدند و معلوم  نیست چرا به جایی نرسید. 
نتیجه این بی خیالی شهرداران گذشته و غیرمسئولان عمل کردن مسئولان نظارتی این شده که خیابان طالقانی و اطراف آن بصورت کورترین نقطه ترافیکی از نظر نداشتن پارکینگ درآمده و تنها مورد فعالی که در آنجا مشهود است جریمه شدن مردمی است که ترجیح می دهند بخاطر انجام کارشان پی‌جریمه در توقف ممنوع‌ها را به تن بمالند.
راستی به غیر از شهرداری که دنبال قضیه نیست چرا معاون عمرانی استانداری و معاون عمرانی فرمانداری اهواز پی گیر چنین پروژه هایی نیستند در حالیکه هر مشکلی که سد  راه باشد می‌شود بطریقی رفع و پروژه را فعال کنند. 
نکند منتظرند دستی از غیب بیرون بیاید و جور مسئولان را بکشد!
 ‌



 

برچسب ها : كلانشهر اهواز معاون اول راوی