شماره خبر : 5531
منتشر شده در مورخ : ۳۰ شهریور ۱۴۰۰
ساعت : 19:41
حماسه دفاع مقدّس؛ الگوئی برای همیشه!

حماسه دفاع مقدّس؛ الگوئی برای همیشه!

  
31 شهریور سرآغاز تحمیل جنگی نابرابر به ایران اسلامی و اوّلین روز هفته دفاع مقدّس است. هفته ای که در آن،پرونده بزرگترین حماسه ملّت ایران بازخوانی می‌شود تا با بهره گیری از ارزش‌ها و برکات زندگی‌ساز حماسه دفاع یکپارچه مردم ایران از مرزهای اعتقادی و استقلال و تمامیت ارضی میهن اسلامی، حرکت این ملّت سرافراز وپیشتاز، به سوی قله های پیشرفت و رستگاری شتابانتر شود.  
‌بسیار گفته می‌شود که انقلاب اسلامی ایران به جهت جوهره الهی و مردمی خود و علیرغم دست خالی از اسلحه ملت بپاخاسته و قدرت تابن دندان مسلح رژیم وابسته به استکبار شرق و غرب، خیلی زودتر و سهل‌تر از آنچه پیش‌بینی می‌شد به پیروزی رسید، لذا بسیاری از نیروها و جریان‌ها فرصت نیافتند تا هویت اسطوره ای خود را آشکار و یا در کوره انقلاب به‌خوبی آبدیده شوند، اما جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس موجب شد تا توطئه مشترک شرق و غرب برای شکست ملت ایران و نابودی انقلاب اسلامی به فرصتی بی‌نظیر برای اثبات توانمندی‌های اسلام و انقلاب، کشف قهرمانانی افسانه ای و رشد و شکوفایی استعدادهای سرشار ملت ایران تبدیل شود. جبهه مدرسه‌ای شد تا انسان‌های کامل در آن پرورش یابندمردم در کوره مشکلات و محرومیت‌های آن کاملا آبدیده گردند و به دستاوردهای بزرگی دست یابند که موجب تثبیت و استحکام و استمرار انقلاب اسلامی و ناامیدی دشمنان از شکست آن شد.  ‌
یکی از مهمترین دستاوردهای دفاع مقدس، رشد باورهای دینی و معطر شدن فضای کشور به عطر ارزش‌های الهی بود، توکل به پروردگار، قطع امید از بیگانگان و اعتماد به نفس و خود‌باوری، شکوفا شدن استعدادهای کم‌نظیر در مدیریت جنگ و تامین نیازهای گوناگون جبهه و پشت‌جبهه، پیدایش و توسعه تفکر بسیجی یکپارچگی و وحدت ملی، نوآوری و خلاقیت خصوصا در صنایع دفاعی، استحکام نظام اسلامی، تکامل ارتش و سپاه و بسیج، تزریق و انتقال معنویت جبهه به جامعه تثبیت اقتدار جمهوری اسلامی، ارائه الگوئی موفّق از عدالت‌خواهی به جهانیان تضعیف سلطه جهان‌خواران در منطقه، به‌هم خوردن نقشه اسرائیل بزرگ، رسوا شدن بسیاری از مدعیان حقوق بشر و مانند اینها از دستاوردهای دیگر هشت سال دفاع مقدس بود. 
دستاوردهایی چنین ارزشمند و هویت‌ساز،توانست جامعه‌ایرانی را که در بحران نظام شاهنشاهی وابسته، از فرهنگ اسلامی - ایرانی خود دور شده بود، با ارزش‌های دیرینه خود آشنا کرده و هویت و اصالت و جایگاه شایسته جهانی را به او بازگرداند. 
دفاع مقدس به عنوان الگویی جاودان و فرهنگ‌ساز همچنان قادر است و باید، در میان مردم، خصوصا جوانان، سرچشمه الهامات و تحولات سازنده باشد و هفته دفاع مقدس باید احیاگر پیام حیات‌بخش پیشکسوتان جهاد و شهادت و منادی ندای آفرینندگان این حماسه عظیم برای رهایی جهان از بی‌عدالتی و زمینه‌ساز ظهور ولی ا ... الاعظم علیهم‌السلام باشد. انشاء ... .
هفته دفاع مقدّس را، بویژه به خانواده شهدا و ایثارگران تبریک گفته و برای شهیدانی که با حماسه آفرینی و ایثار جان خود سربلندی ایران را موجب شدند، علوّ درجات آرزو می کنیم و توفیق ادامه راه آن بزرگواران را از پروردگار منّان خواهانیم.
موسوی زاده
1400/06/31


 

برچسب ها : حماسه دفاع مقدّس عدالت‌خواهی هشت سال دفاع مقدس