شماره خبر : 5554
منتشر شده در مورخ : ۳۱ شهریور ۱۴۰۰
ساعت : 16:40
شرایط دریافت امریه برای سازمان‌های دولتی

شرایط دریافت امریه برای سازمان‌های دولتی

 

معاون اجتماعی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا به تشریح شرایط دریافت مشمولان برای اخذ امریه در سازمان‌های دولتی پرداخت.

حسین زاهدی معاون اجتماعی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا اظهارکرد: براساس ماده ۶۶ قانون خدمت وظیفه عمومی، نیرو‌های مسلح باید تعدادی ازکارکنان وظیفه را بنا به درخواست دولت، در امور امدادی، تولیدی، جهاد کشاورزی، آموزشی، تحقیقاتی و پژوهشی، بهداشتی و درمانی، مشروط براین که به آمادگی رزمی نیرو‌های مسلح آسیبی وارد نشود در اختیار دولت قرار دهند.

وی با بیان اینکه هدف از به کارگیری سربازان امریه، افزایش مشارکت در برنامه‌های مذکور به ویژه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و بهره گیری از توانمندی‌های علمی و تخصصی کارکنان وظیفه است، گفت: دستگاه‌های امریه دهنده صرفا می‌توانند مشمولان غیر غایب متخصص را متناسب با نوع وظایف و فعالیت‌های مورد نیازسازمان مربوطه پذیرش کنند.

زاهدی خاطرنشان کرد: مشمولان متقاضی باید حداقل سه ماه قبل از اتمام مهلت یک ساله تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود، برای اعزام به خدمت اقدام کنند و با برگ آماده به خدمت بدون غیبت، از طریق سایت فراخوان سازمان امریه دهنده و یا با پیگیری حضوری از آن سازمان، سیر مراحل کاری را انجام دهند.

معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی بیان کرد: دستگاه‌های دولتی مانند وزارت کشور، وزارت نیرو، سازمان بهزیستی، جهاددانشگاهی و... براساس سهمیه اختصاصی ستاد کل نیرو‌های مسلح، نسبت به پذیرش مشمولان اقدام و اسامی مشمولان واجد شرایط، از سوی ستاد کل به سازمان وظیفه عمومی ناجا برای تعیین مرکز آموزش رزم مقدماتی آنان اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه مدت خدمت این دسته از مشمولان، ۲۴ ماه است، گفت: حقوق و مزایا و بیمه درمانی این دسته از مشمولان به عهده سازمان امریه دهنده است.

زاهدی گفت: اطلاعات کارکنان وظیفه منقضی خدمت از سازمان به کارگیرنده به نیروی مربوطه اعلام شده و اطلاعات آنان توسط یگان مورد نظر در سامانه مشترک نیرو‌های مسلح ثبت و سازمان وظیفه عمومی پس از بررسی اطلاعات وتایید آن، کارت هوشمند پایان خدمت را صادر می‌کند.
 باشگاه خبرنگاران جوان 

برچسب ها : نظام وظیفه نیروی انتظامی دستگاه‌های دولتی