شماره خبر : 5653
منتشر شده در مورخ : ۱۰ مهر ۱۴۰۰
ساعت : 20:10
راوی گفت: این طور هم که وزیر بهداشت خوش بین است، همه چیز آروم نیست!

راوی گفت: این طور هم که وزیر بهداشت خوش بین است، همه چیز آروم نیست!


دو حادثه که نباید به آسانی  از آنها گذشت
در هفته گذشته دو حادثه قابل تامل در استان رخ داد که دلسوزان استان انتظار دارند توسط مسئولان استان و مقامات کشوری بررسی شوند تا شاید برای رفع خلاء امکانات در حد دیگر کلانشهرها و جلوگیری از تکرار سوء مدیریتها در مناسبتهای آینده چاره اندیشی کنند. 
یکی از این موارد موضوع انتقال نوجوانان فداکار ایذه ای به اصفهان بود که به این ترتیب ثابت شد استان خوزستان که به قولی روی نفت خوابیده و ثروتمندترین استان کشور است و عظیمترین صنایع در آن فعالیت دارند، از داشتن یک بیمارستان سوختگی مجهز درحد بیمارستانهای اصفهان محروم است و این نقص تلخ موجب می شود که چه بسا نجات برخی افراد باسوختگی بالا، با وجود برخورداری کادر درمان خوب بیمارستان سوختگی اهواز، مقدور نباشد. 
البته تا قبل از این حادثه تصور نمی شد که استان خوزستان در کنار کمبودهای فراوانش، این مشکل را هم دارد و حق اینست با توجه به امکان سوختگی‌های ناشی از کار در کنار ذوب آهنها و حریق های خانگی، نسبت به تجهیز هر چه بیشتر بیمارستان سوانح و سوختگی اهواز اقدام شایسته انجام شود.
موضوع دیگر، سرگردانی زائران در مرزهای استان بود که عاشقان امام حسین(ع) به امید باز شدن مرز به آنجا رفته بودند چون اگر مسئولان امیدوار به موافقت کشور همسایه برای رفتن زائران از راه زمینی نبودند، راههای منتهی به مرز را باید می‌بستند تا مردم آن طور که دیدیم سرگردان نمی‌شدند. البته قرار بود ورودی های خوزستان بر روی خودروهای پلاک غیر بومی بسته شود، ورودی خرمشهر هم به سمت مرز شلمچه را ببندند و باید دید در عمل چنین شده یا خیر که این موضوع هم باید بررسی شود و ببینند عیب کار و سهل انگار ی کجا بوده است. البته برای بازگشت زائران از راه زمینی تمهیدات خوبی انجام شد.
استاندار، فرمانداران و مدیران را مکلف به برقراری دیدارهای مردمی کند
در حالی که خبر داریم بیشتر شهرها در استان‌ها، دیدارهای مردمی خصوصاً بین فرمانداران و متقاضیان بطور هفتگی برقرار است،  گزارشهایی از چنین برنامهای در استان خودمان نداریم و اگر غیراز این است روابط عمومیها وظیفه دارند، موضوع را اطلاع رسانی و نحوه گرفتن نوبت و روز و ساعت دیدارهای مردمی مدیران و فرمانداران را به اطلاع مردم برسانند.
انتظار اینست که استاندار هم با توجه به اینکه مدتی از آمدنش به استان گذشته برای دیدار مردمی برنامه ریزی و روابط عمومی استانداری در این مورد اطلاع رسانی کند. ضمن اینکه استاندار فرمانداریها و مدیران استان را مکلف به اجرای چنین برنامه ای بکند.
این طور هم که وزیر بهداشت خوش بین است، همه چیز آروم نیست!
وزیر بهداشت مژده داده که همه چیز آروم است و قرار است موانع بر سر راه سفرهای مردم برداشته شود و با همه گیر شدن واکسیناسیون زندگی عادی خواهد شد.مهد کودکها و پیشدبستانیها هم که باز شدند و قرار است با توجه به واکسیناسیون اختیاری دانش آموزان و تمهیداتی که آموزش و پرورش انجام خواهد داد ، مدارس حضوری شوند.
در این حال رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز اعلام کرده که پنجاه و سه و 5 دهم درصد جمعیت استان خوزستان یک دوز و حدود 27 درصد دو دوز واکسن را دریافت کردهاند.
ابول نژادیان از هم استانیهایی که تاکنون واکسن نزدهاند خواسته سریعاً برای تزریق واکسن اقدام کنند و به کمپینی که راه اندازی شده بپیوندند و هر نفر، 10 نفر را برای تزریق واکسن دعوت کنند.
معاون بهداشت علوم پزشکی هم از اینکه خیلی از مردم هنوز برای دریافت واکسن مراجعه نکرده‌اند ابراز نگرانی کرده است. به این ترتیب مردم نباید خیلی خوش بین به عادی جلوه دادن اوضاع کرونائی وزیر بهداشت باشند و با چراغ سبز نشان دادن ایشان فکر کنند کرونا ریشه کن شده و از آن طرف بام بیفتند و دو باره مرگ و میرها اوج بگیرد چون نمونههایی هست که افرادی با وجود تزریق دو دوز واکسن، باز هم به کرونا مبتلا شده اند و بهتر است با احتیاط عمل کنیم.
شهرداریهای مناطق بر کار پیمانکاران نظارت ندارند
شهروندی در تماس با راوی گله کرده که آسفالت جلوی خانه شان را برای تعمیر لوله آب که شکسته بود شکافته اند، بعد شبانه آسفالتش کرده‌اند اما چون زیرسازی نشده و موانعی هم برای جلوگیری از عبور خودروها از روی آن تعبیه نکرده‌اند، صبح که از خانه بیرون آمدیم دیدیم آسفالت جدید فرو رفته و حفره ای ایجاد شده ، سوال کردیم اشکال از آبفا بوده گفتند، نه، شهرداری متعهد به مرمت حفاریهاست و کار از آنجا خرابست که بهتر است با دقت در آسفالت از هدر رفتن بیت المال و دوباره کاری جلوگیری شود. 
ضمناً برخی از مناطق شهرداریهای اهواز اقدام به یکسان سازی درب های منهول در خیابانهای مناطق کرده اند که باز هم کارشناسی نبوده چون سیمان بکار رفته بعد از خشک شدن ترک برمی‌دارد و از بین می‌رود، مشکل دیگر اینست که دربهای جدید طوری است که اگر بخواهند لایروبی کنند باید آن را بشکنند چون سوراخهایی برای برداشتن موقت آنها پیش بینی نشده. 
چرا آقایان بر کار پیمانکاران نظارت ندارند؟ 


 

برچسب ها : وزیر بهداشت خوزستان واكسن