دسترسی پزشکان به لیست کمبودهای دارویی از ماه آینده
مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: از ماه آینده پزشکان هنگام تجویز دارو به میزان کمبود دارویی و اطلاعات میزان تجویز و بار مالی داروهای تجویزی دسترسی خواهند داشت.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایفدانا، اکبر عبداللهی اصل، ضمن اشاره به فعالیت کارگروههای تشکیل شده در وزارت بهداشت در حوزه دارو، اظهار داشت: یکی از این کمیتهها «کمیته تجویز و مصرف» است که دو موضوع مهم را دنبال میکند و قرار است کمتر از یک ماه دیگر اجرایی شوند.
وی افزود: یکی از این موارد، سامانه نسخهنویسی است که پزشکان در زمان تجویز به اطلاعات کمبودهای دارویی دسترسی دارند. مورد دیگر، سامانه «کارنامه پزشک» است که در آن، بار مالی تحمیلشده توسط پزشک به نظام سلامت، هنگام نسخهنویسی برای او قابل مشاهده است.
به گفته مدیرکل دارو، پزشک در زمان نوشتن نسخه، بلافاصله به آمار مصرف آن دارو در کشور دسترسی دارد و میتواند مشاهده کند که چه میزان در کشور مصرف شده و خود او از ابتدای ماه چه مقدار از آن دارو را تجویز کرده است؛ این سامانه در نهایت بازخورد لازم را به پزشک ارائه میدهد.
عبداللهی اصل ادامه داد: در کمیته پایش و بازبینی فرآیندهای دانشگاهی و علوم پزشکی، کمبودهای چالشزا از بخش بیمارستانهای دولتی شناسایی شده و در خصوص آنها بازخورد ارائه میشود.
برچسب ها : پزشکان کمبودهای دارویی دارو
در پیامی به مناسبت هفته قوه قضائیه؛ رهبر معظم انقلاب: احقاق حقوق تضعیفشده ملت ایران باید پیگیری شود
- عراقچی: هیچ نهاد یا کشور دیگری در مورد مدیریت تنگه هرمز جز ایران مسئولیتی ندارد
- نماینده کنگره: اگر ترامپ حملات به ایران را متوقف نکند، از او شکایت میکنیم
- با محکوم کردن نقض مجدد تفاهم خاتمه جنگ توسط آمریکا؛ وزارت خارجه: رژیم آمریکا کمترین ارزش و اعتباری برای تعهدات خود قائل نیست
- ادعای نتانیاهو درباره ادامه اشغالگری بر اساس چارچوب توافق شده با دولت لبنان
- آغاز خدماترسانی مواکب به زائران از دهم ماه صفر در مرزهای خوزستان
- خوزستان در آستانه دو حماسه بزرگ/ از تشییع باشکوه رهبر شهید انقلاب تا میزبانی میلیونی زائران اربعین حسینی/ اربعین امسال باشکوهتر از همیشه
- استخدام دولتی با فرمول جدید؛ رفیعزاده توضیح داد
- تصویب طرح جامع ویژه کوتعبدالله در شورای برنامهریزی خوزستان
