شماره خبر : 5745
منتشر شده در مورخ : ۱۷ مهر ۱۴۰۰
ساعت : 13:20
مدیرعامل بنیاد برکت: ۷۵۰۰ شغل برای زندانیان آزادشده و خانواده آنها ایجاد می‌شود

مدیرعامل بنیاد برکت: ۷۵۰۰ شغل برای زندانیان آزادشده و خانواده آنها ایجاد می‌شود

 


به گزارش از بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام، محمد ترکمانه با یادآوری حمایت ویژه بنیاد برکت از اقشار آسیب‌پذیر اجتماعی گفت: در این راستا، تا پایان امسال ۲ هزار و ۵۰۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور منجر به ایجاد ۷ هزار و ۵۰۰ شغل برای زندانیان آزاد شده و خانواده‌هایشان می‌شود.تهران - ایرنا - مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از راه‌اندازی ۷ هزار و ۵۰۰ شغل برای زندانیان آزاد شده و خانواده‌هایشان تا پایان امسال خبر داد.

وی تصریح کرد: از این تعداد تا به امروز ۵۰۰ شغل طرح به طور کامل راه‌اندازی شده که ایجاد اشتغال برای یک‌هزار و ۵۰۰ نفر را به دنبال داشته است.

مدیرعامل بنیاد برکت با تاکید بر اجرای این طرح در سراسر کشور خاطرنشان کرد: استان‌های لرستان، خوزستان، فارس، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان بیشترین سهم را از طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برای زندانیان آزاد شده از زندان و خانواده‌هایشان دارند. نه فقط زندانیان آزاد شده که خانواده‌هایشان نیز مشمول طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت هستند.

ترکمانه حجم کل سرمایه‌گذاری اشتغال‌زایی برای زندانیان آزاد شده را ۳ هزار و ۳۷۵ میلیارد ریال اعلام کرد و توضیح داد: زندانیان آزاد شده‌ای که دارای طرح توجیهی برای اشتغال هستند می‌توانند با مراجعه به مجریان و تسهیل‌گران بنیاد برکت در سراسر کشور نسبت به ثبت نام و ارایه درخواست خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: مشاغلی که برای این قشر آسیب‌پذیر ایجاد می‌شود، در رسته‌های تولید پوشاک، مشاغل خدماتی، پرورش دام و کشاورزی است و همچنین بیشترین مساعدت در پرداخت تسهیلات با آن‌ها می‌شود.

مدیرعامل بنیاد برکت با تاکید بر حمایت ویژه از اقشار اجتماعی در سال ۱۴۰۰ تصریح کرد: بر اساس چنین راهبردی، تا پایان سال جاری ۲۰ هزار طرح اشتغال‌زایی برای این اقشار از جمله زنان سرپرست خانوار، کولبران، سوخت‌بران، معلولان، زندانیان و خانواده‌هایشان و خانواده‌های کودکان بازمانده از تحصیل اراه‌اندازی می‌شود که فرصت‌ کسب و کار برای ۶۰ هزار نفر را فراهم خواهد آورد.

ترکمانه یادآور شد: بنیاد برکت بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام، ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق محروم را با هدف محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی و برقراری عدالت اجتماعی در این مناطق به عنوان اولویت اصلی در راس برنامه‌ها و فعالیت‌های خود قرار داده است.

وی گفت: بنیاد برکت ایجاد ۷۰ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌ محور منجر به ایجاد ۲۱۰ هزار شغل را تا پایان امسال در مناطق روستایی و محروم کشور در دستور کار دارد.

برچسب ها : بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام اشتغال زایی