شماره خبر : 5888
منتشر شده در مورخ : ۲۸ مهر ۱۴۰۰
ساعت : 15:45
استان نباید معطل تعیین تکلیف مدیران ناکارآمد شود

استان نباید معطل تعیین تکلیف مدیران ناکارآمد شود

  اصلاح اقتصادی دولت غافلگیر کننده نخواهد بود
دوشنبه شب بعد از خبر ساعت 21 شبکه اول دومین گفت و شنود و یا بهتر بگویم گزارش عملکرد دولت توسط رئیس جمهور پخش شد. 
شاید بینندگان و مردم انتظار بیشتری از این برنامه داشتند، چه از کارشناس مجری (آقای حیدری) در طرح سئوالات و مقداری فراتر از احتیاطهائی که شاهد آن بودیم و چه از رئیس دولت که امیدوار بودیم نویدهایی برای بهتر شدن اوضاع اقتصادی و مقابله با گرانی ها (که هر روز بیشتر می شود) و برخورد با عاملین افزایش نرخ‌ها بدهد. 
البته ایشان مشکلات مربوط به سفره های مردم  کسری بودجه و وضعیت تورمی فعلی را ناشی از تعهداتی دانست که دولت قبلی در پنج،  شش ماه آخر کارش به جا گذاشت. ضمناً آقای رئیسی وعده داد که اگر قرار باشد اصلاح اقتصادی انجام شود، با مردم درمیان گذاشته خواهدشد (که این اتفاق باید پیش بیاید) و این اقدام غافلگیر کننده نخواهد بود که امیداریم منظور از اصلاح،  گرانی نباشد.
رئیس جمهور در پاسخ به سئوالی در باره آثار واقعی سفرهای استانی در بهبود استانها تاکید کرد که در این سفرها کلنگی به زمین زده نمیشود و تمام سعی اینست که پروژه های نیمه کاره یا نیمه تعطیل که ماحصل سفرهای استانی در دولت قبل است،  به سامان برسند،  بعضی از این پروژهها تا 90 درصد پیش رفته یا 15 درصد از کار باقی مانده است.
در خصوص شاخصهای عضویت در کابینه و انتصاب مدیران،  آقای رئیسی گفت: محور ما کارآمدی است، اگر مدیری کارآمد باشد در جایگاهش تثبیت می‌شود اما اگر تشخیص داده شد باید تغییر کند این کار انجام خواهد شد و این طور نیست کسانی که در دولت قبل بودهاند حتماً باید تغییرکنند و بعضی از کسانی را که انتخاب کرده ام به من رای نداده اند.
چرا شاخص ترین پروژهنیمه تمام اهواز در سفر رئیس جمهور مورد توجه قرار نگرفت ؟
در باره برخی از مطالب عنوان شده از طرف رئیس جمهور،  حرف داریم،  به خصوص آنجا که از پی‌گیری و اقدام در باره پروژههای ناتمام گفتند و حتی تاکید کردند که بعضی از این پروژه ها آنقدر مانده اند که فرسوده شدهاند و نمی دانیم چرا در سفر به خوزستان به بزرگترین پروژهای که دراهواز آنقدر مانده که تاسیسات ایجاد شده در حال فرسوده شدن است (قطار شهری) نه در بازدیدها و نه در رفع مشکلات اجرای آن حتی بحثی به میان نیامد. همین طور پروژه تقاطع غیر همسطح میدان دانشگاه اهواز،  با وجود متوقف شدن کار،  مورد توجه قرار نگرفت و در مصاحبه رئیس جمهور تنها اشاره ای به مشکلات فاضلاب و افزایش کارگاه‌های آن در اهواز شد،  این در حالی است که آقای رئیسی در این مصاحبه گفتند قبل از سفر به استانها،  تیمی به آنجا می روند و مواردی را که باید در سفر بررسی شوند،  از نزدیک مشاهده و گزارش می دهند. 
البته قضیه کم آبی  آلودگی کارون و جلوگیری از انتقال آب به استانهای دیگر هم قاعدتاً باید مورد توجه قرار می گرفت که آقای رئیسی اشاره ای به آنها نداشتند و جا دارد این موارد توسط نمایندگان استان،  استاندار و مدیران مربوطه به گوش رئیس جمهور رسانده شوند و تا حصول نتیجه پی‌گیری کنند.
استان نباید معطل تعیین تکلیف مدیران ناکارآمد شود
در بحث تغییر مدیران،  رئیس جمهور معتقد است اگر مدیری کار آمد نبود باید تغییر کند و اگر فعال است،  بماند. گمان نمی رود بررسی عملکرد یک مدیر از یک ماه بیشتر طول بکشد و تا حالا برای مقامات دولتی در وزارتخانهها بایدکار آمدی یا ناکارآمدی مدیران خوزستان روشن شده باشد و خیلی واضح و روشن این نتیجه حاصل شده و نباید بیش از این استان معطل این بررسی شود. در حال حاضر به خوبی می شود فهمید کدام مدیر خوزستانی آن طور که مد نظر رئیس جمهور است مردمی و وظایفش را به خوبی انجام می‌دهد و کدام یک به میزش چسبیده و چون خاطرش از جهاتی راحت است،  نیاز به متحول شدن نمی بیند  فرصت هم تا دلت بخواهد به آنها داده شده و تامل بیشتر جایز نیست و انتظار اینست که هر چه زودتر در باره مدیران تعیین تکلیف شود.
مسئولین دیروز، محکومین امروز تا فردا چه پیش آید  ‌
محکومیت مدیر عامل اسبق بانک مرکزی و چند تن از همکاران او اقدام بجا و اثر بخشی بود که انتظار می‌رود این روند یعنی رسیدگی به پرونده افراد و مدیرانی که بی پروا اوضاع مالی و اقتصاد کشور را نابود کرده یا می کنند منوط به این چند نفر نباشد، هر چند انتظار این بود که میزان محکومیت فراتر از این باشد و هر کس در کارهای خلاف آنها نقش داشته یا دستور دهنده بوده، به سزای اعمالش برسد،کما اینکه احمد عراقچی خطاب به رئیس جمهور سابق گفته : <اگر من به دادگاه بروم،  آنجا سند ارائه می دهم که تمام تصمیمات ارزی اتخاذ شده، تصمیمات شما بوده،  شما به ما ابلاغ کردید که 18 میلیارد دلار و 60 تن طلا از خزانه بانک مرکزی را به بازار بریزیم.












 

برچسب ها : رئیس جمهور بانك مركزی دانشگاه اهواز خوزستان