راوی گفت:آقای استاندار؛ خیال ندارید پروژههای راکد را فعال کنید؟
در مواردی، کلانشهر اهواز، واقعاً در کشور منحصر به فرداست، منتهی فرقش در اینست که این موارد نه تنها افتخاری برای ما نیست، بلکه نشان از عقب ماندگی وایستائی دارد.
از جمله دیدن پروژه های نیمه کاره مثل قطار شهری که سابقه 15 ساله ای دارد و حالا هم تقاطع غیر همسطح فلکه دانشگاه که مدتهاست کار متوقف است، در حالی که قرار بوده چند ماه پیش فاز اول آن به بهره برداری برسد.
هر چند وقت یکبار بحثی می شود که این پروژه قرار است فعال شود، اما بعد انگار نه انگار و کار همچنان تعطیل می ماند.
تعجب در این است که پروژه های راکد در مکان هایی واقع اند که در دید مسئولان اند اما این که چرا با مشاهده این وضع آقایان به روی خود نمی آورند که در قبال توقف پروژه ها مسئول اند، عجیب است.
ناگفته پیداست که وقتی یک پروژه چندین میلیاردی تعطیل یا متوقف می شود، فقط به عمران و آبادانی یک شهر لطمه وارد نمی شود و این امر موجب بیکار شدن عده زیادی می شود که کارهای تخصصی و عادی را انجام میدهند و خانواده های بسیاری از این بابت آسیب میبینند.
در این مطلب، روی سخن با استاندار است چون راوی مثل خیلی از شهروندان از مسئولان و مدیران زیرمجموعه ایشان قطع امید کرده و گمان نمی رود گزینههای مناسبی برای جایگزینی آنها در نظر گرفته باشند بنابراین سوال اینست که استاندار کی می خواهد پروژه هائی را که توقف آنها، چهره شهر را زشت و ترافیک را مختل کرده، فعال کند؟
اگر نایب رئیس از دولت <طمع> داشت، چه می شد؟
آقای نیکزاد نایب رئیس مجلس، در جمع اصناف و بازاریان اردبیل گفته: علیرغم اینکه بنده هیچ <طمع> از دولت سیزدهم نداشتم، ولی خود را فقط برای تصدی مقام معاون اولی رئیس جمهور آماده کرده بودم، اما وقتی آن را به من پیشنهاد ندادند، ماندن در کسوت نمایندگی مجلس را ترجیح دادم.
وی این را هم گفته که رئیس جمهور دو ساعت در مورد وزارت راه و شهرسازی مذاکره جدی نمود تا این پیشنهاد را قبول کنم، لیکن چون قانع به آن نبودم، تصدی وزارت کشور را به اینجانب پیشنهاد دادند و ....
خدا رحم کرده که جناب نیکزاد که هیچ طمعی از دولت سیزدهم نداشته، به کمتر از معاون اولی رئیس جمهور قانع نشده، اگر احیاناً <طمعی داشت> لابد انتظار داشت آقای رئیسی، پست ریاست جمهوری را به ایشان تعارف کند!
البته آقای نیکزاد مدعی شده که دکتر عین اللهی را هم ایشان در لیست اعضای کابینه به عنوان وزیر بهداشت ثبت کرده که این هم از آن حرفهاست!
قرار است بازسازی مدیریتی استان براساس منافع مردم باشد ؟
استاندار خوزستان گفته: بدنه مدیریتی خوزستان نه در راستای منافع سیاسی، بلکه براساس منافع مردم بازسازی می شود.
نحوه تغییر و انتصابات مدیران که ساز اجرای آن کوک شده، نشان خواهد داد که تحولاتی مدیریتی تا چه حد براساس منافع مردم خواهد بود.
آقای خلیلیان به یاد داشته باشند، خوزستان بیش از این تحمل آزمون و خطای مدیریتی ندارد و بهتر است انتخاب و انتصاب مدیران جدید بر اساس منافع سیاسی و رفیق بازی نباشد.
امکان پیشگیری از حوادث تلخ وجود دارد
در آخرین روز هفته گذشته متاسفانه شاهد دو حادثه تاسف بار بودیم.
یکی تخریب دو واحد مسکونی در کوی مهدیس بر اثر انفجار گاز و دیگری سقوط یک خودرو در کانال زهکش با 6 سرنشین که چهار نفر آنها از جمله یک کودک بر اثر خفگی در آب جان سپردند.
به نظر می رسد برای جلوگیری از چنین حوادث ناگواری راه هایی وجود دارد.
از جمله به شرکت گاز توصیه می شود بازرسی هایی از منازل، به خصوص در مناطق کم توسعه یافته، به منطور رفع نقص از سیستم گازکشی داشته باشند، در نقاطی هم که کانال مربوط به زه کش است، شرکت مربوطه را وادار کنند که نرده کشی یا اقدامات ایمنی دیگر انجام دهد. نصب تابلوهای خطر و رعایت سرعت مطمئنه هم مفید خواهد بود.
برچسب ها : كلانشهر اهواز قطار شهری استاندار خوزستان