شماره خبر : 5939
منتشر شده در مورخ : ۳ آبان ۱۴۰۰
ساعت : 14:7
تمام فرآیندهای بیمه سلامت خوزستان تا اول دی امسال الکترونیکی می‌شود

تمام فرآیندهای بیمه سلامت خوزستان تا اول دی امسال الکترونیکی می‌شود


علی خسروی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، بیان کرد: تمام بیمارستان‌های زیرنظر دانشگاه‌های علوم پزشکی خوزستان تا پایان آبان جاری، به صورت ۱۰۰ درصد پرونده الکترونیکی ایجاد کرده و تمام فرآیندها در این بیمارستان ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.اهواز – ایرنا – مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت: تمام فرآیندهای بیمه سلامت خوزستان از اول دی امسال الکترونیکی می‌شود و دیگر هیچ نسخه‌ای به صورت غیرالکترونیکی پذیرفته نمی‌شود.

وی افزود: دفترچه الکترونیک سلامت مودیان بیمه سلامت به دلیل شیوع کرونا، سه ماه به صورت خودکار تمدید شده است که با توجه به کاهش محدودیت‌های کرونایی، این دفترچه دیگر به صورت خودکار تمدید نمی‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان ادامه داد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانیwww.bimehsalamatiranian.ir  با نام سامانه "خدمات غیرحضوری(شهروندی) بیمه سلامت ایرانیان" نسبت به تمدید دفترچه‌های خود اقدام کنند.

وی نسخه نویسی الکترونیکی را پیچیده‌ترین فرآیند دیجیتالی سازی در حوزه سلامت دانست و افزود: با تحقق ۱۰۰ درصدی نسخه نویسی الکترونیکی و پرونده الکترونیکی می‌توان گفت که تمام فرآیندها در بیمه سلامت الکترونیکی شده است.

خسروی، با اشاره به آخرین روند اجرای نسخه نویسی الکترونیکی در مراکز درمانی خوزستان، بیان کرد: هم اکنون در ۴۵۰ مطب، ۴۹۰ داروخانه، ۱۱۸ آزمایشگاه و ۷۷ مرکز تصویربرداری خوزستان نسخه نویسی الکترونیکی انجام می‌شود.

پرداخت ۲ هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال برای درمان بیماران کرونایی خوزستان

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۵۰ هزار نفر از جامعه هدف این بیمه در استان به کرونا مبتلا شده‌اند، گفت: بیمه سلامت برای درمان این بیماران تاکنون ۲ هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال هزینه کرده است.

وی افزود: بیمه سلامت خوزستان تاکنون هزینه ۱۱۰ قلم مصرفی داروی رمدسیویر بیماران کرونایی جامعه هدف خود را تامین کرده است که برای ارایه این خدمت بالغ بر ۶۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی ادامه داد: الکترونیکی کردن خدمات سلامت، علاوه بر کاهش هزینه‌ها، موجب بهبود ارایه خدمات و همچنین بهبود روند درمان بر اساس پرونده الکترونیک و سابقه بیمار می‌شود.

وی با بیان اینکه در سه سال گذشته انواع خدمات حوزه سلامت در خوزستان به صورت الکترونیکی ارایه شده است گفت: پرونده الکترونیک و نسخه نویسی الکترونیکی از جمله طرح های مهمی است که در سال‌های اخیر در استان اجرایی شده است.

خسروی بیان کرد: اجرای پروژه‌های الکترونیکی کردن فرآیندهای حوزه سلامت، از جمله نسخه نویسی الکترونیکی در خوزستان به دلیلی پراکندگی جمعیتی، مشکلات زیرساختی و سرریز بیماران از استان‌های دیگر به خوزستان با سختی‌هایی روبه رو بود که با اطلاع رسانی به موقع این فرآیند مهم به خوبی اجرایی شد.

وی نقش رسانه ها در دیجیتالی شدن فرآیندهای سلامت را در خوزستان بسیار مهم دانست و گفت: ارایه تمام فرآیندهای حوزه سلامت به صورت الکترونیکی یک حق برای بیمه شدگان است و تکمیل الکترونیکی کردن این فرآیند ادامه دارد.

بخش مهمی از مطالبات مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت خوزستان تا شهریور امسال پرداخت شده است

خسروی، با بیان اینکه الکترونیکی فرآیندهای سلامت در بیمارستان‌های تخصصی تنها موضوعی است که در فرآیند الکترونیک کردن حوزه سلامت در خوزستان باقی مانده است، گفت: ویزیت الکترونیکی استان بوشهر در ماه گذشته ۲۵ هزار نسخه بوده،این در حالی است که ویزیت بیماران خوزستان در مهر امسال ۱۷۷ هزار نسخه بوده که نشان از حجم بالای کار در خوزستان است.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان در ادامه با اشاره به پرداخت‌های این بیمه به مراکز طرف قرارداد، ادامه داد: مراکز بهداشتی طرف قرارداد این بیمه در استان تا شهریور امسال با پرداخت ۱۲۰ میلیارد تومان طلب آنها پرداخت شده است.

خسروی گفت: طلب مراکز دانشگاهی نیز با ۲ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال تا تیر، داروخانه‌ها با ۱۸۰ میلیارد ریال تا شهریور، و طلب پزشکان طرف قرارداد با ۲۳۰ میلیارد ریال تا شهریور امسال پرداخت شده است.

سوم تا نهم آبان به عنوان هفته سلامت نامگذاری شده است.

حدود ۲.۴میلیون نفر در خوزستان از خدمات درمانی بیمه سلامت استفاده می‌کنند و حدود ۲.۵میلیون نفر از شهروندان خوزستانی زیرپوشش سازمان تامین اجتماعی هستند.
  ایرنا 

برچسب ها : بیمه سلامت خوزستان پرونده الکترونیک سلامت