شماره خبر : 6172
منتشر شده در مورخ : ۲۹ آبان ۱۴۰۰
ساعت : 8:47
راوی گفت:چرا پروژه قطار شهری، از طرح های اولویت دار شورای شهر اهواز نیست؟

راوی گفت:چرا پروژه قطار شهری، از طرح های اولویت دار شورای شهر اهواز نیست؟



معلوم نیست در استان و بخصوص در این شهر چه می‌گذرد که در مواردی عزم برای نادیده گرفتن یکی از بزرگترین پروژه های شهری از سوی کسانی که قاعدتا باید اصرار به  اجرای آن داشته باشند، جزم شده! صحبت از پروژه 15 ساله قطار شهری اهواز است و راکد ماندن و توقیف کار آن که موجب فرسوده شدن و هدر رفتن کارها و هزینه های انجام شده است.  ‌
در این مورد شاهد بودیم که در فهرست پروژه های مصوب سفر رئیس جمهوری نامی از این طرح برده نشد، بعد هم مدیرعامل قطار شهری آیه یاس خواند که با وضع موجود اتفاق تازه ای رخ نخواهد داد، حالا هم رئیس شورای شهر اهواز کلا صورت مساله را پاک کرده و می گوید ادامه کار قطار شهری طرح اولویت دار شورا نخواهد بود و اگر شهرداری از محل درآمد خود پولی داشته باشد، اجرای کارهای دیگر مانند زیرساختهای شهری بیشتر در اولویت شهرداری است و اصلا احداث مترو در شهرهای بالای چهار میلیون نفر ضرورت دارد و در کشور ما در دوره ای فضایی برای اجرای این طرح ایجاد شد.  ‌
آقای سیاوش محمودی اگر ومگرهایی را عنوان کرده که چنانچه آنطور می شد اکنون باید حداقل یک خط یا حتی فاز اول قطار شهری راه اندازی شده بود.
حالا این <اگرها> انجام نشده و پروژه متوقف است و باید پی گیر آن باشید که کار به سرانجام برسد نه اینکه به زبان خودتان بگویید این پروژه اولویت ندارد در حالیکه شما باید مطالبه گر باشید که پروژه فعال شود. 
چطور آقای رئیس شورای شهر نمی داند که اگر پیمانکار کنار گذاشته شود تمام کار نگهداری و هزینه بالای نگهداری تاسیسات موجود به عهده شهرداری خواهد بود چون این تاسیسات عمری دارند. البته تا حالا هرچه برای قطار شهری کار انجام شده با هزینه دولت بوده و نتوانستیم اوراق مشارکت بگیریم، کسب اعتبار هم پی گیری نشد و به جای پیش کشیدن حرفهای یاس آور بهتر است همت کنید.
جایی که تونل زده شده تا فلکه ساعت و فلکه دانشگاه تمام شود و سرویس بدهد، تا بعد چه پیش آید. 
دولت هم وعده داده که کارها درست شود و وضع اقتصاد خوب یا بهتر شود و بهتر است به جای ناامید کردن مردم برای فعال شدن پروژه قطار شهری، قدم های اساسی برای تعیین تکلیف پیمانکار و ادامه پروژه بردارید.
از استاندار، معاونت عمرانی و دفتر فنی استانداری هم انتظار می رود موضوع را پی گیری و این پروژه را فعال کنند نه اینکه به فراموشی سپارند و بی خیال موضوع شوند چون ادامه تعطیلی آن مساوی با مرگ پروژه قطار شهریست و به جای آنکه هرکس حرفی بزند، همه عوامل موثر در طرح با یکدیگر هماهنگ شوند تا تصور نشود اینهمه یاس از ادامه کار، پشت پرده هایی دارد.  ‌
سومین وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش رای اعتماد خواهد گرفت؟ 
یوسف نوری به عنوان سومین وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از طرف رئیس جمهور به مجلس معرفی شد. 
وی متولد سال 1340 در استان ایلام و دارای مدرک فوق دیپلم پرورشی از تربیت معلم، کارشناسی ارشد مدیریت دولتی و دکترای مدیریت گردشگری است. 
در سوابق شغلی نوری هم ریاست اسبق مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل اسبق بودجه وزارت آموزش و پرورش، متخصص گردشگری کودک، رئیس کمیته گردشگری کودک اتاق بازرگانی ایران و مسئولین خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به چشم می خورد. 
ایشان در حال حاضر کارمند رسمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید بهشتی است و جانباز دوران دفاع مقدس با سابقه حضور 53 ماه در جبهه است. 
وی مسئولیت های دیگری هم داشته است و باید دید این هفته مجلس به او رای اعتماد خواهد داد یا خیر. 
تا حالا درباره این گزینه بحث فامیل سالاری پیش کشیده نشده و پیش بینی ها از گرفتن رای اعتماد وی در مجلس است.
معابر اهواز در تسخیر عوامل سد معبر
آتش به اختیار گذاشتن عوامل سد معبر در اهواز به جایی رسیده که بعضی ها با خیال راحت جاده ها را تصرف کرده و هر بساطی که بخواهند پهن می کنند که حالا دیگر این اشغال غیر قانونی تا آنجا پیش رفته که یک نفر شلتوک‌هایش را برای خشک کردن در مساحتی زیاد روی اسفالت پهن کرده و موانع هشدار دهنده هم به منظور رعایت رانندگان که به حریم غیر قانونی او وارد نشوند، نصب کرده است. 
این اتفاق در یکی از جاده های پر تردد شهر بوده و عجیب این که با وجود انعکاس موضوع بطور تصویری در فضای مجازی و حتی شبکه استانی اجرائیات شهرداری نه توضیحی داد نه از رفع سد معبر خبر داد. با آزادی عملی که به رانندگان وانت بارها برای توقف دوبله به منظور فروش میوه و تره بار و غیره در جاده ها وجود دارد، انجام چنین تخلفاتی و تکرار آنها امری عادی شده است که نمونه های آن در جاده کوت عبدا...، خیابان کارگر و ورودی‌های شهر و جاده گلستان اهواز قابل دیدن است.
ایجاد سرپناه برای گوسفندان، دغدغه اصلی زلزله زدگان اندیکا
در خبری که از جریان روند بازسازی مناطق زلزله زده اندیکا تهیه شده بود، یکی از اهالی آسیب دیده در اعلام نیازهای خود گفت : گوسفندامون بی سر پناهند.
این لحن ساده آنقدر معنادار است که قاعدتاً باید دل مسئولان را به درد بیاورد و تاثیر گذار باشد چرا که این هم استانی اصیل، تهیه سر پناه برای گوسفندانش را برخواست‌های شخصی خود ترجیح داده و دغدغه اصلی او دامهایش است که تنها سرمایه اوست.

برچسب ها : پروژه قطار شهری شورای شهر اهواز خوزستان