شماره خبر : 6309
منتشر شده در مورخ : ۱۲ آذر ۱۴۰۰
ساعت : 17:42
راوی گفت:مدیر عامل جدید قطار شهری اهواز باید قبایش برازنده این سازمان باشد

راوی گفت:مدیر عامل جدید قطار شهری اهواز باید قبایش برازنده این سازمان باشد

 سازمان های بزرگ را به افراد  کوچک نسپارید
با توجه به روند تغییرات مدیران استان،   صحبت از تغییر یکی از مدیران سازمانی است که حاصل ادغام دو دستگاه   بسیار عریض و طویل است و هر کسی نمی تواند سکاندار آن باشد و باید مدیریتی قوی،  متخصص و با تجربه در راس آن قرار بگیرد. همانطور که پیش از این گفتیم در بحث تغییرات مدیران استان نباید فقط هدف عوض کردن یک مدیر باشد و کسی که به جای مدیر قبلی منصوب می شود،  حتماً باید قویتر باشد،  انجام چنین کاری هم مستلزم آنست که مدیر جدید به توصیه و سفارش یک یا چند نماینده منصوب نشده باشد. البته هماهنگی با نمایندگان بد نیست اما قرار نیست کسی یا کسانی افرادی را به استاندار تحمیل کنند چون انجام چنین رویهای در تغییرات به معنی دامن زدن به سوء مدیریت هاست و با یک انتخاب و انتصاب غیر اصولی،   یک دستگاه غیر فعال می شود، هر چند در حال حاضر بعضی سازمان ها فعال نیستند و استاندار گفته تغییرات را از مدیران غیر فعال شروع خواهد کرد.
نکته دیگر اینکه بعضی افراد نباید به امید و با پشتوانه داشتن لابی، مسئولیت سنگینی را که در توان انجامش نیستند قبول کنند،  کما اینکه در خصوص همین سازمانی که قرار است مدیرش تغییر کند،  این اتفاق افتاد و کسی که مدیر شد بعد که پشت میز ریاستش نشست و حجم کار را دید از رفتن به آنجا پشیمان شد اما چاره ای نداشت.
این را هم یادآور شوم که بهترین انتخاب،   استفاده از بدنه مجموعه ای که قرار است در آنجا تغییرات انجام شود و نیروی میهمان یا مامور اصلاً جواب نمی دهد. 
در همین سازمان،  راوی نیروهایی را می شناسد که به خوبی می توانند سکاندار مجموعه بشوند اما با وجود پیشنهاد به آنها زیر بار نرفته اند،  که اگر به این شکل عمل نشود کارها در آن حوزه پیش نخواهد رفت و بهتر است همان طور که هست فعلاً بماند و وضع را از آنچه هست بدتر نکنند.
مدیر عامل جدید قطار شهری اهواز باید قبایش برازنده این سازمان باشد
خب،  هر دم از این باغ، بری می رسد. این طور که پیداست فقط تغییرات در استانداری نیست که شیوه انجام و انتصاب های آن چنگی به دل نمی زند و قرار است در شهرداری اهواز هم عزل و نصب ها با این شیوه و روال انجام شود.
قضیه از این قرار است که وقتی در حال نوشتن اولین مطلب راوی امروز که مطالعه کردید بودم،   گوشی زنگ زد و اطلاع داده شد قرار است مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری اهواز تغییر کند که باید دید انگیزه این کار چیست،   چون برای سازمانی که فعال نیست و کارش راکد است چه فرقی می کند که مدیر یا رئیس آن کی باشد و تا وقتی تکلیف پیمانکار و تامین اعتبارات مورد نیاز روشن نشود،   بود و نبود نیروهای آنجا یکی است. اما حالا اگر به هر دلیل قرار شد مدیرش جا به جا شود،  در این صورت باید آیتم هایی برای مدیر جدید مد نظر و کسی که می آید شرایط لازم را داشته باشد.
در این مورد سه شاخص تخصص، تعهد و تعصب می‌تواند ملاک هایی برای انتصاب مدیر جدید باشد. 
تخصص از این نظر که به امور و مسائل قطار شهری وارد و در این خصوص سابقه ای داشته باشد نه اینکه الفبای مترو را نداند و سر از تونل و ایستگاه و موارد فنی دیگر قطار شهری در نیاورد که اگر چنین اتفاقی بیفتد، میخ آخر به تابوت متروی اهواز کوبیده خواهد شد. تعهد،   از این بابت که مدیر جدید خود را متعهد به انجام وظیفه ای که به او محول می شود بداند و هدف این نباشد که یک مورد دیگر به رزومه او اضافه شود.
و تعصب یعنی اینکه اصلاً به احداث و تکمیل پروژه قطار شهری اعتقاد داشته باشد و سنگ این پروژه را به سینه بزند و پی گیر کارهای حقوقی آن برای فعال شدن کار باشد و بتواند از راههای مختلف اعتبارات مورد نیاز را کسب کند. 
در غیر این صورت یعنی اگر بخواهند بگویند خانی رفته و خانی آمده و پروژه تکانی نخورد،   چه نیازی به وجود سازمان قطار شهری است و لزومی به حضور ده ها پرسنل ندارد و کارهای اداری را می شود با دو نفر اداره کرد.  ‌
یادمان باشد پیش از این افرادی مانند مهندس هاشمی زاده معاون اسبق استانداری و مهندس هلاکویی که با هر مدیر دیگری قابل مقایسه نیستند، مدیر عاملی سازمان قطار شهری شهرداری اهواز را عهده دار بودند و در صورت تغییرات باید افرادی در این حد مسئولیت اداره سازمان قطار شهری را بپذیرند و شهردار اهواز و شورای شهر نباید بیش از این راضی به پائین آوردن سطح سازمان های شهرداری باشند.
تغییر دو فرماندار خوزستان  ‌
 ‌به قرار اطلاع طی حکمی از سوی استاندار خوزستان،  حجت ا... دهدشتی به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان شوشتر منصوب خواهد شد. دهدشتی سوابقی مانند مدیر کل حراست استانداری خوزستان و مسئولیت های دیگری را در کارنامه کاری خود دارد.
همچنین شنیدیم در حکم دیگری از سوی استاندار خوزستان کعبی فلاحیه به عنوان سرپرست فرماندار شهرستان کارون منصوب شد. کعبی سوابقی مانند معاونت اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری و سرپرستی فرمانداری شهرستان هویزه را در کارنامه اش دارد.
این طور که استاندار گفته، قرار است هشتاد درصد مدیران و فرمانداران استان تغییر کنند.
تغییر معاونین شهرداری اهواز و مدیران چند منطقه با ورود سه نیروی اصفهانی  ‌
شهردار اهواز با صدور احکامی برخی معاونتهای شهرداری و چند شهردار منطقه را منصوب کرد به موجب این احکام سعید فردانی به عنوان معاون برنامه ریزی و منابع انسانی،   حمید رعیتی معاون فرهنگی و اجتماعی،   مهدی آذربایجانی معاون مالی و اقتصادی، علی اصغر اسداللهی معاون خدمات شهری و عادل سواری پور به عنوان مدیرکل پشتیبانی منصوب شدند.همچنین رسول جامعی به عنوان شهردار منطقه 2 و عتاب اهوازی به عنوان شهردار منطقه یک منصوب شدند.به قرار اطلاع سه معاون جدید شهرداری اهواز از بین کارکنان شهرداری اصفهان انتخاب شده اند. تا چه پیش آید.گفتنی است جامعی در گذشته هم شهردار منطقه 2 بوده و آخرین سمت وی مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری اهواز بود.
 

برچسب ها : قطار شهری اهواز اهواز خوزستان