شماره خبر : 6330
منتشر شده در مورخ : ۱۳ آذر ۱۴۰۰
ساعت : 20:57
راوی گفت:  وجود مرفهین بی درد بین مدیران صدای امام جمعه اهواز را درآورد

راوی گفت:  وجود مرفهین بی درد بین مدیران صدای امام جمعه اهواز را درآورد


خوزستان معروف است به سرزمین ثروتمندان فقیر. 
یعنی اینکه در استان منابع و ثروت زیادی داریم که مسئولین نمی توانند از ظرفیت های این منابع به نفع مردم و توسعه استان بهره ببرند چون در خیلی از موارد، یا از حال و روز مردم کم درآمد، بیکار، تهیدست و زیر پوششهای سازمانهای امدادی و  موسسه های خیریه خبر ندارند زیرا جایگاهی که به آنها محول شده شایسته آنها نیست و از روی تخصص و تجربه و سابقه منصوب نشده اند یا خودشان از چنان امکانات و رفاهیاتی برخوردارند که به فکر افراد و خانواده های ضعیف نیستند و شاید امام جمعه اهواز با درک چنین وضعیتی از مسئولان است که گفته:< برخی مدیران، زندگی تجملی برای خود فراهم کرده اند در حالی که در شهر و محله آنها کسانی هستند که شب گرسنه می خوابند.>
حجت الاسلام موسوی فرد به عنوان مثال گفته:<در همین اهواز، مسئولی را می شناسم که خانه ای 10 هزار متری دارد و خودش بهتر است این خانه را تخلیه کند، قبل از اینکه مجبور شویم به این موضوع ورود کنیم.> به گفته وی: روحیه قارونی ثروت اندوزی برخی سبب می‌شود گاهی حیوانات آنها دارای زندگی مرفهی باشد در حالی که برخی آدم ها در بستر بیماری ناله می زنند چون توانائی تامین داروی خود را ندارند.>
عرض شود یکی از مسائلی که به آن توجه نشده اینست که نیاز به انقلاب اداری داریم چرا که اکثر مجموعههای اجرایی خوب کار نمی کنند و دلیل آن انتصاب های بی ارتباط با شرح وظایف این مجموعه هاست که مسئول مربوطه نفع شخصی را بر نفع همگانی ترجیح می دهد و روحیه تیمی داشتن در نظام اداری مطرح نیست چون برای سمتی که گرفته تربیت نشده است. 
آنقدر گدا صفت است که دستش برای کمک به دیگران می لرزد، یا دارای حقوق بالا و ماشین و خانه لاکچری است که نمی تواند دردی از مردم و جامعه را دوا کند. 
وجود چنین مسئولانی، ناشی از ضعف مقامات بالای وزارتخانه و در استان به دلیل بی تدبیری کسانیست که در انتصابات نقش دارند و می خواهند فقط یک نفر را عوض کنند و پر واضح است چنین مسئولانی هرگز قادر به تعالی سازمانی نیستند و فاقد روحیه رفع تبعیض بوده و زمینه نارضایتی مردم را  فراهم می کنند و اکنون امام جمعه اهواز به موردی رسیده که صدایش درآمده هر چند وجود خانه10 هزار متری یکی از مسائل حضور مدیران آن چنانی در استان است و در نوشته های بعدی به موارد دیگری که ضرورت انجام انقلاب اداری را ایجاب میکند، خواهیم پرداخت.
ابتکار عمل برای زیباسازی شهر وجود ندارد
استاندار خوزستان در نشستی با حضور معاون عمرانی وزیرکشور و جمعی از شهرداران خوزستان گفته است: شهرداری ها معمولاً از محل ارزش افزوده و عوارض، حقوق کارکنان را پرداخت می کنند و نقدینگی برای زیبایی شهر باقی نمی ماند، این موضوع نشان می دهد ابتکار عملی در شهرداری برای زیباسازی شهر وجود ندارد.
هر چند آقای خلیلیان موضوع ضعف زیباسازی در شهر را کلی عنوان کرده اما باز هم خوبست که به یکی از ضعف‌های این سازمان شهرداری اشاره ای کرده است و ای کاش ایشان بازدید از نقاط شهر را در برنامه کاری خود قرار می داد تا متوجه شود مرکز استانی که ایشان مدیریت ارشد آن را عهده دار است، به هیچ وجه در شان مردم نیست.
شاید یکی از عوامل ضعیف بودن عملکرد سازمان زیباسازی و در مجموع شهرداری مرکز و مناطق شهری ناتوانی در اجرای برنامه های زیباسازی است و اینکه به انجام کارهای کوچک و روزمره قناعت می کنند. همین در سه روز پیش بود که یکی از شهرداران منطقه، هرس درختان و جارو کردن نخاله ها را به عنوان اصلی ترین خبر حوزه کاری خود اعلام کرد که باعث سرافکندگی است چون همه چیز در پول و اعتبار خلاصه نمی شود و باید کسانی که حاضر می شوند با وضع موجود شهردار شوند، بتوانند از خود ابتکار عمل و راه پول درآوردن را نشان بدهند.
متاسفانه رئیس شورای شهر اهواز هم در این نشست با عنوان کردن این موضوع تکراری که عمده درآمدهای شهرداری ها در هزینه های جاری مصرف می شود، رها شدن پروژه های شهری را به این علت دانسته و پیشنهاد کرده برای ایجاد درآمدهای پایدار شهرداریها فکری بشود.
واقعاً تا کی باید شهرداریها و شوراهای شهر چشم به اعتبارات بالا داشته باشند و آیا ایجاد سرمایه گذاری و کسب درآمد از محل واگذاری پارکها و نقاط مختلف شهر به بخش خصوصی به منظور تکمیل  یا راه اندازی مراکزی برای تفریح مردم که مسلماً درآمد هم خواهد داشت، از وظایف آنها نیست؟
سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری منصوب شد
تکلیف معاونت سیاسی و اجتماعی استاندرای معلوم شد (البته فعلا سرپرست) تا ببینم استاندار چه آشی برای معاونت عمرانی پخته است که با کیفیت باشد. بر این اساس طی حکمی از طرف آقای خلیلیان حجت ا... دهدشت به عنوان سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی منصوب شد.
دهدشت دانش آموخته حقوق و از پرسنل رسمی وزارت کشور است و سوابقی در مدیریت دانشگاهی و حوزه های متنوع سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دارد. وی جانشین نجاتی شد که عملکرد قابل قبولی داشته و انتظار می رود در جایگاه شایسته ای متناسب با تجارب وی قرار گیرد.
انتصاب سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری  ‌
در حکمی دیگر، استاندار خوزستان سید احمد موالی زاده را به سمت سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری، منصوب کرد. وی مسئولیت هایی مانند معاون امور اقتصادی استانداری، رئیس گروه امور بازرگانی، صنایع و معادن، مدرس اقتصاد دانشگاههای اهواز، عضویت در کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید استان و عضویت در کار گروه تنظیم بازار را در کارنامه دارد. 
سرپرست جدید معاون سیاسی و اجتماعی استانداری، از خانواده خوشنام موالی‌زاد‌هاست، نسبتی هم با یکی از مراجع استان دارد.
 

برچسب ها : امام جمعه اهواز سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری  ‌ انتصاب