شماره خبر : 6376
منتشر شده در مورخ : ۱۵ آذر ۱۴۰۰
ساعت : 20:40
راوی گفت:شرط خالی شدن انبارهای اموال تملیکی تجدید نظر در قوانین دست و پاگیر است

راوی گفت:شرط خالی شدن انبارهای اموال تملیکی تجدید نظر در قوانین دست و پاگیر است

  نماینده شوشتر قول ابقای ابول‌نژادیان را از وزیر بهداشت گرفته ؟
یکی از مدیرانی که بحث تغییر او از مدتی پیش داغ شده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز است اما حالا سردار گیلانی نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس در مقام دفاع از او برآمده و گفته در دیداری که با وزیر بهداشت داشته توانسته وزیر را متقاعد کند که ابول نژادیان بماند و تغییر نکند.
گفتنی اینکه ابول نژادیان قبلاً رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر بوده و سردار از آنجا سابقه ابول نژادیان را دارد و به او نزدیک است و در جریان معرفی سرپرست جدید فرمانداری شوشتر تمام قد از رئیس سابق دانشکده علوم پزشکی شوشتر و رئیس فعلی دانشگاه علوم پزشکی اهواز دفاع و از ابقای او جانبداری کرده است.
سردار گیلانی معتقد است دکتر ابول نژادیان از افراد متخصص کشور است که در شوشتر و نیز در جریان کرونا، خود را نشان داده و برای استان فوق العاده مفید است.
برخی هم این حمایت را دخالت در عزل و نصب های استان دانسته و عقیده دارند که به فرموده رهبری نمایندگان نباید در مسائل اجرائی و انتصابات حوزه انتخابیه خود ورود کنند. البته ظاهراً در جریان دفاع از رئیس دانشگاه علوم پزشکی نزد وزیر بهداشت، غیر از سردار گیلانی، چند نماینده دیگر استان هم حضور داشته و آنها هم با سردار گیلانی هم عقیده بودند.
نماینده مردم شوشتر و گتوند در باره چگونگی انتخاب فرماندار شوشتر هم گفته سه گزینه در این مورد پیشنهاد کرده بودیم که با حجت ا... دهدشتی موافقت شد.
تغییر سه مدیر خوزستانی و گزینه‌های جانشینی آنها
تغییر سه مدیر خوزستانی مطرح است که عبارتند از مدیر عامل سازمان آب و برق، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی.
و اما این گزینه ها برای این مدیریت ها مطرح است:
سازمان آب و برق خوزستان : محسن پویا مدیر عامل اسبق آب و فاضلاب خوزستان و معاون اسبق عمرانی استانداری، نورالدین بازگیر مدیر عامل آب منطقه ای مرکزی، معاون حفاظت و بهره برداری منابع آب سازمان آب و برق، مهران علم الهدی مشاور و مدیر کل حوزه سازمان آب و برق و فتح ا... دهکردی معاون حفاظت و بهره برداری منابع آب سازمان آب و برق.
سازمان جهاد کشاورزی : سید جمال موسویان مدیر منابع طبیعی بهبهان، معاون مالی و فنی اداره کل منابع طبیعی خوزستان، عباس ساکی مدیر جهادکشاورزی شهرستان های هویزه و دشت آزادگان و مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی، محمد حسن انصاری کارشناس امور اداری سازمان جهاد، مدیرامور اداری جهاد نصر، معاون منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان.
اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی: رحمن قلاوند مدیر کل اسبق فنی و حرفه ای استان های خوزستان و لرستان، احمد شجیراتی معاون روابط کار اداره کل کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، عبدالکریم انصاری معاون پشتیبانی و منابع انسانی و معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان و سید ناصر حسینی مدیر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شوش.
شرط خالی شدن انبارهای اموال تملیکی تجدید نظر در قوانین دست و پاگیر است
تعیین تکلیف اموال موجود در انبارهای سازمان جمعآوری و فروش اموال تملیکی موضوع جدیدی نیست و آقای رئیسی، رئیس جمهور دو سال قبل در جریان سفرهای استانی به عنوان رئیس قوه قضائیه برای رفع موانع و مشکلات این انبارها تاکید کرد اما تا به امروز که در صدد تغییر وضع انبارها و تعیین و تکلیف اموال موجود در آنها برآمده اند، اقدام موثری انجام نشده.
از مهمترین عوامل دپو شدن اموال مورد بحث که در اصل همان کالاهای قاچاق و ارز هستند که توقیف می‌شوند، وجود قوانین دست و پاگیر است و تا زمانی که در این قوانین تجدید نظر نشود، مشکل پابرجاست، در حالی که این اموال به نفع دولت ضبط شده و حقوق مادی آنها به دولت اهدا می شود و در اصل این اموال بیت المال هستند. مهمترین قانونی که مانع خالی شدن انبارها می شود اینست که فروش آنها به شرط صادرات است و این شرط برای خریدار قابل قبول نیست چون امکان انجام آن را ندارد، مگر معدود کسانی که بتوانند قانون را دور بزنند.  ‌
دستور رئیس وقت قوه قضائیه این بوده که چنانچه اموالی نیازمند به مزایده گذاشتن هستند باید سازمان اموال تملیکی سریعاً نسبت به آن اقدام و در غیر این صورت هر چه سریعتر برای آنها تعیین تکلیف کند چرا که ماندن، فرسودن شدن و خراب شدن اموال، خلاف ضابطه است.
این دستور <سریع> تا به امروز اجرا نشده و حالا که رئیس وقت دستگاه قضا، رئیس جمهور است و رئیس قوه قضائیه هم معاون سابق ایشان است کمر همت به شکستن طلسم اموال دپو شده بسته اند و دستور حراج صادر شده اما در صورتی این حراج ها نتیجه خواهد داشت که مانعی به نام < به شرط صادرات> جلوی کار را نگیرد و آیا شرایط تغییر کرده؟ یا نه، خواهیم دید.
پاسخ رهبری به استفتاء در باره نشان دادن ساز در تلویزیون
به نقل از اقتصاد آنلاین در خصوص نشان دادن ساز در تلویزیون از رهبری سوال شده که ایشان به استفتا چنین پاسخ داده اند :
<آن دسته از آلات موسیقی که عرفاً از آلات مشترک بوده و قابل استفاده برای موسیقی حلال می باشد، خرید و فروش و استفاده از آن به قصد منفعت حلال جایز است و تفاوتی هم بین تلویزیون و جاهای دیگر نیست.>

 

برچسب ها : اموال تملیكی انبارهای اموال تملیكی دانشگاه علوم پزشكی اهواز سازمان جهاد كشاورزی