شماره خبر : 6400
منتشر شده در مورخ : ۱۶ آذر ۱۴۰۰
ساعت : 20:18
راوی گفت:  رد اموال سرقتی شهر را در محل‌های ضایعاتی و خریداران آنها پیدا کنید

راوی گفت:  رد اموال سرقتی شهر را در محل‌های ضایعاتی و خریداران آنها پیدا کنید


بدون آنکه قصد نادیده گرفتن زحمات شبانه روزی نیروی انتظامی و مسئولان امنیتی را داشته باشیم اما ناگزیر به عنوان کردن این واقعیت هستیم که این کلانشهر از نظر امنیت مشکل دارد و باید دید دلیل این نقص چیست و چه عواملی موجب می شود که تاسیسات شهری و مردم از دستبردها در امان نباشند. 
چرا باید جسارت به آنجا برسد که بیایند جعبه های مخابرات را بدزدند، سیم های برق و تلفن را سرقت کنند و به دستبردهای بالاتری بپردازند تا جائی که قطعات زیر و اطراف سازه های یک پل حیاتی شهر را به سرقت برند؟ آیا اگر وقتی شروع به سرقت درهای منهول های فاضلاب کرده بودند با عاملین آنها برخورد و مجازات لازم اعمال شده بود،  تخم مرغ دزدها تبدیل به شتر دزد می شدند؟ 
واقعاً چه کسی یا مسئولی پاسخگوی وضع ترافیکی است که در جاده ساحلی و جاده کوت عبدا... به وجود آمده؟  شما می دانید علاوه بر اتلاف وقت مردم و تصادف هایی که به این دلیل در آنجا رخ می دهد،  هر روز چند آمبولانس حامل بیمار بد حال در این ترافیک راه فرار ندارند و خون این بیماران اگر به موقع به بیمارستان مسیر نرسند،  به گردن کیست؟ حالا با هر سهل انگاری در مراقبت،  سازه ها را دزدیده اند،  چرا به بستن پل اکتفا شده؟ آیا نباید هر طور شده مشکل را سریع حل کنند؟مثلاً ببینند اگر عبور خودروهای سبک امکان دارد،  این کار را بکنند و همزمان تعمیرات را که بیشتر روی پیاده روی پل و زیر آن است انجام دهند؟ 
نکته دیگر چرا در مرکز شهر امنیت را به خطر می‌اندازند؟  آقایان یک شب نقاط مختلف شهر را سرکشی کنند،  تا ببینند چقدر نقاط تاریک یا کم نور داریم. حتماً هم مسئولان می بینند و مشکل را می دانند،  اما جرا رفع نقص نمی کنند؟  آیا منتظر هستید در چنین نقاطی مسائلی پیش بیاید،  بعد در صدد توجیه برآئید؟ این مشکل دیگر ارتباطی به نیروی انتظامی ندارد و وظیفه شهرداری و شرکت توزیع برق اهواز است که تاریکی ها را بر طرف کند و اگر نمی کنند کوتاهی در انجام وظیفه است.  ‌
شهردار غیر بومی ما هم اگر قبول دارد که در اصفهان آنها هیچ جائی به اندازه اهواز در شب تاریکی ندارد،  لااقل این مشکل را با همکاری مسئولان مربوطه مرتفع کند.
نباید میگذاشتید در اهواز 
تخم مرغ دزدها به شتر دزد تبدیل شوند!
رئیس کل دادگستری خوزستان در پاسخ به این سوال گوینده خبر ساعت 23 شبکه استانی پرسید که با سارقین اموال دولتی،  به خصوص در مورد سرقت قطعات سازه پل فولاد چه برخوردی می شود،  حرف نیروی انتظامی را تکرار کرد که سارق سال 99 دستگیر و روانه زندان شده است،  که اگر چنین است چرا پس از ماهها از سرقت قطعات سازه،  حالا پل بسته شده و در این مدت تعمیری انجام نشده؟  نکته دیگر اینکه فقط دستگیری یکی از سارقین مشکل را حل نمی کند،  باید ریشه این سرقت ها شناسایی و آن را قطع کرد به این ترتیب که باید دید این وسایلی که دزدی می شود،  کجا و بوسیله چه کسانی خریداری می شوند و به عنوان ضایعات به کجا می برند که البته کشف این موضوع با توجه به اینکه ضایعاتی ها را می شناسند و می دانند کجا این ضایعات ذوب می شود،  کار سختی نیست.
در حال حاضر معامله ضایعات در اهواز،  یک کار غیر مجاز اما شیرین برای بعضی ها به حساب می آید چون بسیاری از این ضایعات دزدی است و خرید و فروش آنها،  هم حرام و هم غیر قانونی است و وظیفه نیروهای مربوطه است که از ادامه کار آنها جلوگیری و مجازات های سنگینی برای سارقان و آنها که این ضایعات سرقتی را که در اصل اموال دولتی است خرید و فروش می کنند تعیین کنند و اگر بخواهند قطعات سازه های پل و سیم های سرقتی و درب های منهول ها را در ضایعاتی ها خواهند دید.
اجرای وعده های توسعه راههای خوزستان مشروط به پی گیری جدی آنهاست
به گفته رئیس پلیس راه استان،  در هشت ماه امسال 450 نفر در حوادث رانندگی جاده های استان خوزستان جان خودرا از دست دادهاند.گذشته از برخی بی‌احتیاطی‌ها و قصور رانندگان، اما اشکال اصلی در تلفات بالا،  وجود جاده های غیر استاندارد و خطرناک است که حوادث رانندگی را در پی دارند و کم توجهی به توسعه راههای خوزستان هم از دیگر کارهای ضروری است که در حق این استان روا نشده و حضور معاون خوزستانی هم در وزارت راه و شهرسازی هیچ خیری برای استان نداشته است. 
اما حالا استاندار خوزستان خبر داده که وزارت نفت تقبل کرده 2 هزار میلیارد تومان که تا 2 سال بعد به 5 هزار میلیارد می رسد،  در این مورد به خوزستان کمک کند. به گفته خلیلیان دولت مصوب کرده 2 راه اصلی برای استان در نظر گرفته شود یکی از این جاده ها به سمت چهار محال و بختیاری است که خوزستان را به استانهای مرکزی وصل میکند و دیگری مسیر سخت گچساران است که استان را به استان های شرقی متصل میکند که با چهار خطه کردن جاده های خوزستان به چهار محال و بختیاری و گچساران تحول چشمگیری در حوزه راه‌های استان ایجاد خواهد شد.
البته تجربه نشان داده از حرف تا عمل خیلی راه است و اگر می خواهیم این تحول در راههای استان ایجاد شود باید نمایندگان استان در کنار استاندار خوزستان پی گیر جدی اجرای آن باشند،  چه از نظر تامین اعتبارات یعنی وفای به عهد شرکت نفت و چه در بحث اجرا که خیلی مهم است و ما خاطره خوبی از این بابت نداریم.
 

برچسب ها : اموال سرقتی استاندار خوزستان چهار محال و بختیاری خوزستان