شماره خبر : 6412
منتشر شده در مورخ : ۱۷ آذر ۱۴۰۰
ساعت : 9:54
پس از شیوع ویروس اومیکرون؛ شرایط سفر به قطر اعلام شد/الزام به قرنطینه خانگی برای قطری ها

پس از شیوع ویروس اومیکرون؛ شرایط سفر به قطر اعلام شد/الزام به قرنطینه خانگی برای قطری ها

 

مقررات جدید سفر به کشور قطر اعلام شد طبق این مقررات برای مسافران دارای ملیت و اقامت قطر که کارت واکسیناسیون ندارند؛ انجام تست PCR قبل از پرواز و ۷ روز قرنطینه خانگی الزامی است.

مقررات جدید سفر به کشور قطر و رعایت پروتکل‌های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (بیماری کووید -۱۹) اعلام شد: بر این اساس مسافران با ملیت یا اقامت قطر و مسافران دارای ویزا می‌توانند با شرایط جدید از کشور ایران به کشور قطر سفر کنند.

این مقررات در آذر ۱۴۰۰ وضع شده بنابراین مقررات و شرایط گذشته در آن به روز رسانی شده است. طبق این مقررات همه مسافران بالای ۱۲ سال در پروازهای ورودی به قطر می‌بایست قبل از پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR در محدوده ۷۲ ساعت مانده به پرواز در یکی از مراکز تأیید شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران کنند و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند. لیست مراکز تأیید شده آزمایش تشخیص مولکولی مسافران برون مرزی نیز در لینک http://health.behdasht.gov درج شده است.

برای مسافران دارای ملیت و اقامت قطر که کارت واکسیناسیون ندارند؛ انجام تست PCR قبل از پرواز و ۷ روز قرنطینه خانگی الزامی است. همچنین مسافران دارای ملیت و اقامت قطر دارای کارت واکسیناسیون که از آخرین نوبت واکسن جانسون یا فایزر یا مدرنا یا آسترازنکا یا سینوفارم یا اسپوتنیک ۱۴ روز گذشته باشد، از انجام تست PCR قبل از پرواز و قرنطینه خانگی معاف خواهند بود. اما تست آنتی بادی برای مسافران دارای کارت واکسن سینوفارم یا اسپوتنیک الزامی است.

مسافران قبل از پرواز می‌بایست خود را در لینک https://www.ehteraz.gov.qa به صورت online ثبت نام کرده و کپی از تاییدیه نهایی را به همراه داشته باشند. این مقررات شامل مسافران دارای ملیت و اقامت قطر نمی‌شود.

تکمیل فرم تعهدنامه در این لینک https://covid۱۹.moph.gov.qa/EN/travel-and-return-policy/pages/defaultaspx برای مسافرانی که دارای کارت واکسیناسیون نیستند، الزامی است. برای اطلاعات بیشتر و مقررات به روز کشور قطر می‌توانید از این لینک استفاده کنید.

مسافران دارای ویزا می‌توانند با پاسپورت دارای اعتبار حداقل ۶ ماهه، بیمه مسافرت پزشکی، بلیت رفت و برگشت حداکثر ۳ ماهه و کارت واکسیناسیون جانسون یا فایزر یا مدرنا یا آسترازنکا یا سینوفارم یا اسپوتنیک که از آخرین نوبت آن ۱۴ روز گذشته باشد، به کشور قطر سفر کنند. تست آنتی بادی برای مسافران دارای کارت واکسن سینوفارم یا اسپوتنیک الزامی است. انجام تست PCR و تاییدیه از سایت https://www.ehteraz.gov.qa نیز برای این مسافران قبل از انجام سفر الزامی است.
  مهر 

برچسب ها : کووید 19 ویروس کرونا قطر