شماره خبر : 6422
منتشر شده در مورخ : ۱۷ آذر ۱۴۰۰
ساعت : 13:47
مهدی نیا: حقوق بالای ۳۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان برای مدیران تخلف است

مهدی نیا: حقوق بالای ۳۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان برای مدیران تخلف است

 

دبیر سامانه حقوق و دستمزد گفت: کف و سقف حقوق‌های ثبت شده در سامانه پاکنا از براساس قوانین مختلفی تعیین می‌شود، اما دریافتی بیش از ۳۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان توسط مدیران غیرقانونی است.

مهدی نیا، دبیر سامانه ثبت حقوق و دستمزد گفت: براساس ماده ۲۹ قانون برنامه و بودجه ششم توسعه همه دستگاه‌های اجرایی کشور مکلف هستند اطلاعات همه پرداختی‌ها اعم از حقوق و مزایا، فوق العاده‌ها، نقدی و غیر نقدی را در سامانه وارد کنند.

وی افزود: کف و سقف حقوق بر اساس قوانین مختلف مشخص می‌شود، اما چارچوبی که قانون تعریف کرده ۳۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است. این عدد ناخالص پرداختی است یعنی شامل تمام مزایای دریافتی توسط مدیران است. بیش از این عدد خلاف قانون تلقی می‌شود.

این مقام مسئول گفت: مبنای تخصیص و پرداخت منوط به ثبت اطلاعات در سامانه پاکنا شد این موضوع با تفاهم سازمان اداری و استخدامی، خزانه داری کشور و برنامه و بودجه اتفاق افتاد. شب گذشته رئیس جمهور مجدد تاکید کردند تا اطلاعات کارکنان در سامانه باید ثبت شود.

دبیر سامانه ثبت حقوق و دستمزد گفت: بیش از ۸۰ درصد دستگاه‌ها اطلاعات را بارگزاری کرده اند. منابع انسانی دستگاه‌هایی که اطلاعات خود را ثبت نکرده اند به سازمان اداری و استخدامی مراجعه کردند تا مشکلات سامانه‌ای را برطرف کنند. این موضوع در قرارگاه ویژه‌ای که برای این موضوع تشکیل شده است. اولین بار است که در کشور اطلاعات اداری کشور به صورت یکپارچه در یک بسته ثبت شده و برای سایر استفاده‌ها در دسترس خواهد بود.

این مقام مسئول گفت: شرکت های دولتی هم باید اطلاعات خود را در سامانه پاکنا به ثبت برسانند و ما نیز فضا را برای این افراد و دستگاه ها فراهم خواهیم کرد. سیستم یکپارچه تعریف کرده ایم تا دسترسی به ورود اطلاعات را تسهیل کنیم.

دبیر سامانه ثبت حقوق و دستمزد گفت: سیاست دولت به خصوص رئیس جمهور بر مبنای شفاف سازی این سامانه را راه اندازی کرده است. ورودی این اطلاعات سازمان اداری و استخدامی، خروجی پرداختی سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری کشور خواهد بود. دولت میزان دسترسی عموم به سامانه پاکنا را مشخص خواهد کرد.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان 

برچسب ها : قانون برنامه و بودجه ثبت حقوق مدیران متخلف