
رانندگان بدحساب سد راه الکترونیکیشدن عوارض آزادراهی
در حالی که مردم برای پرداخت آنلاین عوارض آزادراهی یک هفته زمان دارند و جریمه هر یک از عوارضهای چند هزار تومانی آزادراهها ۴۰ هزار تومان است، باز هم با وجو پیامکهای چند باره، جریمه را ترجیح میدهند و راه را برای الکترونیکی شده عوارض آزادراهی سختتر میکنند.
بیش از دو سال از وعده دولت برای الکترونیکی شده عوارض آزادراهی میگذرد اما همچنان خبری از آن نیست و بزرگترین مانع و مشکل برای تحقق آن مانند بسیاری از کشورهای توسعه یافته، رانندگان بد حسابی هستند که پس از گذشتن از یک آزادراه الکترونیکی، عوارضشان را پرداخت نمیکنند.
جالبتر اینکه بارها به این رانندگان پیامکهای هشدار آمیز ارسال شده که اگر در بازه زمانی و مهلت یک هفتهای مقرر عوارض آزادراهیشان را پرداخت نکنند باید برای هر یک از آنها ۴۰ هزار تومان جریمه پرداخت کنند و این مبلغ به غیر از نرخ عوارضی است که بالاخره باید بپردازند اما باز هم این بد حسابها به کارشان ادامه داده و توجهی به این مسئله نداشتند و پس از جریمه شدن نیز برخی از این رانندگان باز هم عوارضی پرداخت نکردهاند.
بر اساس اطلاعات دریافتی خبرنگار ایسنا پس از تعریف شدن جریمه برای رانندگانی که تا یک هفته عوارض آزادرهیشان را پرداخت نمیکنند، گرچه نرخ پرداخت عوارض آزادراهی افزایش پیدا کرده است اما همچنان برخی از رانندگان بر بد حسابی خودشان پافشاری میکنند و دلیل آن مشخص نیست.
به عنوان مثال در آزادراه تهران- قم که نرخی حدود هزار تومان برای عوارضاش در نظر گرفته شده، مردم در زمانی که عوارضی در این مسیر وجود داشت باید منتظر میمانند و توقف میکردند تا عوارضشان را به مامور باجه پرداخت کنند و دوباره مسیرشان را ادامه دهند اما پس از الکترونیکی شدن درصد پرداخت نشدن این عوارض از سوی مردم به بیش از ۶۰ درصد رسید.
البته پس از اینکه دولت و وزارت راه و شهرسازی با پلیس وارد تفاهم شدند و اعلام کردند که اگر مردم عوارضشان را پس از یک هفته پرداخت نکنند، باید برای هر یک از آنها ۴۰ هزار تومان جریمه بدهند درصد بدحسابها کاهش پیدا کرد و اقبال بیشتری به پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی از سوی مردم شد اما با این وجود آمارها نشان میدهد که در مسیری مانند آزادراه تهران-قم همچنان ۲۵ درصد مردم عوارضشان را پرداخت نمیکنند و حتی پس از جریمه شدن هم توجهی به آن نمیکنند! گویا باز هم ترجیح میدهند جریمه شوند تا اینکه چند دقیقه در طول یک هفته برای پرداخت این عوارض از طریق سامانهها و اپلیکیشنهای مختلفی که برای این کار معرفی شده است، وقت بگذارند.
در این میان هم بسیاری از سرمایهگذاران و بهرهبرداران آزادراههای مختلف به همین دلیل در مقابل الکترونیکی شدن عوارض محورهای آزادراهیشان مقاومت میکنند.
باشگاه خبرنگاران جوان
برچسب ها : آزادراه عوارض عوارض الکترونیکی آزادراه
- راوی گفت: رفیق پس از مرگ نباشیم/انتظار داشتن کافی نیست، تکلیف کنید
- راوی گفت: آزاد شدن واردات شمش طلا ، باعث ثبات نرخ ارز می شود؟/چرا در تجهیز مدارس شهرها تبعیض و با خیرین مدرسه ساز همکاری نمی شود ؟
- راوی گفت: ادغام صندوق های بازنشستگی برای جلوگیری از یک بحران اجتماعی/شهردار اصفهانی، به ساحل کارون نگاهی مثل زاینده رود داشته باشد
- راوی گفت: بی ثباتی مدیریتی ناشی از نادیده گرفتن شایسته سالاری در انتصابات است
- قیمت دارو در همه داروخانهها باید مطابق سامانه رسمی باشد
- چگونه بدون ازدواج یارانه خود را از خانواده جدا کنیم؟
- رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش تشریح کرد: موفقیت ۳ برابری دهکهای بالا نسبت به دهکهای پایین در کسب رتبههای برتر کنکور
- اداره حقوقی قوه قضاییه: اتباع غیر مجاز هم میتوانند دیه دریافت کنند
- تفاهمنامه همکاری میان کانون وکلای ایران و عراق منعقد شد
- استاندار خوزستان: سطح پایین رضایتمندی مردم از شهرداریها هشداردهنده است
- در راستای اجرای طرح ملی" سلام"؛ اولین مرکز مهر و گفت و گو در خوزستان افتتاح شد
- سرپرست اداره کل شیلات خوزستان: خشکسالی و شوری آب، توسعه آبزیپروری را در خوزستان محدود کرده است
- راوی گفت: رفیق پس از مرگ نباشیم/انتظار داشتن کافی نیست، تکلیف کنید
- راوی گفت: آزاد شدن واردات شمش طلا ، باعث ثبات نرخ ارز می شود؟/چرا در تجهیز مدارس شهرها تبعیض و با خیرین مدرسه ساز همکاری نمی شود ؟
- راوی گفت: ادغام صندوق های بازنشستگی برای جلوگیری از یک بحران اجتماعی/شهردار اصفهانی، به ساحل کارون نگاهی مثل زاینده رود داشته باشد
- راوی گفت: بی ثباتی مدیریتی ناشی از نادیده گرفتن شایسته سالاری در انتصابات است