شماره خبر : 720
منتشر شده در مورخ : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
ساعت : 20:27
اگر محدودیت های جاده ای مثل نوروز باشد، کرونا عید فطر قربانی می گیرد

اگر محدودیت های جاده ای مثل نوروز باشد، کرونا عید فطر قربانی می گیرد

اگر محدودیت های جاده ای مثل نوروز باشد، کرونا عید فطر قربانی می گیرد

با نزدیک شدن عید فطر از مردم خواسته شده خطرات کرونا را همچنان جدی بگیرند و از مسافرت خودداری کنند. ضمناً هشدار داده شده که از روز سه شنبه از تردد خودروها در جاده های برون شهری جلوگیری و جریمه های یک میلیون تومانی در نظر گرفته اند. اگر قرار باشد اعمال محدودیت ها از طرف پلیس راه مثل ایام تعطیل نوروز و روزهای قبل از آن باشد که امیدی به کم شدن مسافرت ها نیست چرا که آن موقع هم پلیس راه خط و نشان کشید،اما دیدیم همه مسافرت رفتند و همدیگر را هم راهنمایی می کردند که مثلاً صبح خیلی زود، قبل از طلوع آفتاب یا از نیمه شب به بعد حرکت کنند چون در این مواقع از مامور خبری نیست و خلاصه هر آشنایی را که سراغ داشتیم از تهران یا استان های دیگر، به خصوص شمال و مشهد تماس می گرفت و تعریف می کرد که سفرشان را انجام دادند و کسی هم مانع آنها نشده. بعضی ها هم مدعی بودند که اگر متوقفشان می کردند، جریمه را پرداخت کرده و به راهشان ادامه داده اند که اگر این طور باشد، خیلی واویلاست!
همین دو سه روز پیش هم پاساژها و مغازه های بزرگ باز شدند و مردم انگار فتحی کرده باشند به بازارها ریختند و پنداری که همه واکسن زده اند یا کرونا گورش را گم کرده و رفته در صورتی که وضع همچنان بحرانی است و کرونا نه تنها در میان ما خیمه زده، بلکه هر روز گستاخ تر شده و با خیزهای بلندتری نفوذ کرده و به قتل عامش ادامه می دهد. عجیب است که ترس مردم ریخته و خیلی ها از مرگ نمی ترسند و فکر می کنند مردن برای دیگران است و از این همه بالا رفتن آمار فوتی ها در شبانه روز، عبرت نمی گیرند. شاید هم تزلزل در تصمیم گیریها و شل کن سفت کن محدودیت ها عاملی برای کمرنگ شدن رعایت مردم و کاهش ترس از کرونا شده که امیدواریم مسئولین با قاطعیت بیشتر و بهتر اوضاع را کنترل کنند و برای جبران خسارات بازاریها راهی بهتر از حذف محدودیتها پیدا کنند.
آزادی کارخانه هفت تپه دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد

در حالی که کارکنان کارخانه نیشکر هفت تپه از انتشار خبر خلع ید مالکان این کارخانه به وجد آمده و شادی می کنند، استاندار خوزستان این خبر را تایید نکرده و گفته است < اگر چنین چیزی صحت داشت باید اول به من اعلام می کردند که نکردند، دستگاه قضا هم تایید نمی کند> دادستان اهواز هم هنوز این خبر را تایید نکرده، این در حالی است که کعب عمیر نماینده شوش و کرخه در توئیتی خبر از خلع ید مالکان هفت تپه داده بود و ضمن تشکر از رئیس قوه قضائیه این موضوع را به مردم شهرستان های حوزه انتخابیه اش تبریک گفته بود. امیدواریم موضوع صحت داشته باشد تا بار دیگر کارگران هفت تپه که برای رسیدن به چنین موفقیتی مصائب و مشکلات فراوانی را تحمل کرده اند دچار یاس و پریشانی  نشوند، ضمن اینکه بیت المال هم به دولت برمی گردد. در هر صورت امیدواریم خبر درست باشد و بذر امید به آینده در دل کارگران هفت تپه جوانه زند. البته بعید نمی دانیم که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، دولت و دستگاه قضایی اقداماتی از این دست انجام دهند حالا با مقداری دیر و زود.

قطع برق صنایع موجب کاهش تولید می شود

معاون اقتصادی استاندار یکی از علل کمبودهایی مثل سیمان را نحوه برخورد برخی سازمان ها از جمله برق می داند. حسن زاده گفته وقتی صحبت از کاهش انرژی و برخورد با مشترکین پر مصرف می شود، اولین جائی که برق آن را قطع می کنند کارخانه های سیمان و صنایع فولاد است که باعث کم شدن یا قطع تولیدات آنها می شود.
البته جایی مثل صنایع فولاد، برق جداگانه برای خود دارد اما بهر حال قطع برق شهری هم برای کارخانه عظیمی مثل فولاد ضرر و زیان بالایی دارد که بهتر است در این مورد چاره اندیشی شود. کارخانه هایی مثل سیمان هم حتماً باید مجهز به برق اضطراری باشند، شرکت برق هم باید هوای آنها را داشته باشد تا با یک قطع برق تلاش برای کنترل بازار سیمان خنثی نشود.
جانفشانی کارکنان سلامت بهترین آزمون برای تبدیل وضعیت آنهاست

بعد از گذشت 16 ماه از درگیری و مقاومت کارکنان سلامت، به خصوص آنها که مستقیماً با بیماران در تماس هستند ( از بیمارستان ها گرفته تا پایگاهها و مراکز بهداشت) وقت آن رسیده که به جبران این همه ایثار و فداکاری تا پای مرگ و دوری از خانواده و سختی های دیگر، آن دسته از نیروهای خدوم این قشر همیشه در صحنه که مطالبه تبدیل وضعیت دارند، به خواسته شان برسند که البته کار بزرگی نیست و دیگر وزارتخانه ها این اقدام را برای کارکنان خود انجام داده اند.
 ضمناً خیلی بی انصافی است که تبدیل وضعیت این نیروهای فداکار را منوط به شرکت در آزمون و موفقیت آنها بکنند، چرا که کارکنان سلامت بزرگترین آزمون خود را در حین انجام وظیفه داده اند و خدماتشان در حد حضور در جبهه های جنگ است کما اینکه در این راه چه شهدای گرانقدری از پرستار گرفته تا پزشک و سایر کارکنان داده اند. آری این عزیزان شهید می شوند تا بیماران را از مرگ نجات دهند. از نمایندگان استان انتظار پی گیری این مهم می رود.

برچسب ها : كاركنان سلامت قطع برق صنایع كارخانه هفت تپه