شماره خبر : 8252
منتشر شده در مورخ : ۲۴ آذر ۱۴۰۰
ساعت : 19:29
افزایش پذیرش دانشجوی پزشکی متناسب با ظرفیت‌ها

افزایش پذیرش دانشجوی پزشکی متناسب با ظرفیت‌ها

رئیس سازمان نظام پزشکی: بنا شد تا پذیرش متناسب با ظرفیت و زیرساخت‌های وزارت بهداشت و با نظر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی افزایش پیدا کند.

دکتر محمد رئیس زاده رئیس سازمان نظام پزشکی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: در روز‌های اخیر دو بحث مطرح بود یکی افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی به صورت سالانه به میزان ۳ تا ۵ هزار نفر و به مدت ۵ سال که جامعه پزشکی با تعیین این عدد موافق نبود.
وی افزود: موضوع بعدی کلیات افزایش ظرفیت‌ها بود که عدد متناسب با زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های وزارت بهداشت باشد و متناسب با نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی که در جلسه دیروز این موضوع دوم تصویب شد و رأی آورد.
دکتر رئیس زاده گفت: ما معتقدیم عدد و رقم را باید با توجه به ظرفیت دانشگاه‌های علوم پزشکی، الزامات و زیرساخت‌ها تعیین کرد و در نهایت بنا شد تعیین عدد با جمع بندی گروه‌های مختلف نظیر وزارت بهداشت، نظرات شورای عالی انقلاب فرهنگی و سازمان نظام پزشکی باشد.

وی افزود: عدد افزایش ظرفیت باید بسته به زیرساخت‌های هر دانشکده و نیاز‌های هر رشته باشد، افزایش ظرفیت در طول سال‌های اخیر هم وجود داشته است و اگر ظرفیتی خالی مانده باشد براساس الزامات باید پذیرش را برای آن افزایش دهیم، به ویژه در حوزه‌های تخصصی که باید تسهیلات را فراهم کنیم تا افزایش خوبی در تخصص‌ها داشته باشیم.

برچسب ها : شورای عالی انقلاب فرهنگی دکتر محمد رئیس زاده رئیس سازمان نظام پزشکی