راوی: آقای معاون، آقای شهردار، <بازدید> خبر نیست، کار عادی و روزانه شماست
همانطور که پیش بینی شده بود، استاندار خوزستان با صدور حکمی خانچی را به سمت معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری منصوب کرد. فرمانداری مسجدسلیمان و مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب از اهم سمت های قبلی خانچی است که امیدواریم در جایگاه جدید بتواند خلاء فعالیت در حوزه عمرانی استان را پر کند و به این معاونت تحرک بدهد.
خانچی در اولین روز کاری خود بازدید میدانی از پروژه ها و طرح های توسعه و تکمیل شبکه فاضلاب اهواز و تصفیه خانه شرق و برخی مناطق شهری داشت و ایشان هم ترجیع بند دیگر مقامات استانی مبنی بر اینکه <وضعیت کنونی فاضلاب و روند خدمات رسانی در حوزه شهری اهواز، در شان مردم نیست> را تکرار کرد.
انتظاری که از معاونت عمرانی استانداری می رود اینست که با توجه به ابتدای شروع کار خود، مدتی به دور از سخنرانی و بیان حرف های تکراری، بطور جدی کارها را پی گیری و تمام انرژی خود را وقف پرداختن به امور فاضلاب و آب های سطحی نکنند چون در این بخش، مدیر عاملی سکاندار است که ظرفیت کاری بالایی دارد و کارش را هم خوب انجام میدهد و قاعدتاً باید به دیگر امور هم پرداخته شود. مثل تمام کردن نقاطع غیر همسطح میدان دانشگاه، تعیین تکلیف وضعیت قطار شهری، ساماندهی میادین میوه و تره بار و بازارچه های بی در و پیکر و غیر بهداشتی شهرزیباسازی مرکز استان، لکه گیری آسفالت خیابانها و در مجموع تغییر چهره شهر.
ضمناً همانطور که بارها گفته ایم، بازدید مسئولان خبر و رخ داد قابل بحث و کار ویژه ای نیست که آقایان برای انجام کار روتین یک معاونت، خبرنگار دعوت کنند یا روابط عمومی اداره، این بازدیدها را به عنوان خبر و فعالیت، به خورد رسانه ها بدهد. متاسفانه این رویه بین شهردار اهواز و مدیران مناطق شهری هم متداول شده و هر روز خبرهای بازدید را به عنوان عملکردشان عنوان می کنند که باید در این شیوه مدیریتی تجدید نظر شود. منظور اینکه مردم کار می خواهند و در شهری که تشنه فعالیت است، گوش مردم از خبرهای بازدید و جانبداری از مظلومیت و صبوری مردم پر است و حرف آخر این که به عمل کار برآید، به سخندانی نیست.
اگر اصفهانی ها رغبتی به آمدن اهواز نداشتند چرا شورا منت کشی کرد؟
شهردار اهواز مدعی شده که : شرطم برای آمدن به اهواز این بوده که ممکن است 50 نفر با خودم از اصفهان به اهواز بیاورم و شورا گفت فعلاً 4 یا 5 نفر بیاورم و بعد اگر نیاز بود بیشتر بیاورم، اما من رودربایستی را کنار گذاشتم و گفتم : نه چون از اینکه انتخاب نمی شدم دنبال این بودم که شرایطم را قبول نکنند و بگویند دستت درد نکند، نمیخواهد. امینی این را هم گفته که به شورا گفتم افرادی که می خواهم به اهواز بیاورم، مانند خودم، رغبتی به آمدن به شهر اهواز ندارند چون مشکلاتش زیاد است و نمی توانند در شرایط آب و هوایی آن هرکسی دوام بیاورد، مخصوصاً کسی که در اصفهان با آن زیبائی و تمیزی و امکانات زندگی کرده باشد به این راحتی نمی تواند به اهواز بیاید.
واقعاً چقدر بدبختیم که شورا آدم از استانهای دیگر گدائی کند و آنها هم این طور سر ما منت بگذارند و انگار در راه خدا می خواهند در این شهر ریاست کنند. مردم اعضای شورا را نخواهند بخشید اگر از ابتدا این طور که شهردار ادعا می کند این آقا رغبتی به آمدن نداشته و آنها با اصرار او را آورده اند!
مگر قرار است آقایان اصفهانی ها، میز خدمتشان را روزهای گرم و شرجی درمیادین شهر قرار دهند؟ نشستن در اتاق های کولردار و بازدید با خودروهای کولردار، چه سختی دارد؟ خوبست که این روزها اصفهان جزء آلوده ترین شهرهای کشور است، مگر خودشان از تبریز آمدهاند؟ در هر صورت این طور که پیداست مدیران اصفهانی در اهواز دوام نخواهند آورد چون به قول آقای امینی رغبتی به آمدن نداشتهاند.
شهردار به یاد ندارد چه تعداد مدیر خوزستانی به اصفهان رفته اند و با وجود نامهربانی هایی که با آنها شد، بهترین عملکرد را داشتند و دور از انتظار است که شهردار میهمان همین ابتدای کار دم از بی وفایی بزند.
به قول شاعر :
<وفا> مباد ز افتادگی فراموشت
دو روز اگر فلکت بهر امتحان برداشت
بستن پل سفید بدون کارشناسی مشکلات ترافیکی بوجود می آورد
چند روز است درفضای مجازی بحث و پیشنهاد برخی شهروندان اهوازی برای تعطیل حرکت خودروها روز جمعه از روی پل سفید مطرح است که البته داستان ابتدا از پیشنهاد یک شهروند اهواز شروع شد و حالا تبدیل به کمپین شده و ظاهراً یک عضو شورای شهر هم با این موضوع موافقت کرده است.
انگیزه چنین پیشنهادی، استقبال شهروندان از تماشای پرندگان مهاجر و دادن غذا به آنها عنوان شده است.
عرض شود که احتمال موافقت مسئولان شهری با این درخواست وجود دارد چون آقایان در بستن راهها، هر جا که بخواهند، درنگ نمی کنند و نگاهی به موانع سیمانی در تمام نقاط شهر شاهد این ادعاست.
اما باید دید با توجه به اینکه ورودی پل چهارم از سمت خیابان 24 متری (آزادگان) تماماً در تصرف خودروهای مسافرکش است، در صورت بستن پل سفید، تردد خودروها چه وضعیتی پیدا خواهد کرد و قطعاً هم ترافیک و هم درگیری و برخورد بین رانندگان، پیش خواهد آمد.
البته می دانیم که عمر مفید پل سفید، سالهاست تمام شده و قاعدتاً باید کلاً تردد خودروها از روی آن تعطیل شود اما با توجه به جوابگو نبودن پل چهارم، بدون آنکه به فکر چاره جوئی برای روز مبادا که ممکن است برای پل معلق مشکلی پیش بیاید، تردد از روی آن ادامه دارد و حتی شبها دیده شده ماشین های سنگین هم عبور می کنند چون نظارت و حفاظتی در کار نیست، به یاد داریم قبل از انقلاب، در دو سوی پل سفید اتاقک هایی وجود داشت که در آن نگهبان و بی سیم بود و مانع از عبور برخی خودروها می شدند. بهر حال در باره بستن یا نبستن پل سفید باید با مطالعه کار انجام داد و شاید بهتر باشد برای تماشا و دادن غذا به پرندگان از پل طبیعت استفاده شود.
برچسب ها : شهردار مدیر خوزستانی اصفهان