شماره خبر : 8377
منتشر شده در مورخ : ۱ دی ۱۴۰۰
ساعت : 13:14
بررسی موانع بازگشت ایرانیان ساکن از کشور

بررسی موانع بازگشت ایرانیان ساکن از کشور

 

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بررسی و رفع موانع بازگشت ایرانیان ساکن از کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، عباس مقتدایی با اشاره به تاکیدات روسای قوای مجریه و قضاییه برای تسهیل در بازگشت ایرانیان خارج نشین، گفت: عزم مسئولان برای رسیدگی حداکثری به امور ایرانیان خارج از کشور ارتقا پیدا کرده است و این گسترش عزم و مشاهده آن در بالاترین سطح از رئیس جمهور، وزیر امور خارجه تا مقامات و مجموعه سایر قوای کشور مشهود است.
نماینده مردم اصفهان اضافه کرد: در قوه مقننه فراکسیون رسیدگی به امور ایرانیان خارج از کشور شکل گرفته است و ما دراین فراکسیون به دنبال شناسایی نکاتی هستیم که سبب مشکلات شده و با وضع قوانین و نظارت بر حسن اجرای قوانین موانع و مشکلات را مرتفع خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه در قوه قضاییه نیز همین رویکرد حاکم است و در دولت هم چنین رویکردی وجود دارد، اظهار داشت: در جلسه اخیر که در مجلس شورای اسلامی با حضور وزیر امور خارجه، معاونین وزارتخانه و سفرای ایران در کشور‌های همسایه داشتیم یکی از نکاتی که مطرح شد مبحث بازگشت ایرانیان خارج از کشور بود.
این نماینده مجلس گفت: در این جلسه سرفصل‌های اساسی که باید برای آن چاره اندیشی کنیم مطرح شد، افق آینده برای تسهیل رفت و آمد ایرانیان ساکن در خارج از کشور کاملا روشن و امید بخش است. به دنبال آن هستیم تا ایران که متعلق به تمام ایرانیان چه در داخل و چه خارج از کشور است از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های همه هموطنان بهره شود.
مقتدایی مطرح کرد: ایران هویت جمعی ملتی به هم پیوسته است که قومیت‌های مختلف را در کنار یکدیگر به عنوان منشأ وحدت جمعی گرد هم می‌آورد در این عرصه علاوه بر حاکمیت و حکومت، سرزمین و قلمرو و ملیت ما وجود دارد که در کنار دین مشترک و آزادی ادیان که همواره در دورن کشور وجود داشته و در قانون اساسی به رسمیت شناخته شده است، توانسته ایم زبان، خط و اصالت ایرانی را در طول تاریخ به عنوان یک ملت فرهنگساز حفظ کنیم.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهارداشت: بنابراین اکنون بیش از هر زمان دیگری نیازمند آن هستیم که ایران متعلق به تمام ایرانیان توسط تمام ایرانیان آباد شود.
وی تصریح کرد:رویکرد ما در فراکسیون رسیدگی به امور ایرانیان ساکن در خارج حمایت از همه ایرانیان، اجرای حداکثری قانون اساسی و آزادی‌های ملت مندرج در اصل سوم و سایر اصوال قانون اساسی است و به دنبال آن هستیم آنچه که در مقدمه قانون اساسی به عنوان مفاد مترقی مطرح شده است در بالاترین سطح اجرایی و عملیاتی شود.

برچسب ها : بررسی موانع بازگشت ایرانیان ساکن از کشور مجلس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی