شماره خبر : 8594
منتشر شده در مورخ : ۱۳ دی ۱۴۰۰
ساعت : 19:49
نماد صداقت، اخلاص و ولایت پذیری

نماد صداقت، اخلاص و ولایت پذیری

روز گذشته جهان شاهد برپائی باشکوه مراسم دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در ایران و عراق و بسیاری از کشورهای جهان و وسعت باور نکردنی تاثیر شخصیت این پرورده مکتب حسینی و انقلاب اسلامی بر حقیقت طلبان و ظلم ستیزان عالم بود. مراسم باشکوهی که از استمرار و گسترش روز افزون مکتب ظلم ستیز این دست پرورده انقلاب اسلامی ایران حکایت داشت و یکبار دیگر استکبار گران دشمن عدل و آزادی و قاتلین این شهید بزرگوار را در وحشتی جانکاه فروبرد.   ‌
امّا این شهید بزرگوار کی بود و چگونه محبتش در دل مردم جهان جا گرفت؟ شهید سلیمانی روستازاده ای خوش استعداد بود که همانند بسیاری از جوانان با استعداد ایرانی، ببرکت پیروزی انقلاب اسلامی فرصت شکوفائی یافت و با حضور در عرصه دفاع مقدّس و نشان دادن اشتیاق و اخلاص و توانائیهای خود در دفاع از حریم اسلام، از مسئولیت فرماندهی گردان و تیپ به فرماندهی لشکر رسید و با حضور مستمر در میدانهای نبرد 8 ساله حق علیه باطل توانست در دفاع از اسلام و سرزمین اسلامی، افتخارات بزرگی کسب کند. امّا با پایان جنگ لباس سربازی اسلام را از تن بیرون نکرد و با اطاعت پذیری کامل از ولی فقیه مسئولیتهای مختلفی را جهت حفظ امنیت کشور و خنثی کردن توطئه های دشمنان به عهده گرفت که آخرین و طولانی ترین آن فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از سال 76 بود، مسئولیتی که موجب شد بیش از بیست سال از عمر خود را برای جلوگیری از دسترسی دشمنان به مرزهای کشورمان در حال رفت و آمد به خارج از کشور و ساماندهی و بکارگیری نیروهای بسیج مقاومت ضدّاستکباری کشورهای دوست بگذراند و درهمین مدت است که جهان اسلام و ملّتهای آزاده جهان با نقش ارزنده این شاگرد مکتب حسینی در حمایت از انسانهای مظلوم و نجات آنان از توطئه دولتهای غارتگر بین المللی و ایادی آنها آشنا شده و به او دل می‌بندند.
 ‌علاوه بر نبوغ نظامی و استقامت مثال زدنی، خصوصیات برجسته ای که این سردار رشید امّت اسلامی را ممتاز و به نماد بین المللی مقاومت در برابر ظلم و استکبار مبدّل کرده و برای جوانانی که بیرق او را بدوش خواهند کشید و انتقام او را از دشمنان اسلام و انسانیت خواهند گرفت درس آموز است، صداقت، اخلاص و ولایت پذیری او است، بطوریکه در طول چهل سال مجاهدت بی‌وقفه برای دفاع از اسلام و سرزمینهای اسلامی هیچگاه از صراط مستقیم ولایت منحرف نشد و در این راه جز کسب رضای الهی را نخواست و با قبول سخت ترین ماموریتها و رویاروئی با دشمنان سرسخت و کینه توز توانست نقش اوّل را در خنثی سازی نقشه های دشمنان برای سرکوب امّت اسلامی و ناتوان سازی کشورهای مسلمان و سلطه رژیم صهیونیستی بر منطقه حساس و ثروتمند خاورمیانه ایفا کند و اینک شهادتش نیز به نقطه عطفی در جهت تقویت مبارزات محور مقاومت ضدّاستکباری و ضدّصهیونیستی منطقه و جهشی در رهائی منطقه از وابستگی به بیگانگان و از حکومتهای مرتجع و وابسته تبدیل شده و بفضل الهی ریشه تجاوز و اشغالگری مستکبران را در منطقه خواهد سوزاند. ان شاءا ... .
موسوی زاده
1400/10/14
 

برچسب ها : حاج قاسم سلیمانی دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی شهادت