شماره خبر : 8899
منتشر شده در مورخ : ۲ بهمن ۱۴۰۰
ساعت : 18:51
سرور زنان عالم، بهترین الگوی  انسانهای کمال جو

سرور زنان عالم، بهترین الگوی  انسانهای کمال جو

امروز بیستم جمادی الثانی سالروز سرور زنان عالم، دخت رسالت، همسر امامت و مادر سرور جوانان اهل بهشت؛ صدیقه طاهره صلوات ... علیها است.
روزی که در ایران اسلامی بنام روز مادر و روز زن نامگذاری شده است.
برای تکریم مقام مادران و زنان در اکثر کشورها، روزی را بنام روز مادر و یا روز زن انتخاب کرده اند تا در آن روز هرکس به سهم خود در تکریم مقام مادران و زنان مشارکت کند. البته در انتخاب این روز غالباً مناسبتی که با شان مادران و زنان تناسب داشته باشد در نظر گرفته نشده است، مثلاً در ایران دوران پهلوی دوّم، روز تولّد زنی مانند فریده قطبی مادر همسر شاه معدوم را که به لحاظ شخصیتی و تربیتی تقریباً هیچ تناسبی با زن ایرانی نداشت بنام روز مادر نامگذاری کرده بودند که الگوئی بسیار نامناسب و توهین آمیز برای مادران و زنان مسلمان ایرانی به حساب می آمد، لذا پس از پیروزی انقلاب اسلامی، رهبر کبیر انقلاب فرمودند: <اگر روزی باید روز زن یا روز مادر باشد،چه روزی والاتر و افتخارآمیزتر از روز ولادت با سعادت حضرت زهرا سلام ا... علیهاست، زنی که افتخار خاندان وحی است و چون خورشیدی بر تارک اسلام عزیز می درخشد.> و از آن زمان در ایران اسلامی، بیستم جمادی الثّانی روز میلاد آن بانوی بزرگوار، به عنوان روز مادر و روز زن تعیین گردید، روزی که برای زنان ایرانی مایه افتخار و برای جامعه موجب رشد و رستگاری است. چرا که با توجه به جایگاه تاثیرگذاری که زنان و مادران در سرنوشت جوامع دارند، وقتی زنان جامعه ای به سرمشقی همچون زهرای مرضیّه سلام ا... علیها منتسب و دعوت شوند، بدون تردید جهت گیری تربیتی این جامعه بسوی کسب کمالات فاطمی خواهد بود، کمالاتی که قطعاً سعادت و رستگاری دنیا و آخرت این جامعه را تضمین خواهد کرد.
 ‌زهرای مرضیه سلام ا... علیها اگرچه از انوار مقدّسه و از خاندان عصمت و طهارت بشمار آمده در سلسله مراتب هدایت هستی مقامی شامخ دارد، امّا در جلوه بشری خود با همه محدودیت ها و مشکلات زندگی مواجه بود و در جامعه ای که فرهنگ تحقیر زنان رواج داشت به عنوان عبدی صالح و مطیع اوامر الهی توانست مدارج کمال را طی کند و عالی‌ترین ملکات انسانی را در خود متجلّی سازد و برای زنان عالم در همه زمان ها الگوئی عملی و دست‌یافتنی ارائه دهد تا هرکس به فراخور تلاش و استعداد خود از این سرمشق الهی بهره گیرد.  ‌
امروز همچنین سالروز میلاد فرزند خلف زهرای اطهر علیها سلام؛ امام خمینی رحمت ا... علیه است، پیشوائی که در اوج جاهلیت مدرن و در حالیکه مستکبران جهانی بتدارک جشن دین زدائی از جامعه انسانی و اعلام پایان تاریخ بنفع ملحدان و جهانخواران مشغول بودند پرچم توحید را برافراشت و با احیای غیرت دینی و برانگیختن دینمداران توانست انقلابی الهی را بثمر رساند که نقطه پایانی بر گسترش سلطه جهانی مستکبران  و آغازی بر حرکت جهادی مستضعفان برای احقاق حقوق پایمال شده آنان بود.    
میلاد سیّده زنان عالم و فرزند گرامی‌اش، بنیانگذار جمهوری اسلامی و روز زن و روز مادر را تبریک می گوئیم و استواری زنان و مادران را بر صراط مستقیم فاطمی از درگاه خداوند مسئلت داریم.
موسوی زاده
1400/11/03

برچسب ها : روز مادر روز زن سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)