شماره خبر : 8930
منتشر شده در مورخ : ۴ بهمن ۱۴۰۰
ساعت : 11:25
فیلم هنرمند دزفولی برای حضور در کنگره بین المللی محمد(ص) انتخاب شد

فیلم هنرمند دزفولی برای حضور در کنگره بین المللی محمد(ص) انتخاب شد

 

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دزفول گفت: فیلم "ازما" ساخته سید مرتضی سبزقبا برای حضور در بخش مسابقه فیلم کوتاه داستانی نخستین کنگره بین المللی محمد(ص) انتخاب شد.

علیرضا چرخابی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: نخستین دوره کنگره جهانی محمد پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر در روز مبعث مورخ ۲۲ اسفندماه سال گذشته آغاز به کار کرد.

وی ادامه داد: این کنگره بین المللی پس از دریافت پنج هزار و ۷۰۰ اثر هنری و ادبی از ۴۰ کشور جهان در ۲۵ رشته ادبی و هنری با پشت سر گذاشتن دور نخست داوری به داوری پایانی رسید.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول بیان کرد: هیات انتخاب بخش فیلم داستانی کنگره از میان آثار ارسالی اسامی ۲۱ فیلم راه یافته به بخش مسابقه را اعلام کردند.

وی افزود: فیلم "ازما" که پیش از این با حضور در جشنواره‌های داخلی و خارجی مختلف جوایز بسیاری از این جشنواره‌های سینمایی دریافت کرده این بار برای حضور در بخش مسابقه فیلم کوتاه داستانی نخستین کنگره بین المللی محمد(ص) انتخاب شد.

چرخابی گفت: این فیلم که به طریقه سیاه و سفید در سیمای مرکز خوزستان تهیه و تولید شده سی و چهارمین حضور جشنواره‌ای خود را تجربه می‌کند.

وی ادامه داد: آیین پایانی این کنگره بین المللی و معرفی برگزیدگان ۱۰ اسفندماه ۱۴۰۰ در شیراز پایتخت فرهنگی ایران زمین برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا فیلم از ما در سال ۱۳۹۵ نیز به بخش مسابقه نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم «وحدت اسلامی» راه یافت.

برچسب ها : وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول خوزستان