شماره خبر : 8937
منتشر شده در مورخ : ۴ بهمن ۱۴۰۰
ساعت : 18:11
راوی گفت: دود دعوای پزشکان و بیمه ها به چشم مردم می رود

راوی گفت: دود دعوای پزشکان و بیمه ها به چشم مردم می رود


هئیت دولت در پایان هر سال با نظر شورای عالی بیمه‌ها، تعرفه های پزشکی را تصویب و ابلاغ می کند، اما به نظر می رسد امسال سازمان نظام پزشکی برای ایجاد انتظار افزایش تعرفه در بین پزشکان، اقدام به انتشار غیررسمی آن در فضای مجازی کرده تا ابزاری برای فشار به تصمیم گیران این حوزه شود.
به گفته کارشناس سیاست گذاری این حوزه، ممکن است این تعرفه ها در دستور کار برخی پزشکان قرار گیرد. این در حالی است که هنوز قانونی در این مورد تصویب نشده و مردم از این اقدام، متضرر خواهند شد.
رئیس سازمان نظام پزشکی معتقد است: بیمه باید منابعی را تدوین و تهیه کند تا فشاری به مردم وارد نشود چرا که دود واقعی نبودن تعرفه پزشکان به چشم مردم می رود و باید طوری عمل شود که تخلف در برخی مطب‌ها بستر ساز نشود، چون وقتی بیمه خدمات را پوشش ندهد، پزشک مجبور می شود هزینه خرید تجهیزات و وسایل را به نوعی از بیمار دریافت کند تا خودش متضرر نشود. 
به گفته وی، واقعی نبودن تعرفه‌ها و پوشش ندادن بیمه ها، بسترساز فساد خواهد شد.
وی در عین حال جدول منتشر شده را به معنای اعلام تعرفه سال آینده از سوی نظام پزشکی ندانست. 
ضمناً بیمار متناسب با پوشش بیمه خود نباید هزینه ای پرداخت کند بلکه بیمه موظف است هزینه را تقبل کند تا فشاری به مردم نیاید.تا آنجا که ما متوجه شده‌ایم، منظور از واقعی شدن قیمت‌ها که آقایان عنوان می‌کنند، افزایش قیمت خدمات است و در بحث پزشک و درمان، همیشه شاهد دعوای پزشکان و بیمه ها بوده‌ایم که دود آن هم به چشم مردم می رود.  ‌بهر حال مردم نگران تعرفه های سال 1401 مربوط به پزشک و دارو و درمان هستند چون در وضعیت فعلی، بیماران کم درآمد، توان پرداخت هزینهها از پزشک گرفته تا دارو و بیمارستان را ندارند و چه بسیار خانواده‌های فقیر و تهیدست که از فرط نداری به فکر درمان خود نیستند و از دست می روند.
پزشکان، بهانه افزایش تعرفه ها را بالا رفتن هزینه های خرید تجهیزات خود می دانند در حالی که پس از جبران هزینه خرید یک دستگاه، همچنان به روش خود برای پول پارو کردن، ادامه می دهند. وقتی هزینه درمان یک دندان، چند میلیون تومان می شود، بیماری که توان پرداخت ندارد، ترجیح می دهد آن را بکشد. 
به همین ترتیب سایر بیماری ها که بالا رفتن هزینه های درمان موجب مراجعه نکردن به پزشک می شود. بنابراین دولت به هنگام تصویب تعرفه ها، باید به فکر بیماران کم درآمد باشد و خدمات بیمه ای را هم گسترش دهد.
استاندار به پرونده 36 هزار کولر قاچاق، ورود کند
ماجرای 36 هزار کولر قاچاق در خوزستان با وجود گذشت سه سال از تشکیل پرونده آن، همچنان بلاتکلیف مانده است. 
اداره کل اموال تملیکی خوزستان با توجه به نیاز استان به این کولرها در وضعیت جوی و ضرورت عرضه و تعیین تکلیف آنها، خواستار صدور اجازه فروش کولرهاست اما براساس اطلاع، با وجود انجام مکاتبات بسیار و پی گیری های لازم، هنوز مجوز فروش این کولرها صادر نشده و پرونده در وضعیت سه سال گذشته که دستور توقف اجرای حکم قطعیت یافته، مانده است.
ضمناً تعزیرات حکومتی استان مراتب را به سازمان تعزیرات تهران و تجدید نظر عالی آن سازمان منعکس کرده اما تا حالا نتیجه ای برای تعیین تکلیف کولرها حاصل نشده است.
به راستی چرا فقط باید اداره کل اموال تملیکی پی گیر این موضوع باشد و چه اشکالی دارد استاندار ویژه با وجود حضورش در جلسات هیئت دولت، وضعیت پرونده را مطرح و خواستار فیصله دادن به داستان کولرها شود.
علت تاخیر پرواز 4021 چه بود؟
پرواز 4021 هواپیمائی زاگرس روز یکشنبه 3/11/1400 تهران - اهواز هم، ماجرای خواندنی دارد. به گفته یکی از مسافران، قرار بود هواپیما ساعت 15 و 5 دقیقه از تهران به مقصد اهواز پرواز کند، اما به تاخیر افتاد و پرواز ساعت 17 و 30 دقیقه انجام شد. 
علت که جویا شده گفته اند، این هواپیما به دلایلی قرار شد پرواز نداشته باشد و به جای آن یک ارباس جایگزین شد اما پس از آن که مسافران در هواپیما نشستند، هر چه منتظر ماندند، خبری از پرواز نشد. 
سوال که کردند جواب دادند، این هوایپما نیاز به خلبان ویژه دارد و رفته اند او را بیاورند که ظاهراً در ترافیک گیر کرده بود و سرانجام هواپیما با تاخیر بیش از دو ساعته عازم اهواز شد و مسافران به سلامتی به مقصد رسیدند که از این بابت هم خدا را شاکریم.
مردم چقدر صرفه جویی کنند تا جبران روشن شدن چراغها در روز شود؟ 
در حالی که وزیر نیرو و سایر مقامات و مسئولان این وزارتخانه بر رعایت صرفه جوئی برق تاکید دارند و برای مشترکان پر مصرف شاخ و شانه می کشند. مناطقی از اهواز، مدتی است چراغهای روی پایه ها، شب و روز روشن هستند و هر چه در این مورد اطلاع داده می شود، فایده ندارد.  ‌راوی موضوع را با 121 در میان گذاشت بعد از  برقراری چند ارتباط نواری، سرانجام یکی پیدا شد که جوابگو باشد هر چند می گفت موضوع به او ارتباطی ندارد. 
این بنده خدا توضیح داد که سیستم روشنایی شهر طوری است که چراغها بطور خودکار با نزدیک شدن تاریکی هوا روشن و پس از روز شدن خاموش می شوند اما مدتی است سیستم دچار نقص شده و کار نمی کند، در نتیجه همیشه روشن هستند. حالا باید دید مردم چقدر صرفه جویی کنند تا این همه اسراف و اتلاف برق جبران شود و آیا وقتی یک قطعه نقص پیدا کرد باید به همان شکل بماند و کسی احساس مسئولیت نکند؟ 
 

برچسب ها : بیمه ها هواپیما پزشكان