شماره خبر : 8970
منتشر شده در مورخ : ۶ بهمن ۱۴۰۰
ساعت : 12:35
تذکر نمایندگان مجلس به دولت کانادا: خلیج فارس برای همیشه فارس خواهد ماند

تذکر نمایندگان مجلس به دولت کانادا: خلیج فارس برای همیشه فارس خواهد ماند

 

نمایندگان مجلس ضمن تذکر به دولت کانادا درخصوص سوءاستفاده و جعل خلیج (ع ر ب ی) به جای خلیج فارس، بر تاریخِ خلیجِ همیشه فارس تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، نصرالله پژمانفر در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: دولت حقیر کانادا هنوز یوق بردگی دولت بریتانیا بر گردن دارد و در اقدامی کلمه خلیج عربی را در واژگان مورد استفاده در دستگاه‌های این کشور استفاده کرده است.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس تصریح کرد: وزارت امور خارجه باید با این موضوع برخورد کند، زیرا آن‌ها عددی نیستند، کانادا در بردگی بریتانیا است، بعد می‌خواهد به مسائلی بپردازد که تا تاریخ بشریت نشان می‌دهد، نام این خلیج همیشه فارس بوده است.
وی با اشاره به اینکه نام ایران اسلامی و فارس همواره در این منطقه می‌درخشیده است، خطاب به مقامات کشور کانادا گفت:‌ای مگس، عرصه سیمرغ نه جولانگاه توست، عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری.
شهریار حیدری نیز در تذکری شفاهی با اشاره به سوءاستفاده برخی از کشور‌ها برای جعل عنوان خلیج (ع رب ی) به جای خلیج همیشه فارس گفت: در تمام نقشه‌های تاریخی نام خلیج فارس ذکر شده است؛ حتی اولین نقشه‌ای که غربی‌ها به ویژه کشور‌های عربی و حاشیه خلیج فارس تهیه کردند، بدون استثنا عنوان خلیج فارس، بحر فارس و دریای ایرانی در آن ذکر شده است.
نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس اظهار کرد: این کشور‌ها اگر نگاهی به تاریخ تهیه نقشه‌ها در کتابخانه کشور‌های عربی داشته باشند، حتما متوجه می‌شوند که عنوان خلیج فارس در طول تاریخ همیشه خلیج فارس بوده و کلمه خلیج عربی هیچگاه به خلیج فارس اطلاق نشده است.
حیدری تصریح کرد: نقشه‌های موجود در کتابخانه بغداد که یکی از دانشگاه‌های مهم عربی است، مورد بررسی قرار دادم که در همگی آن‌ها عنوان خلیج فارس، بحر فارس و دریای ایرانی مطرح شده است. کشور‌های عربی تحت تاثیر کشور‌هایی مانند انگلیس، آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار نگیرند، زیرا آن‌ها درصدد ایجاد تنش آفرینی هستند.

برچسب ها : نمایندگان مجلس دولت کانادا خلیج همیشه فارس