شماره خبر : 9132
منتشر شده در مورخ : ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
ساعت : 12:23
میرتاج الدینی: حاشیه شهرها و بافت‌های فرسوده بازآفرینی می‌شود

با اشاره به مصوبه تلفیق

میرتاج الدینی: حاشیه شهرها و بافت‌های فرسوده بازآفرینی می‌شود

یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی از تصویب بندی در این کمیسیون برای بازآفرینی بافت های فرسوده و ساماندهی حاشیه شهرها خبر داد.
حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در گفت و گو با ایسنا در توضیح مصوبه امروز صبح کمیسیون تلفیق گفت: سازمان ملی مسکن مکلف است تا سقف ۲۰ درصد از زمین ها و املاک در اختیار خود در حریم و محدوده شهرها را با تایید وزیر راه و شهرسازی به شرکت بازآفرینی واگذار کند تا براساس قوانین موجود از جمله از طریق تهاتر با شهرداری ها نسبت به بازآفرینی بافت های فرسوده و حاشیه شهرها اقدام کند.
به گفته وی، این پیشنهاد را زنگنه نماینده تربت حیدریه مطرح کرد و به تصویب کمیسیون تلفیق رسید.
این عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ همچنین اظهار کرد: همچنین پیشنهادی در کمیسیون تلفیق مطرح کردم که به موجب آن ۲۵ درصد از محل درآمد واردات خودرو به میزان ۱۵۰ هزار میلیارد ریال برای تامین مالی شبکه راه آهن و سایر موارد هزینه می شود.
میرتاج الدینی توضیح داد: بر اساس این مصوبه، به دولت اجازه داده می شود به منظور تامین مالی شبکه راه آهن کشور و ایجاد خطوط ریلی مورد نیاز اعم از قطار عادی، برقی، سریع السیر، قطار شهری، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در خطوط ریلی و بخش راه سازی با اولویت مناطق محروم و روستایی و اصلاح نقاط حادثه خیز در جاده ها و توسعه فرهنگ حمل و نقل و ارتقای مدیریت عبور و مرور ناوگان حمل و نقل از ۲۵ درصد از محل درآمد واردات خودرو استفاده کند.
انتهای پیام
 
 
 
 
 
 

 

برچسب ها : مجلس شورای اسلامی کمیسیون تلفیق بودجه 1401 لایحه بودجه ۱۴۰۱ مجلس یازدهم