شماره خبر : 9589
منتشر شده در مورخ : ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
ساعت : 11:27
بورسی شدن چندشرکت صندوق بازنشستگی کشوری

بورسی شدن چندشرکت صندوق بازنشستگی کشوری


مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به تعقیب سیاست شفافیت در این صندوق گفت: همه مزایده‌ها در سایت صندوق قرارداده می‌شود. همچنین ورود به بورس از گذشته در دستورکار بوده است. چند شرکت ما در بورس هستند و برنامه ریزی برای ورود شرکت‌های دیگر که ارزش افزوده خوبی هم دارند، انجام شده است.
به گزارش ایسنا، محمد اسکندری در مراسم رونمایی از ۱۰ پروژه خودکفایی و محصولات جدید یکی از کارخانجات لبنیات که در نمایشگاه دستاوردهای شش ماهه وزارت رفاه برگزار شد، با بیان اینکه با تک تک مدیران شرکت‌های زیرمجموعه جلسه ترتیب داده و دغدغه‌هایشان را شنیده و به آن آگاه هستیم، گفت: در مجموعه پگاه به عنوان اولین شرکت لبنی ایران با ۳۵۰۰ تن تولید روزانه - که البته در مسیر توسعه و تقویت قرار دارد - دونگاه همزمان اقتصادی و سودآوری و نگاه ملی دنبال می شود.
وی افزود: در این شرکت شیر پاستوریزه برای اقشار کم درآمد تولید می‌شود که یکی از جنبه‌های مسئولیت اجتماعی‌اش است و جادارد مورد توجه مسئولان کشور نیز قرار بگیرد.
اسکندری با اشاره به اینکه توجه به مصرف لبنیات به ویژه اقشار کم درآمد یک نگاه استراتژیک برای سلامت آینده است که این سیاست را ادامه می‌دهیم، گفت: پگاه نگاه ویژه به فرهنگ و ذائقه محلی هم دارد و محصولاتی در این زمینه تولید شده و یک مورد نیز امروز رونمایی می‌شود.
وی افزود: بودجه حمایت از تولید باید در سیاست حذف ارز ترجیحی دیده شود. توجه به یارانه لبنیات، از معیارهای مهمی است که کشورهای توسعه یافته هم به آن توجه دارند و باید مورد توجه ما نیز قرار بگیرد.
اسکندری با اشاره به سیاست شفافیت گفت: همه مزایده‌ها در سایت صندوق قرارداده می‌شود و نکته دیگر آن که ورود به بورس از گذشته در دستورکار بوده است. چند شرکت ما در بورس هستند و برنامه‌ریزی برای ورود شرکت‌های دیگر - که ارزش افزوده خوبی هم دارند - انجام شده است.
قدوسی - مدیرعامل شیرپگاه - نیز با بیان اینکه محصولات جدید شیرپگاه برای ما ۱۱ میلیون یورو ارزش افزوده ایجاد می‌کند و مانع خروج شش میلیون یورو از کشور می‌شود و به عبارت دیگر بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان درآمد درپی دارد، به ارائه گزارشی از روند تولید و چالش‌های پیش روی این صنعت پرداخت و متذکر شد که لازم است بودجه لازم برای شیرمدارس به ویژه مناطق محروم دوباره تخصیص یابد.
انتهای پیام
 
 
 
 

 

برچسب ها : شیر پگاه مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری بورس شیر مدارس