شماره خبر : 9984
منتشر شده در مورخ : ۱۵ فروردین ۱۴۰۱
ساعت : 19:30
قرآن؛ ارزنده ترین نعمت سفره ماه میهمانی خدا!

قرآن؛ ارزنده ترین نعمت سفره ماه میهمانی خدا!

  در اولین روز ماه مبارک رمضان، رهبر معظم انقلاب اسلامی در محفل نورانی انس با قرآن، این ماه را ماه ضیافت و گستره بی‌نهایت رحمت الهی خواندند و تطهیر قلب و انس همراه با تدبّر و تفقّه در قرآن را از عوامل مهم بهره‌مندی انسان از این ضیافت و کسب فرصت تقرّب به پروردگار کریم برشمردند که چیزی بالاتر از آن وجود ندارد.
بر سفره ماه میهمانی خدا البته نعمتهای بیشمار چیده شده، امّا ارزنده ترین این نعمتها قرآن است، که این ماه شرافت خود را از نزول این کتاب آسمانی دارد. 
قرآن آخرین پیام الهی و گرامی‌ترین میراث رسول خاتم صلی ا... علیه و آله و سلّم است و ماه رمضان ماه انس و نزدیکی بیشتر با این کتاب و تدبّر در آیات نورانی آن است. قرآن خود مدعی است که راهنمای بشر به سوی کمال و سعادت ابدی و رهنمون انسان به بهترین‌ها است و ای بسا همین ادعا موجب شده است که گروه‌گروه غیرمسلمانان دیندار و حتی بی‌دینان، به دلیل کنجکاوی و یا منفعت‌طلبی و یا ترس از خطرات اعلام‌شده از سوی قرآن، به سوی این کتاب و محتوای آن کشانیده شوند و با چشیدن شهد حقیقت از آن به رستگاری رسند.
به این ترتیب قطعاً مسلمانان که منشاء الهی این کتاب را باور دارند و آن را سرچشمه همه معارف و علوم سعادت‌بخش می‌دانند، برای شناخت بیشتر آن و تطبیق خود با معیارهای سعادت‌آفرینش و پرهیز از خطراتی که هشدار می‌دهد، برغیرمسلمین اولویت دارند و ماه رمضان را که ماه نزول این پیام آسمانی است و فرصتی استثنایی جهت شناخت و الگوگیری از آن به حساب می‌آید، مغتنم می‌شمارند. امّا در شرایط کنونی که اولاً شکست مکاتب فکری و سیاسی و اجتماعی برای تامین سعادت انسانها و سلطه غاصبانه حکومتگران ضدّ دین، بشر را به سراب ناامیدی کشانیده و نیاز فطری به پیام هدایت الهی در انسان‌ها بیدار شده و ثانیاً نشر شبهات ضدّ دینی و تبلیغات منحرف‌کننده و یاس‌آور به اوج خود رسیده و مردم گرفتار جهان براساس ندای فطرت الهی به دنبال یافتن راهی برای نجات خود هستندº لازم است محافل مرسوم و معمول انس با قرآن در ماه‌های رمضان هم گسترش فوق العاده ای برای تحقّق هدف تربیت 10 میلیون حافظ قرآن ، مورد نظر امام امت، پیدا کنند و هم در شیوه برگزاری جلسات و بخصوص جذب جوانان متحوّل گردند و علاوه بر آشنایی با قرائت و روخوانی قرآن، براساس نیاز فعلی جهان، ‌به کانون‌هائی جهت شناخت بیشتر محتوای قرآن و تعیین معیارهای انسان کامل و نشر معارف اسلامی و معرفی اسلام و قرآن به عنوان تنها نسخه نجات‌بخش جهان امروز، تبدیل شوند و توصیه رهبر مسلمین جهان نیز این است که در مساجد سراسر کشور پایگاههای قرآنی قرآنی تشکیل شود و پایگاههای هر منطقه ارتباط فعّال با یکدیگر پیدا کنند.
آری؛ پیروان قرآن باید با شناخت عمیق‌تر، از تنها مجموعه دست‌نخورده فرامین و دستورات الهی برای سعادت بشر، و آراستن خود به معیارهای آن، در جهت ایفای نقش جهانی برای نجات مستضعفین و پاسخگوئی به نیاز فطری جامعه جهانی آماده شوند و فرصت ماه رمضان را برای رسیدن به این هدف مغتنم شمارند. ان‌شاءا... .
موسوی زاده
1401/01/16

برچسب ها : قرآن کریم ماه رمضان قرآن آخرین پیام الهی