شماره خبر : 10035
منتشر شده در مورخ : ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
ساعت : 10:28
ماه مبارک رمضان، بهارِ آزادی زندانیان جرائم غیر عمد

ماه مبارک رمضان، بهارِ آزادی زندانیان جرائم غیر عمد

 

مدیرعامل ستاد دیه خوزستان گفت: بهار آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در ماه مبارک رمضان با همکاری نیکوکاران شکل می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین قدرت اله هاشم نیا با تقدیر از حمایت خیران و نیکوکاران برای همکاری با ستاد دیه خوزستان گفت: در سال‌های اخیر بیش از ۳ هزار زندانی جرائم غیر عمد از زندان‌های استان آزاد شدند و به آغوش گرم خانواده بازگشته اند.

وی به آزادی ۳۶۷ زندانی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: هم اکنون حدود ۳۰۰ نفر از زندانیان غیر عمد چشم انتظار حمایت و مهربانی نیکوکاران و رهایی از بند هستند.

حجت الاسلام و المسلمین هاشم نیا با بیان اینکه ستاد دیه متولی آزادی زندانیان جرائم غیر عمد است، ادامه داد: این افراد ناخواسته گرفتار شده اند، دِینی به گردن آن قرار دارد، این در حالی است که ارتکاب به جُرم آن‌ها عمدی نبوده است.

کدام افراد جزو زندانیان جرائم غیر عمد هستند؟

رئیس انجمن حمایت از خانواده زندانیان اهواز گفت: افرادی که در تصادف باعث فوت یا ایجاد نقص عضو برای دیگران می‌شوند و ملزم به پرداخت دیه هستند، یا در حادثه کارگاهی دخالت داشته، حتی کاسب‌هایی که دچار ورشکستگی می‌شوند، کشاورزانی که محصول آن‌ها ثمر نداده، ضامن شده و وام گیرنده فرار کرده، زندانیان نفقه، مهریه و ... جزو زندانیان جرائم غیر عمد محسوب می‌شوند.

مدیرعامل ستاد دیه خوزستان عنوان کرد: اعضای این ستاد، پس از تشکیل پرونده، تحقیقات گسترده را آغاز می‌کنند و هنگامی که به این اطمینان رسیدیم که فرد گرفتار در زندان توانایی مالی ندارد، با برگزاری جشن گلریزان و دعوت از خیران و نیکوکاران و جمع آوری کمک‌های نقدی شرایط آزادی آن‌ها را فراهم می‌کنیم، اما در صورتیکه مشخص شود که فرد دارای اموال و املاکی باشد که بتواند با فروش آن برای آزادی خود استفاده کند، شامل طرح آزادی زندانیان جرائم غیر عمد نمی‌شود.

پویش رهایی، راهی برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد

وی درخصوص "پویش رهایی" گفت: هدف از راه اندازی این پویش جمع آوری کمک‌های مردمی به میزان دلخواه و هر چند اندک برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد است و این اطمینان را به مردم و نیکوکاران می‌دهیم که مبالغ جمع آوری شده به هیچ عنوان برای رهایی افراد شرور، سارق و... هزینه نخواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین هاشم نیا استفاده از بیمه‌های حوادث و بیمه زندگی را راهکاری مناسب برای پیشگیری از گرفتار شدن در زندان برشمرد و اضافه کرد: آزادی این زندانیان، خط مقدم کار‌های خیر در ماه مبارک رمضان محسوب می‌شود، بنابراین از شهروندان، عموم مردم و نیکوکاران خواهشمندیم ما را در رهایی این افراد و پرداخت دیه و بدهی آن‌ها یاری دهند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

برچسب ها : ماه مبارک رمضان زندانیان جرائم غیر عمد خوزستان