شماره خبر : 10133
منتشر شده در مورخ : ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
ساعت : 11:20
گرانفروشی و کم فروشی در بازار اهواز پذیرفتنی نیست

گرانفروشی و کم فروشی در بازار اهواز پذیرفتنی نیست

 

فرماندار اهواز: گرانفروشی و کم فروشی در بازار پذیرفتنی نیست و با اخلالگران بازار برخورد جدی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز خوزستان، مسعود فلاحی در جلسه ستاد تنظیم بازار اهواز که با حضور جعفری چگنی، دادستان عمومی و انقلاب اهواز و دیگر اعضا برگزار شد، گفت: گرانفروشی و کم فروشی در بازار پذیرفتنی نیست و برای مدیریت و تنظیم بازار با اخلالگران برخورد جدی قانونی می‌شود.

وی با بیان اینکه عزم جدی بین دستگاه‌های نظارتی و ذیربط برای برخورد با متخلفان در بازار به وجود آمده، افزود: برخی از اجناس در اصناف به ویژه در میدان میوه و تره بار با یک نوع، وزن و کیفیت، اما به قیمت متفاوت به شهروندان عرضه می‌شود که اصلا قابل قبول نیست.

فلاحی بر توزیع عادلانه کالا‌های اساسی میان واحد‌های صنفی تاکید کرد و ادامه داد: در بازدید‌های میدانی از اصناف اهواز مشاهده شده که در برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای کالا‌های اساسی و پر فروش کامل و به تعداد بالا وجود داشت، اما در واحد‌های صنفی کوچک کمیاب بود.

فرماندار اهواز می‌گوید: کالا‌های اساسی باید به صورت عادلانه میان اصناف توزیع شود تا حق اصناف کوچک ضایع نشود و دسترسی شهروندان به اجناس آسان‌تر شود.

وی بر ضرورت درج قیمت بر روی کالا از سوی اصناف تاکید و اضافه کرد: کشتارگاه‌ها نیز ملزم به ارائه فاکتور هستند.

رئیس ستاد تنظیم بازار اهواز در خصوص توزیع گوشت قرمز و مرغ منجمد در اهواز گفت: نظارت جدی بر توزیع مرغ صورت گیرد و مرغ منجمد در مناطق کمتر برخوردار بیشتر توزیع شود.

فلاحی ادامه داد: اداره تعاونی روستایی تمهیدات لازم برای عرضه میوه ویژه عید سعید فطر را داشته باشد و غرفه‌های عرضه میوه را در مناطق کمتر برخوردار به ویژه منبع آب، حصیر آباد، کوی علوی، آل صافی، چهارصد دستگاه، عین دو، سیاحی، گلدشت، شهرک رزمندگان، مندلی، ملاشیه افزایش دهد.

کوتاهی در سیستم عرضه و تقاضا در بازار قابل قبول نیست

دادستان عمومی و انقلاب اهواز در این جلسه با بیان اینکه گرانفروشی در بازار اهواز پذیرفتنی نیست، افزود: در موضوع معیشتی مردم، همراه فرمانداری اهواز و مجموعه ستاد تنظیم بازار هستیم و با افراد متخلف در بازار به صورت جدی برخورد می‌شود.

صادق جعفری چگنی با بیان اینکه سیستم عرضه و تقاضا در بازار مشخص است، افزود: کوتاهی و توجیه در این خصوص پذیرفتنی نیست و ادارات و دستگاه‌های ذیربط باید در این زمینه احساس مسئولیت داشته باشند و با مسئولانی که در این زمینه کوتاهی کنند برخورد جدی و قطعی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حوزه برآورد و نظارت در بازار مشکلاتی وجود داشت که مردم از این وضعیت رضایت ندارند، ادامه دارد: مردم با حداقل‌ها می‌سازند، نباید از این موضوع سوء استفاده شود.

جعفری چگینی با اشاره به افزایش مصالح ساختمانی در بازار گفت: نظارت‌ها باید جدی‌تر باشد و دستگاه‌های متولی پاسخگو باشند.

این مقام قضایی گفت: در افزایش قیمت‌ها در هفته‌های اخیر به ویژه مرغ و گوجه کم تجربگی و کوتاهی ادارات و دستگاه‌های ذیربط به ویژه در بخش توزیع مشهود بود که نباید تکرار شود.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

برچسب ها : گرانفروشی و کم فروشی بازار اهواز خوزستان