شماره خبر : 10140
منتشر شده در مورخ : ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
ساعت : 10:17
خوزستانی ها، با هر تنگی نفس و علائم قلبی در گرد و غبار، به مرکز درمانی مراجعه کنند

خوزستانی ها، با هر تنگی نفس و علائم قلبی در گرد و غبار، به مرکز درمانی مراجعه کنند

 

مدیر گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت خوزستان گفت: افرادی که به هنگام پدیده گرد و غبار دچار عارضه تنگی نفس و علائم بیماری قلبی و عروقی می‌شوند هر چه سریع‌تر به نزدیک‌ترین مرکز درمانی مراجعه کنند.

 مهران معلم گفت: تمامی شهروندان به ویژه سالمندان، کودکان و افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای در صورت امکان از تردد‌های غیرضرور در سطح شهر خودداری کنند.

او بر بستن در و پنجره‌ها در هنگام گرد و خاک تاکید کرد و گفت: به هنگام بروز پدیده گرد و غبار لازم است که از فعالیت‌های بدنی شدید خودداری کرد.

مدیر گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت خوزستان می‌گوید: استفاده نکردن از دخانیات به ویژه در زمان بروز گرد و غبار بیشتر توصیه می‌شود، زیرا مصرف دخانیات در این شرایط می‌تواند آثار منفی بر سلامت داشته باشد.

به گفته این مقام مسئول بهتر است که روزه‌داران پس از افطار، آب، میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنند.

آقای معلم همچنین به مردم توصیه کرد که از خرید مواد غذایی روباز در شرایط گرد و غبار پرهیز کنند.

مدیر گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت خوزستان گفت: لازم است که هنگام تردد در سطح شهر از ماسک استفاده شود تا آثار منفی گرد و خاک بر سلامت انسان کاهش یابد.

با توجه به هشدار سطح نارنجی هواشناسی خوزستان درخصوص تشکیل توده گردوخاک برروی کشورعراق و تأثیر آن در برخی مناطق استان از اواخر وقت سه شنبه تا اواسط وقت چهارشنبه تمامی مهدکودک‌ها و مقاطع تحصیلی پیش دبستانی و دبستان شهرستان‌های اهواز، حمیدیه، باوی، کارون، دشت آزادگان، هویزه، آبادان، خرمشهر، بندر ماهشهر و شادگان در نوبت صبح روز چهارشنبه تعطیل شدند.

فعالیت دستگاه‌های اجرایی درشهرستان‌های مذکور در روز چهارشنبه مطابق روال عادی می‌باشد و کارکنان دارای بیماری‌های زمینه‌ای، تنفسی، قلبی وعروقی درصورت موافقت مدیران مربوطه می‌توانند بصورت غیرحضوری و ازطریق دورکاری فعالیت نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان  خوزستان  اهواز

برچسب ها : گرد و خاک سلامت محیط و کار خوزستان