شماره خبر : 10224
منتشر شده در مورخ : ۲۹ فروردین ۱۴۰۱
ساعت : 11:50
محدودیتی برای برگزاری مراسم لیالی قدر در اماکن غیرمسقف وجود ندارد

محدودیتی برای برگزاری مراسم لیالی قدر در اماکن غیرمسقف وجود ندارد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا برگزاری مراسم در اماکن آزاد و غیرمسقف با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی امکان‌پذیر است و محدودیتی از نظر ظرفیت برگزاری نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید محمد علوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته سه هزار و ۲۳۴ نفر به مراکز منتخب بهداشت، کلینیک‌های تنفسی و بیمارستان‌های استان خوزستان مراجعه کردند که تعداد مراجعه‌کنندگان به این مراکز نسبت به روز گذشته تغییر چندانی نداشته است.

وی افزود: بر اساس ۸۱۳ مورد تست‌ انجام شده، ۱۷۳ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شده‌اند که نسبت به روز گذشته ۱۱۸ بیمار بیشتر شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در این مدت ۹ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری شدند. در ۲۴ ساعت گذشته دو نفر از هم‌استانی‌ها نیز بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند که تعداد فوتی‌ها نسبت به روز قبل از آن دو نفر کمتر شده است.

وی ادامه داد: میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در خوزستان ۷۸ درصد است در حالی که میزان استفاده از ماسک در مناطق مرکزی ۶۵ درصد اما در مناطق حاشیه‌ای و بازارچه‌های اطراف شهر حدود ۱۵ درصد است.

علوی بیان کرد: با توجه به فرا رسیدن مراسم لیالی قدر، بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا برگزاری مراسم در اماکن آزاد و غیرمسقف با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی امکان‌پذیر است و محدودیتی از نظر ظرفیت برگزاری نیست.

وی تصریح کرد: برگزاری مراسم در اماکن مسقف در شهرهای قرمز با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و ۳۰ درصد ظرفیت، در شهرهای نارنجی با ۵۰ درصد، در شهرهای زرد با ۷۰ درصد و در شهرهای آبی با صددرصد ظرفیت امکان‌پذیر است.  

انتهای پیام/

برچسب ها : محمد علوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مراسم شب قدر