شماره خبر : 10298
منتشر شده در مورخ : ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
ساعت : 15:39
۳۰هزار خانوار خوزستانی تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند

۳۰هزار خانوار خوزستانی تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند

 

مدیرکل امورفرهنگی و اجتماعی استانداری خوزستان گفت: ۳۰ هزار خانوار در سطح استان خوزستان و ٨۵ هزار معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید مهرداد موسوی مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری خوزستان امروز در نشست بررسی راهکارهای رسیدگی به وضعیت مددجویان تحت پوشش بهزیستی اظهار کرد: ٣٠ هزار خانوار در سطح استان خوزستان و ٨۵ هزار معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند.

وی افزود: براساس بازدیدهایی که از مراکز نگهداری معلولان صورت گرفت؛ دریافتیم که هزینه نگهداری از فرد معلول بسیار بیشتر از هزینه فرد فقیر است.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری خوزستان گفت: فردی که تحت پوشش بهزیستی است‌، گاها دچار بیماری‌های خاص دیگر نیز هست و برخی از آن‌ها تحت عمل‌های جراحی قرار می‌گیرند تا به مدار زندگی بازگردند.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری دستگاه‌ها و شرکت‌های متمول در راستای مسئولیت‌های اجتماعی ادامه داد: شرکت‌ها و دستگاه‌های مختلف در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود در جهت کمک به افراد تحت پوشش بهزیستی وارد میدان شوند.

مهرداد موسوی تصریح کرد: شرایط اشتغال بسیار ضعیف شده و برخی از شرکت‌ها دچار مشکل هستند، برون‌ریز این جریان کودکانی است که امروز در خیابان‌ها مشغول کار هستند تا کمک هزینه‌ای برای خانواده‌‌هایشان باشند.

وی با بیان اینکه برنامه‌هایی با همکاری سازمان بهزیستی برای ساماندهی کودکان کار تدارک دیده‌ شده است، افزود: متولی ساماندهی کودکان کار سازمان بهزیستی، وزارت کشور، دادگستری، بهداشت و … است، اما این کار از نظر مالی نیازمند هزینه هنگفتی هست.

موسوی بیان کرد: در جریان ساماندهی کودکان کار تنها نباید کودک را دید چرا که این فرد نماینده و نان‌آور یک خانواده است، بنابراین باید خانواده وی تحت پوشش قرار گیرد.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان گفت: دستگاه‌ها حمایت‌های لازم را در این زمینه اعمال کنند.

موسوی گفت: افرادی که دچار فقر حاد هستند‌، هرچه سریع‌تر باید شناسایی شوند تا از آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن جلوگیری شود.

انتهای پیام/

برچسب ها : مهرداد موسوی خانوار تحت پوشش بهزیستی معلول تحت پوشش مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان